Tornerosa Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #881 Del Skrevet 28. mars 2011 Huff, de pengegreiene ligger som en klump i magen. Jeg sover jammen nesten hver eneste formiddag for tiden. I dag fra halv ni til ett. Helt vekke. Drømte om Mmannen i dag, det var kyssing inne i bildet. Husker at det jeg tenkte mest på, var om jeg skulle tørre å nevne det her. Husket flere detaljer før i dag, men borte nå. Husker bare at jeg fikk vite at han var i Boston for tiden, hadde vært der i mange uker. Og så var det par av kompisene hans med i bildet. Hadde et jobbrelatert møte med ei dame i dag. Det var bra! Hun driver med veldig spennende ting, ting jeg gjerne skulle jobbet med, og det er relevante ting ift. hva jeg faktisk jobber med. Så her snakker vi samarbeid. Jeg skulle gjerne brukt 80% av arbeidstiden min på dette, men det blir nok ikke mulig. Virkelig veldig, veldig spennende. Det løftet meg ganske mange hakk. Jeg ble med ett litt motivert, inspirert, her snakker vi nettverk og nettverksbygging. Mange tråder kan spinnes, i retninger jeg måtte ønske. Så blir det å se om jeg greier å opprettholde dette, og gjøre det såpass stort at det ikke drukner i mye annet. Men strengt tatt kan det ikke ta fullstendig over, selv om jeg vet at dette hadde gjort meg veldig godt. To timer med inspirasjon. Mer inspirasjon enn jeg har hatt tilsammen på mange, mange måneder, hva jobb angår. Bare følelsen av å jobbe med det samme som andre... Resten av ettermiddagen ble utfordrende. Logistikk, unger. Legetime i morgen. Vikar, ikke min gode, gamle. Litt spent på det. Pratedamen skulle snakke med vedkommende i dag, det er én av fordelene med "helhetlig helsetjeneste", pilotprosjektet. Vurderer å nevne dette hjertet mitt, det er ganske så plagsomt for tiden. Virker som om det på fastende mage bråker mindre. Straks jeg spiser, begynner det å tulle. Merkelig. Ellers har jeg surfet litt på forumet i kveld. Må si jeg er litt sjokkert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #882 Del Skrevet 28. mars 2011 Journalisten, kulturarbeideren, gammel'n og ingeniøren. Fire nettkompiser har jeg fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #883 Del Skrevet 29. mars 2011 Våknet opp til nok en dag med nedbør i form av snø. Nå har det snødd daglig i én uke, det er full vinter ute. Men i dag skal være sist dag med rundt null grader, etterhvert får vi tosifret antall grader og regn. Gi meg regn, massevis av regn, så denne vinteren vaskes bort en gang for alle. Rimelig lei av å måke snø av bil nå. Opplest og vedtatt at jeg reagerer på kaninene. Begynner å snufse og klø hver morgen. De må ned i kjelleren, ingen vei utenom. Men i løpe av sommerferien skal jo jeg flytte ned dit, så da må de vekk derfra. Da blir det veranda på dem. Til høsten/vinteren når det blir kaldt, har vi et problem. Da vet jeg jammen ikke hvor vi skal gjøre av dem. Men den tid den sorg. Først sorgen med pengene. Har sendt mail til skattekontoret. Skrev at jeg ønsker å snakke med noen om skatteoppgjøret mitt, om jeg bare kan møte, eller om jeg må ha en avtale først. Er jo redd for at det skal stemme, mest sannsynlig gjør det vel det. Hvor ulogisk det enn måtte virke for meg. Det blir tilsvarende 2000 pr/måned i ni måneder, det. Og i år får jeg knapt feriepenger, NAV er jo knipne på denslags. Pluss at jeg går kraftig ned i lønn dersom jeg ikke begynner å jobbe 100% ganske snart. Dette kan bli interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 29. mars 2011 #884 Del Skrevet 29. mars 2011 Ellers har jeg surfet litt på forumet i kveld. Må si jeg er litt sjokkert. Kan ikke bare si A og ikke B! Våknet opp til nok en dag med nedbør i form av snø. Nå har det snødd daglig i én uke, det er full vinter ute. Men i dag skal være sist dag med rundt null grader, etterhvert får vi tosifret antall grader og regn. Gi meg regn, massevis av regn, så denne vinteren vaskes bort en gang for alle. Rimelig lei av å måke snø av bil nå. This, too, shall pass Så bra med jobbinspirasjon. Det er sånt du trenger mer av. Ny jobb, sier jeg. Ja, det er vanskelig, men ikke umulig. Kanskje nettopp det du trenger, å kaste deg hodestups ut i Prosjekt Ny Jobb - lage en plan, gjøre research, nettverke, virkelig fordype deg i? Bli ditt eget prosjekt Målet i andre enden er en annen jobb, veien underveis gir nye bekjentskaper, sosialisering og et definert mål og en mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #885 Del Skrevet 29. mars 2011 Kan ikke bare si A og ikke B! I grunnen ikke noe helt konkret, bare alle de meningsløse trådene, alle de som bare MÅ mene noe om ting de egentlig ikke har peiling på, samt et hankjønn som driver og sprer dritt... Samt at jeg blandet meg i en tråd som anonym, ble litt krass og presterte å få innleggene mine slettet. Jeg kunne ikke dy meg. Var overhodet ikke usaklig, men noen ble visst fornærmet og skrøt på seg å ha rapportert meg. Jo, det går vel over, dette været. Selv om det akkurat nå ser ut til at vi vil kunne gå på ski til langt uti mai. Tenk å ha slike samtaler og slik input hver uke! Som den jeg hadde i går. Det hadde vært noe. Og det sies meg at det er mulig, så jeg får vel tro på det. Men prosessen for å komme dit føles akkurat nå... Som jeg skulle ønske at det var mulig i nåværende jobb. For isolert sett er jobben interessant og bra. Skulle ønske jeg fant måter å tilføre jobben det den mangler; miljø og fellsskap. Nå skal jeg til vikarlegen. Spent på hvilket menneske det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #886 Del Skrevet 29. mars 2011 Tiddelibom... Pratedamen skulle ringe vikarlegen i går. Det hadde hun ikke gjort. Det er ikke første gang hun skulle ringt (meg eller andre, for meg), men ikke gjort det. Vikarlegen mente jeg skulle ta nye blodprøver. Jeg sover glatt 12 timer i døgnet, og kunne sovet mye mer. Og økt søvnbehov skal visstnok ikke være en vanlig bivikrning av Cipralex. Men forræderske blodåre som ikke ga fra seg mer enn ett rør blod, og forræderske kropp som gir meg blodtrykksfall av sprøytestikk. Skjønner ikke, jeg har nada imot sprøyter og blod og evt. smerte, men blodprøver og vaksiner liker ikke kroppen mi. Jeg holdt på å besvime, det var like før. Trodde jeg skulle spy, frøs så jeg ristet, det prikket i armer og ben, ansiktet ble helt numment. Ekkelt. Er ikke første gang, men denne gangen var det skikkelig ille. Det begynte når hun måtte stikke for andre gang, i den andre armen, og ikke traff. Ok, nok detaljer om sprøytestikk. I hvertfall. Jobber redusert ut april. Nå så trøtt at jeg øynene går i kryss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #887 Del Skrevet 29. mars 2011 Har sendt mail til skattekontoret. Skrev at jeg ønsker å snakke med noen om skatteoppgjøret mitt, om jeg bare kan møte, eller om jeg må ha en avtale først. Og så kom svaret: Hei! For at slike kostnader skal være fradragsberettiget må du ha attest fra tannlegen på at det foreligger en varig sykdom/svakhet. Med hilsen Xxxxx Xxxxx Skatt Midt-Norge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 29. mars 2011 #888 Del Skrevet 29. mars 2011 Attest fra tannlegen på... likningsverdi på bolig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #889 Del Skrevet 29. mars 2011 Attest fra tannlegen på... likningsverdi på bolig? Jepp. Veldig spent på fortsettelsen. Dette svaret skjønte jeg ikke. Min henvendelse dreide seg overhodet ikke om tannlegebesøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #890 Del Skrevet 29. mars 2011 Kunne sovet en hel uke i strekk... Må i morgen få laget en oversikt - eller i hvertfall et forslag - over hvilke arbeidsoppgaver jeg ser for meg å gjøre framover. Må velge meg det mest lystbetonte, det som involverer kontakt med andre. Håper det blir godkjent. Hvis ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 30. mars 2011 #891 Del Skrevet 30. mars 2011 Det lønner seg ikke akkurat for arbeidsgiver å gjøre det vanskelig på jobb, det er vel noe av poenget med oppfølgingen av en sykmelding. De kan velge å gjøre det vanskelig og ikke høre på dine behov, men det er det ingen som tjener på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #892 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Journalisten, kulturarbeideren, gammel'n og ingeniøren. Fire nettkompiser har jeg fått. Journalisten furter litt. Jeg gjorde det klart at jeg ikke var veldig klar for store ting, og at jeg dessuten ikke har veldig trua på at ting skal flaske seg med det aller første. Men at jeg gjerne treffer folk, og finner ut om det er aktuelt å møtes igjen. Og igjen. Det er da måten å gjøre det på, er det ikke? Så han mener at da kan det være det samme, hvis vi ikke har samme innstilling, er det ikke noe å bruke mer tid på. Hva vil han, da? At jeg på forhånd skal gi kjærestegaranti, om vi skulle treffes for en kaffe? Pratedamen skulle ringe vikarlegen i går. Det hadde hun ikke gjort. Det er ikke første gang hun skulle ringt (meg eller andre, for meg), men ikke gjort det. Men pratedamen har snakket med vikarlegen. Hun hadde sittet på kontoret hennes på fredag og snakket med henne, en god stund, faktisk. Men til meg sa legen altså at nei, hun hadde ikke snakket med pratedamen. Jeg spurte vel om pratedamen hadde ringt, men det hadde hun altså ikke gjort. Men det hadde da vært på sin plass om legen hadde kommentert at hun faktisk hadde snakket med henne, og det ansikt til ansikt. Jepp. Veldig spent på fortsettelsen. Det blir visst ingen fortsettelse. Jeg må vel ringe. Det lønner seg ikke akkurat for arbeidsgiver å gjøre det vanskelig på jobb, det er vel noe av poenget med oppfølgingen av en sykmelding. De kan velge å gjøre det vanskelig og ikke høre på dine behov, men det er det ingen som tjener på. Klart. Litt av utfordringen blir å rettferdiggjøre hvorfor jeg ønsker å bruke tid på det jeg ønsker å bruke tid på, for det er en viss fare for at man kan mene at det ligger noe utenfor stillingsbeskrivelsen min. Så da gjelder det for meg å argumentere for hvorfor dette er hensiktsmessig, ikke bare for meg, men også for arbeidsgiver. Jeg bør skrive noe nå, lage en oversikt. Skal bare bli ferdig med å ha hjertebank først. Sov i 3.5 timer i formiddag, også. Deretter psykomotorisk, deretter pratedame. Og nå sitter jeg i sofaen. Litt av et liv. Endret 30. mars 2011 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #893 Del Skrevet 30. mars 2011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 31. mars 2011 #894 Del Skrevet 31. mars 2011 Han til venstre blir politiker, han andre blir håndverker Den ene veldig verbal, han andre ser mer ut som han vil bruke armer og bein til å ødelegge noe, klatre på kjøleskapet og sånn Fantastisk morsomt. Typisk sånt klipp som hadde vært morsomt om noen hadde konstruert en samtale med stemmer og greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 31. mars 2011 #895 Del Skrevet 31. mars 2011 Vakre Tornerosa, takk for link! Moro med nettdating ja... Jeg har såvidt prøvd meg litt og sitter igjen noen illusjoner fattigere må jeg si. Det var med en gang jeg ble singel at kjedsomheten (og panikken?) tok meg og jeg tenkte jeg måtte hive meg utpå først som sist. Men jeg blir helt forvirret av alle disse profilene. SAtt liksom og sveipet med blikket over bildene og forkastet dem en etter en på en litt blasert måte. Føler jeg blir kynsik og rar av nettdating. Så fant jeg en jeg likte, likte både bildet og profiltekst, og da er jeg sånn at jeg ikke orker se på andre, da var det bare han, og kjempeskuffet hvis det gikk to dager uten melding. Da vi endelig skulle møtes for en kaffe var jeg helt syk av forventning, og poff! gikk lufta ut av ballongen gitt. Han var virkelig seg selv han, både i utseende og alt, men null kjemi og totalt utelukket at kan bli noe mer. Mens han, som var litt lunken før møtet, ble kjempebegeistret og så ikke bort fra at jeg var The One. Typisk nok... Og etter den opplevelsen har jeg ikke orket hive meg utpå igjen, føler det er så tilfeldig med disse profilene. Dårlige profiler appelerer jo ikke, ei heller hvis de er fulle av feil og klisjeer, samtidig vet jeg innerst inne at jeg garantert kunne falt for og blitt lykkelig med en mann som var dårlig på å lage seg profil. Men klarer ikke se forbi det likevel. Samme med bilde - jeg må liksom falle for profilbildet, enda jeg vet at det er litt flaks og uflaks og at profilbilder sjeldent er til å stole på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #896 Del Skrevet 31. mars 2011 Og her har man med en erfaren nettdater å gjøre... Var, i hvertfall. Blasert er ordet. Jeg vet ikke hvor mange jeg har møtt, det må være over tyve. Kanskje over tredve, jeg har ikke ført regnskap... Og - det har i all hovedsak vært snakk om en kaffe eller en lunsj, midt på dagen. Bare et par ganger har jeg møtt noen på kveldstid. Én ble jo reisefølge over 5-6 måneder, fire turer fikk vi gjort sammen. Det endte jo ikke spesielt hyggelig, han hadde masse bagasje som var lite forenlig med meg og mitt. Jeg så det jo allerede da, men enda klarere nå i ettertid. Men det var moro så lenge det varte, og det hjalp meg gjennom en ganske tøff tid. Én ble jeg litt småinteressert i, etter at han hadde vært veldig på'n over et par-tre måneder. Da jeg lot ham slippe til, stakk han. (Kjent materie ) To har blitt gode venner som jeg fortsatt har kontakt med. Resten har jeg møtt bare én gang, uten at det har fristet til gjentakelse. Og så giddet jeg ikke mer. Og nå når jeg har registrert meg igjen, får jeg beskjed om at jeg virker bare "middels interessert", og hvis jeg er det, så kan vi egentlig bare droppe det. Og da gjør vi det. For jeg er virkelig bare middels interessert. Eller egentlig ikke i det hele tatt. Men jeg skal gjøre det likevel, jeg skal treffe noen for kaffe. Det kan jo ikke skade. Men det skal jo så veldig mye til. Kjemi alene er ikke nok, man må passe sammen, også. Og å passe sammen er ikke nok, det må også være kjemi. Begge deler. Tilnærmet umulig. Mmannen var full pott på begge punkter, overbevist. Og jeg vet at han hadde det på samme måte. Jeg vil se den som overgår Mmannen. Jeg nøyer meg ikke med dårligere match, det er umulig. Sovnet ni i formiddag. Våknet tre. Og sov i fem timer i natt, til og med sammenhengende, for én gangs skyld. Våknet bare én gang. Minsta dro til venninne, og eldste og jeg gikk i gang med husarbeid. Vi fikk gjort en god del, hun var relativt samarbeidsvillig (når hun bare kom i gang), rensket til og med sluket i dusjen, på eget initiativ! Nå gjenstår bare kjeller og bad, kanskje burde kjøkkengolv får seg en vask. Og så kom vi et stykke lenger med det tekniske i kveld, fikk omsider kontakt med de folka som skal bistå oss teknisk. Men endringer må til, for det viste seg at den ene ikke var...helt som vi trodde. Mer i veien enn til hjelp. Så jeg må gå tilbake på ting, det er litt ubehagelig, men nødvendig. To skritt fram på ett område, et langt skritt tilbake på et annet. Ferdig med alt onsdag 13, det skal bli godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 3. april 2011 #897 Del Skrevet 3. april 2011 Hallo! Hvordan går det, er helgen ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 3. april 2011 Forfatter #898 Del Skrevet 3. april 2011 Hallo! Hvordan går det, er helgen ok? Joa. Bra helg, har hatt besøk. Det blir gjerne bra når det er andre voksne å forholde seg til. Og med hyggelig besøk blir det jo ekstra bra. Kino og bytur både dag og kveld, videofilm på kveld - og jeg er til og med blitt laget mat for! Brutal_mann er ikke så brutal som han later som, nemlig. Og i dag har jeg jobbet i sju timer, rigget til den store medaljen. Begynner å bli bra nå. Tror hele greia blir en stor suksess. Ungene kom hjem i kveld, fornøyde med helgen. Skiturer og basseng, full oppmerksomhet fra besteforeldre. Står foran to heftige uker nå. Fullstappa. Produksjonen nærmer seg avslutning, mer jobb, høner å plukke med ligningskontoret og NAV, dater (!), diverse behandlingstimer, 10-årsdag. Ugh. Det blir nok bra med påskeferie etterhvert. Blir lite med soving på dagtid nå. Sette all min lit til godt sovehjerte på nettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 4. april 2011 Forfatter #899 Del Skrevet 4. april 2011 Mer torner enn rosa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 4. april 2011 #900 Del Skrevet 4. april 2011 Så fint å høre, tenker ellers at det er et godt tegn når det er stille i dagboken din en hel helg, bra du har gode ting å fylle helgen med annet enn å sitte her. Og godt å høre at brutale menn har mindre brutale sider og stuller og steller for deg Så får du ha lykke til med høneplukkinga - du har vel ikke så mye å tape på å tale din sak en ekstra gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå