Kosemose Skrevet 7. april 2011 #921 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg vet det er fattig trøst, men det er ikke så lenge til barna dine kan være alene hjemme et par timer på kveldstid. De er jo to, og de er fornuftige, og utstyrt med mobiltelefon og kanskje en nabo som vet om at de er alene som kan være stand-by hvis noe skulle skje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 7. april 2011 Forfatter #922 Del Skrevet 7. april 2011 Kosemose skrev (På 7.4.2011 den 19.39): Jeg vet det er fattig trøst, men det er ikke så lenge til barna dine kan være alene hjemme et par timer på kveldstid. De er jo to, og de er fornuftige, og utstyrt med mobiltelefon og kanskje en nabo som vet om at de er alene som kan være stand-by hvis noe skulle skje? Det er nok lenge til jeg kan dra fra dem etter leggetid. Sovende unger alene hjemme er jeg ikke bekvem med på en del år enda. Og dette er snakk om type 19 - 23... Jeg kan i teorien spørre en nabo om å sitte her. Men kvier meg. Selvfølgelig, som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 7. april 2011 #923 Del Skrevet 7. april 2011 Nei sovende barn alene hjemme er ikke noe særlig. Ungene mine er fortsatt aldri alene hjemme når de sover, men de kan være alene hjemme til f.eks kl 23 hvis det er noe spesielt, og da hjelper det på. Og det er ikke mange år til du kanskje føler det ok at de er alene om kvelden før leggetid. (aberet med større unger er jo at de aldri legger seg... voksenkveld blir saga blott. jaja. hva er det de sier - hver alder sin sjarm?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 7. april 2011 Forfatter #924 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Sant, Kosemose. De ville nok vært happy om de fikk være oppe til sent og vente på meg. Men egentlig er det ikke ferdig før 24 det jeg har lyst til å være med på... Sovna på soafen. Våknet midt i...var det konsert, med Lars Winnerbäck? Hadde åndsnærværelse nok til å trykke på rec. Og så jeg som skulle skifte på kaninburet. Jaja. I morgen. Endret 7. april 2011 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 8. april 2011 Forfatter #925 Del Skrevet 8. april 2011 Bursdagsfrokost i morges. Hun var veldig fornøyd. Tror jeg. Særlig fornøyd med gaven fra lillesøster, CD med yndlingsartisten, to stykk jenteblader og Super-Model-kort. Nå hva det siste er... Fra meg har hun fått det skjørtet og den genseren hun ønsket seg og maste om i absolutt hele går, mens jeg sa at nei, vi har ikke tid til å dra ned til byen, og nei, du trenger ikke noe nytt nå. Men så hadde jeg kjøpt det, for halvannen uke siden. Måtte bare resignere og gi henne det i går, kunne ikke vente til i dag, hun var en plage. Ba pent og tynt og sint og sårt hvert 10. minutt. Og i tillegg får hun en mikrofon som kan kobles til pc og ta opp lyd, alle sangene hun lager. Blir nok bra, tenker jeg. Møte i dag, unnagjort. Rakk det med et nødsskrik, for jeg sov fra 8.15 til 9.50. Møtet begynte 10, men bare 500 meter unna her. Det gikk greit. Hun var grei. Men ganske riktig, jeg må utføre jobber som jeg ikke har lyst til å gjøre. Som jeg skjønner at jeg må gjøre, står ikke på det. Jeg håper bare at det går. Det betyr også at jeg må legge på is noe av det jeg virkelig kunne tenkt meg å gjøre. Vel, sånn er det. Briste eller bære, det vil vise seg. Halv ett, og bursdagsforberedelsene jeg skulle gjøre i går kveld er enda ikke påbegynt. Begynner å bli travelt. Ingen planer om innhold i bursdagen, heller. Bør vel i det minste ha én post på programmet. Lista ligger lavere enn noensinne, her er ikke akkurat bursdagssjaina. Sjaininga må jeg vel ta etterpå uansett. Kan i hvertfall begynne med å ta av etter frokosten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 8. april 2011 Forfatter #926 Del Skrevet 8. april 2011 Tja. Fire timer igjen. Det burde gå. Helt avhengig av et femminutt i halvtimen, dog. Hun vil egentlig gjerne ha bursdag på et Sted, et sted hvor man betaler seg inn og lar andre ordne biffen, men jeg synes det er totalt sjarmløst. Ikke har jeg råd, heller. Selv om det nok hadde vært enklere... Uvær ute, kranglete nakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 8. april 2011 Forfatter #927 Del Skrevet 8. april 2011 Fortsatt uvær ute. Fortsatt kranglete nakke. Men nå er det i hvertfall fred og ro i heimen, og det har det vært i en halvtime nå. Bursdagen ble ganske galant gjennomført, det krevde sin kvinne, men jeg halte det hele i havn. Pappa serverte pølser og brus og pappa ryddet av bordet etterpå. Ellers var jeg koordinator, organisator og i det hele tatt. Beskyttet husdyra, fulgte barn med cp opp og ned trapper, slokket minst sju ulmebranner med utgangspunkt i minsta. Den nybakte 10-åringen fortvilet, fordi nå er det et helt år igjen til neste gang. 10 år. Tenke seg til. Født klokka 23.35 på natta, det er om 40 minutter, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 8. april 2011 #928 Del Skrevet 8. april 2011 Gratulerer med stor jente! Her er det og mas om å feire bursdager på ulike "steder". Sist løste vi det med å ha fellesbursdag for mitt barn og et annet barn, også hadde vi hele greia ute med stor grill og diverse uteleker/stasjoner/stafetter. Det var veldig stas og greit å gjennomføre så lenge man var flere voksne. Hos oss er det også vanlig å gå sammen og ha bursdag to stykker om det er på dyre lekeland. Enig i at det er litt sjarmløst da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 9. april 2011 Forfatter #929 Del Skrevet 9. april 2011 Takk, Kosemose. I dag har hun tildels vært fire år innimellom, har måttet minne henne på at hun faktisk fylte ti i går... Men nå er mora under medisinsk innflytelse, og ingenting biter på. Jeg bryr meg ikke. I hvertfall mye mindre enn normalt. Tror det er bra, vet ikke... Hyggelig lunsj med Cumulus i dag. Krysser fingrene for suksess! Deretter generalprøve, som selvølgelig gikk bare sånn passe. Og nå den ene bak pc, den andre på sofaen, den tredje bak mac'en, mens tv durer. Er så veldig, veldig trøtt. Så lei av å være trøtt. For et par uker siden var jeg inne på Platekompaniet sin side, vurderte å kjøpe den nyeste cd'en til Carla Bruni. Er 85% sikker på at jeg bestemte meg for å vente, heller kjøpe den i butikken og unngå 30 kroner i frakt. Men i dag kom den i posten. Det står at den ble betalt med kredittkort den 6. april. Jeg var garantert ikke inne på Platekompaniets side den dagen. Men den kan kanskje være bestilt før, og så blitt belastet den 6.? Tenkte jeg. Rart, for jeg kan altså ikke huske å ha bestilt den, selv om jeg vurderte det. Finner ikke noen belastning i nettbanken min, ikke den 6. og heller ikke dagene eller ukene før. Finner en handleliste på Min Side hos Platekompaniet, men heller ingen Carla Bruni. Kanskje ikke alt registreres, dog, for siste levering skal ha vært i juli 2009, og jeg tror nok at jeg har bestilt noe etter det. Men altså, ikke noe beløp på 199 i nettbanken. Veldig, veldig rart. Jeg har én teori, jeg vet ikke om jeg skal... Håpe eller ikke håpe. Har i hvertfall sendt mail til kundeservice, spør om de kan spore bestillingen min og finne detaljene rundt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 9. april 2011 Forfatter #930 Del Skrevet 9. april 2011 "Synderen" avslørte seg selv på no time! Tenke seg til. Jeg er heldig, altså. Omsider er de små i seng. Seige for tiden. Særlig eldste, leksa om "alle andre" begynner jeg å bli rimelig lei av nå. Særlig den ene venninnen, hun får visstnok absolutt ALT. Lov til alt, får alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 9. april 2011 Forfatter #931 Del Skrevet 9. april 2011 Æ er en persjon som bare må oppleves Dette blir jo bare bedre og bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 9. april 2011 #932 Del Skrevet 9. april 2011 Kjekt å treffes idag! Det ble andreplass, slått av en skikkelig overraskelse. Nå er jeg trøtt og full Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 9. april 2011 #933 Del Skrevet 9. april 2011 og skal legge meg etter en maratondag med øl fra klokken 1100 til 2300. Klarer ikke sånt lenger!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 9. april 2011 Forfatter #934 Del Skrevet 9. april 2011 Neste år, når dere skal feire seieren, får dere legge inn en bufferdag dagen derpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 9. april 2011 #935 Del Skrevet 9. april 2011 Tornerosa skrev (På 9.4.2011 den 20.44): Æ er en persjon som bare må oppleves Dette blir jo bare bedre og bedre... Er dette det så mye omtalte sukker? I så fall tror jeg du får meg fra å entre arenaen. og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 9. april 2011 Forfatter #936 Del Skrevet 9. april 2011 Fresi skrev (På 9.4.2011 den 21.54): Er dette det så mye omtalte sukker? I så fall tror jeg du får meg fra å entre arenaen. og Jupp. Ingen arena å trakte etter. Forøvrig trodde jeg at du hadde tilgang på hjemmebane...? Hm. Ikke tenkt å puste liv i skribleriene dine, da?? Sovner på sofaen om jeg ikke velter meg til sengs nå. Lakenskrekk. Om morgenen er alt jeg har lyst til å sove, sove, lenge, lenge. Om kveldene har jeg ikke lyst til å legge meg overhodet. Dummkopf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 9. april 2011 #937 Del Skrevet 9. april 2011 Et år snart siden tilgang på hjemmebane. Jeg bør visst puste liv i skribleriene mine igjen. Jeg begynner også å kvikne til litt her nå. Alle vet jo at det er best å være oppe på natten og at den absolutt beste søvnen er om morgenen. Teite A-samfunn. Pst, så hyggelig med CD i posten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 9. april 2011 Forfatter #938 Del Skrevet 9. april 2011 Ja, det var litt av en overraskelse! Var først helt sikker på at det var jeg selv som hadde bestilt den, men ved nærmere ettertanke husket jeg at jeg hadde bestemt meg for å vente, litt skralt med ressurser. Du burde absolutt puste liv i skribleriene dine! De var veldig verdt å lese. Kom igjen'a! Hadde det vært opp til meg, hadde natta vart fra 02 til 12... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 9. april 2011 #939 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg vurderer. Skriverier altså. Jeg er så fullstendig på linje med deg når det gjelder natt og søvn. Signerer helhjertet. Ad sukker: En jeg kjenner fant (tilsynelatende i alle fall) perfekt partner der. Nå er de samboere og har barn og greier. Høy utdannelse og særdeles attraktivt utseende på dem begge. Mirakler skjer, tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 9. april 2011 Forfatter #940 Del Skrevet 9. april 2011 Har også møtt noen perler på sukker, skal innrømme det. Eller, perler og perler, interessante mennesker, i hvertfall. Men det er jo ikke nok... Uansett, er i hvertfall grunnen til at det overhodet er aktuelt å være der. De flotte finnes, og plutselig en dag klaffer det med kjemien, også. Som om jeg tror på det... Og fram til da får jeg satse på å treffe hyggelige mennesker å utvide omgangskretsen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå