Gå til innhold

Et sus som over furukrona kom

Tornerosa

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva "alle andre" gjør denne søndagen.

Liten statusrapport herfra :)

Opp klokka 8, frokost til ungene. Så lage innbakte pølser med bacon og ost.

Så drasse med seg unge og akebrett på akedag, hvor de innbakte pølsene ble spist, sammen med kakao. Deretter hjem. Ungen fikk besøk og leker, mens jeg vasker klær (veldig, veldig mange klær :sukk:), gulv og kjøkken. Og sitter på KG :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble vekket rundt kl 7 av en hund som ville kose. Så gikk jeg ned og lagde meg kaffe, tisset, lot hunden få tisse og hentet søndagsaviser og krøyp til sengs igjen med kaffe og avis (og kosete hund). Kl 10 sto jeg opp, lagde frokost til tre barn (en på overnatting). kl 12 kjørte jeg besøket hjem og et barn på aktivitet, så dro jeg hjem og så på tv med det andre barnet, gjorde bittelitt husarbeid, sov litt. kl 15 dro vi på en søndagsåpen butikk for å kjøpe blomster, så hentet vi på aktivitet og dro rett i reste-kakelag. Hjemme 18.30, barna pakket, jeg satte på klesvask, kjørte dem til pappan, nettopp kommet hjem - krøp rett opp i sofaen og her skal jeg sitte!

Så - der har du min søndag. Travel men ikke veldig spennende akkurat... Nå var det faktisk litt deilig å være helt mutters alene, selv om det tar ca fem minutter også blir det tomt og trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt med barna på slalom for første gang, sammen med mannens søster og hennes familie. Strålende sol, fine forhold, lite kø (tidlig ute) og barna likte det kjempegodt! Og det er jo veldig bra, siden vi voksne også liker det kjempegodt. Og i og med at Datter er mye mindre lat enn oss andre regner jeg med å bli pisket mye mer ut i bakken fremover enn jeg har giddet selv noen gang.

Etterpå tok vi med kusinen hjem, de lekte mens jeg sløvet først på sofa og så i badekar. Middag, liker søndagsmiddagslaging med god tid & kald pils.

Hmm, søndager er muligens det jeg gjør best, spør igjen en annen dag, så kanskje det ikke kommer på glanset papir.

Føler kanskje jeg er en av de som "skryter" mye, men jeg er så glad over hvor fint jeg har det, kan jo ikke bare holde kjeft alltid heller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på øving med et treblåsensemble jeg spiller i, jeg og noen andre mødre løy på oss en ekstra time og gikk på Bølgen og Moi og drakk kaffe etterpå. :fnise: Så har jeg laget middag, vasket opp, skiftet på sengene og vasket klær, sovet barnetv med minsten på fanget, laget kvelds og lagt unger. Nå skal jeg jobbe.

Dagens høydepunkt var kaffen på Bølgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slalom er forresten en herlig aktivitet med unger, mye enklere enn langrenn - hvertfall med to unger som er så forskjellige som mine. Hun eldste går lengre enn langt og hun minste må vi lokke med en hel sjokoladefabrikk for å få til å gå. Slalom derimot elsker de begge to, og de har blitt ganske så flinke etter hvert. Men det er jo dyrt, da. Utstyr og heiskort og noe godt i cafeen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ikke en gratisaffære. Men mine er akkurat som dine, så veldig bra med noe begge likte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Ligget massivt fyllesyk i hele dag etter å ha sittet med venninne og vin til kl seks i dag morges :sjenert: Nå beholdt jeg endelig noe mat, gubben hentet kinesisk take away. Nå er det fotballkamp på tv, og jeg håper (garantert forgjeves) at mandag morgen ikke blir altfor ille :ler:

En kan jo føle seg sånn passe mislykket ift dere andre friskuser som bedriver oppbyggelig aktivitet med barna, men jeg har hatt det morsomt og ungen har blitt skjemt bort hos bestemor, så det får passere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligget massivt fyllesyk i hele dag etter å ha sittet med venninne og vin til kl seks i dag morges :sjenert: Nå beholdt jeg endelig noe mat, gubben hentet kinesisk take away. Nå er det fotballkamp på tv, og jeg håper (garantert forgjeves) at mandag morgen ikke blir altfor ille :ler:

En kan jo føle seg sånn passe mislykket ift dere andre friskuser som bedriver oppbyggelig aktivitet med barna, men jeg har hatt det morsomt og ungen har blitt skjemt bort hos bestemor, så det får passere :)

Høres flott ut! (ikke fyllesyka, men det som avstedkom den!) god bedring :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg måtte for noen uker siden forhindre at yngste skrev i klassebamseboken: "Fredag måtte jeg ligge hos Kaja fordi at Mamma skulle ha fest og så måtte jeg være der hele lørdagen fordi Mamma hadde omgangsyke." :sjenert:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg måtte for noen uker siden forhindre at yngste skrev i klassebamseboken: "Fredag måtte jeg ligge hos Kaja fordi at Mamma skulle ha fest og så måtte jeg være der hele lørdagen fordi Mamma hadde omgangsyke." :sjenert:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har det vært ymse på gang i dag, ja!

Drømmegreia mi er å kunne ta med unger og være ute hele dagen, gjerne i en skibakke, men det er fullstendig utelukket. De har aldri før prøvd slalom, og for å si det sånn - det var en grunn til at min venninne tilbød seg som skitante forrige søndag, under Barnas Skidag... :sjenert: For meg alene er det uaktuelt. Jeg tør ikke engang prøve.

Men de har vært ute i dag, da. Faren tok dem med på tur i skogen, med mat og kakao. Det har han ALDRI før gjort. I det hele tatt, det er mye som skjer nå, som aldri før har skjedd. I går tok han dem med for å kjøpe lampe til rommet deres. Denslags har han heller aldri gjort før. Det eneste han noen gang har skaffet barna på eget initiativ, er en rangle han kjøpte til 9-åringen da hun var noen uker gammel. Det var så spesielt at jeg fortsatt husker det.

Min søndag er ingenting å skrive hjem om, jeg sov til to og er nå dautrøtt igjen. Satt i sofaen fra to til fem, avbrutt av klesvask og bretting. Mens jeg snakket med meg selv. Kjørte til flyplassen og hentet unger. Hadde en helt ok kveld, dusjing og diverse gjennomført helt uten konflikter. Mer skal jeg ikke be om.

Oppvaskmaskina går og koffert er ryddet ut av, ingen videre planer for aftenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er jo VÅREN her, i hvertfall har den vært innom enkelte dager i det siste her i distriktet. Det sykler masse unger rundt i gaten på altfor små sykler og med altfor små joggesko på, og jeg har drukket kaffe på terrassen (holdt på å fryse meg ihjel men dog). Tornerosa - det er snart VÅÅÅÅR!!!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vel det. Og apropos vår og sykkel, husker med skrekk o gru da jeg dro avgårde med to unger og sykler opp til banen her oppe. En sånn bane med trafikklys og rundkjøringer og fotgjengerfelt og you name it. Det ble katastrofe. :sjenert:

Men det må være et par år siden. Jeg regner med at de er bedre på sykkel nå. Sier "regner med", for det er ikke jeg som har den jobben. Sykkel og ski og sånt er morfar-jobb. Jeg mener, noe må jeg sette bort. Og syklene bør nok oppdateres, hittil har de bare hatt sykler funnet på dynga. Litt sånn smårustne. Litt usikker på sikkerhet og denslags, selv om paps mener at de funker, ser jeg jo at de er litt skramlete.

Kanskje jeg skulle fått ordnet opp litt ute på verandaen, da. Ettersom det er vår. Der ligger juletreet som Mmannen hjalp meg å kaste ut i januar, og juletrefoten. Og det ligger fortsatt duk på bordet, etter i fjor sommer. Og telys og ihjelfrosne planter. Hadde tenkt å få kaninene ut dit etterhvert, lage ett eller annet i et hjørne av verandaen, så de kan fyke litt rundt. Men må ha overbygging, for de hopper jo som kenguruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle fått ordnet opp litt ute på verandaen, da. Ettersom det er vår. Der ligger juletreet som Mmannen hjalp meg å kaste ut i januar, og juletrefoten. Og det ligger fortsatt duk på bordet, etter i fjor sommer. Og telys og ihjelfrosne planter. Hadde tenkt å få kaninene ut dit etterhvert, lage ett eller annet i et hjørne av verandaen, så de kan fyke litt rundt. Men må ha overbygging, for de hopper jo som kenguruer.

Kjempesmart! Og ja, du må ha overbygning :)

Vet ikke helt hvor store dine er, men vi har med stort hell brukt slike grønne netting-greier du får på plantasjen. De er vel ment som kompostbinge, og det er 4 slike "nettinggjerder" i hver pakke. Jeg har brukt det som tak også, fungerer flott. Men maskene er vel 5 cm brede, så de må være såpass store at de ikke kommer seg gjennom (kan kanskje testes på stuegulvet først?) :)

Ellers finnes det jo utebur til kanin å få kjøpt også, men det koster gjerne ganske mye mer enn disse kompostbingene fra plantasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper både sykler og skiutstyr på Finn. Utrolig mye bra som selges for en billig penge. Veldig komisk å se hvor mye syklene har krympet siden i fjor, trodde faktisk de ville holde en sesong til, men det er helt uaktuelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempesmart! Og ja, du må ha overbygning :)

Vet ikke helt hvor store dine er, men vi har med stort hell brukt slike grønne netting-greier du får på plantasjen. De er vel ment som kompostbinge, og det er 4 slike "nettinggjerder" i hver pakke. Jeg har brukt det som tak også, fungerer flott. Men maskene er vel 5 cm brede, så de må være såpass store at de ikke kommer seg gjennom (kan kanskje testes på stuegulvet først?) :)

Ellers finnes det jo utebur til kanin å få kjøpt også, men det koster gjerne ganske mye mer enn disse kompostbingene fra plantasjen.

Jeg kjøpte slike nettinggjerder fra Plantasjen samtidig med kaninene, men da var de så små at de glatt smatt gjennom. Ungene prøvde å teste det ut igjen for en ukes tid siden, men jeg vet ikke helt hvordan det gikk. Kaninene stakk hodene ut gjennom nettingen, og da ble ungene så på tuppa at de jaget dem tilbake igjen. Var vel redde for at de skulle sette seg fast. Det er løvehoder, så de er ganske små. Men det kan jo sjekkes igjen, er bare litt redd for at det er akkurat på grensen, slik at det kan se ut som om de ikke kommer seg gjennom, men vips så gjorde de det likevel...

Tenkte i utgangspunktet å sette inneburet ute, altså på verandaen (som er i 2. etasje) og så la dem være på utsiden av burdet under oppsyn. Måtte nok hatt hønsenetting over, selv om kanten nok er en meter, så stoler jeg ikke på at de ikke greier å hoppe over. Har også vurdert å ta i bruk nok et bur. Vi arvet et bur etter fetters marsvin, har plassert det hos foreldrene mine for å bruke det som feriebur. De har nemlig begynt å styre litt. Det er to søstre, og de ser tilsynelatende ut til å være gode venner, sitter og hviler tett inntil hverandre, pusser hverandre, men av og til løper den ene etter den andre så hele buret omtrent letter. Og det er alltid den grå som løper etter den brune. Men det kan også se ut som om den brune helt på eget initiativ løper rundt, har aldri sett den grå angripe på noen måte. Det er den brune som løper gærning, i åttetall, mens den grå løper etter. I går fant jeg en diger hårdott i buret, en grå en. Men kan ikke se hvor den grå evt. skal mangle pels. Og så driver de på som kaniner, og da er det mest den grå som humper på den brune, men har sett dem prøve motsatt, også...

Veldig usikker. Vil jo ikke finne den ene ihjelbitt en morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper både sykler og skiutstyr på Finn. Utrolig mye bra som selges for en billig penge. Veldig komisk å se hvor mye syklene har krympet siden i fjor, trodde faktisk de ville holde en sesong til, men det er helt uaktuelt!!

Har også kjøpt en sykkel på Finn. Ellers er det min far som finner brukbare ting på en dynge. Dvs, det er ikke bare en dynge, ting sorteres og selges. Sånn sett er det et bruktmarked, også. Men særlig 9-åringen synes at hennes sykkel er veldig mye mer shabby enn venninnenes, og hun har vel rett... Jeg har ikke helt oversikt. Det har versert så mange sykler, noen her, noen hos besteforeldrene. Må vel snart ta en statusoppdatering, se hvem som har hva og hva som må skaffes nytt. Og ikke minst foreta en vårsjau ift. kjede og bremser og dekk og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som hadde skjedd om jeg fullstendig hadde kuttet ut pc. Kuttet ut sosiale medier. Jeg lurer virkelig på det. I et annet liv, ville jeg kanskje overhodet ikke hatt behov, ville ikke savnet det. Men nå... Tror det bidrar til å holde meg sånn nogenlunde frisk i hodet. :roll:

Men man får vel legge seg, da. Har vært trøtt i hele kveld, men har regnet med at det har vært juksetrøtt. Jeg sov tross alt i elleve timer i natt. Plagsomt hjerte for tiden, det har tatt seg opp. Tenker jo på muligheten for at det er relatert til pillene, men samtidig tror jeg egentlig det begynte før det. Er jo slik at det kommer og går. Dvs. det går vel aldri, er der hele tiden, men mer merkbart i perioder. No' træl. Men noe skal det jo være. Og så lenge man ellers er frisk, klager man ikke. Man bare konstaterer. Nemlig.

I morgen bør hun jammen ringe meg. Dette er for dårlig. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun ringer i dag!! Og hjertet - sjekke? Du har jo skrevet om det tidligere? Ønsker deg en grei dag. Og du få'kke lov til å kutte ut sosiale medier altså!!!! :streng:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...