Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #221 Del Skrevet 6. februar 2011 "Av" har han jo egentlig bare vært fredag og lørdag... Onsdag kveld var han jo her, med kompis, overnattet. Torsdag var han barnevakt for min yngste, hadde henne med seg på kino. Torsdag kveld, telefon og sms, han skrev at "tulledame, selvfølgelig kommer jeg på lørdag!" Fredag hørte jeg riktignok minimalt fra ham. Ingenting, faktisk, før han skrev "breen" klokka halv to natt til lørdag. Hvilket skulle indikere navnet på et utested i byen. To sms'er fra meg, som jeg ikke fikk svar på. Som forsåvidt ikke krevde svar i den forstand, men det er uvant at han ikke responderer. Og i går, da han stort sett sov og sløva og var i dårlig form, og jeg ringte utpå ettermiddagen. Herregud som jeg føler meg fjortis når jeg skriver sånn! Vel, det må oppsummeres. Og jeg sendte melding i går kveld, han har ikke respondert. Det er IKKE som det pleier å være. Jeg går aldri i livet noe "videre", jeg skal være her. Og han skal være her. Rent vondt i kroppen nå, selv om jeg jo har tro på at dette "går over". Fanden, altså! Hva ER dette?? Hva er det han holder på med nå? :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 6. februar 2011 #222 Del Skrevet 6. februar 2011 Han har fyllenerver som tuller med hodet hans. Når han får fred til å sove ut litt blir ting som de skal igjen Slutt å melde da, dama... schlappa litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #223 Del Skrevet 6. februar 2011 Han har fyllenerver som tuller med hodet hans. Når han får fred til å sove ut litt blir ting som de skal igjen Slutt å melde da, dama... schlappa litt. Men han hadde ikke fyllenerver hele fredagen også! Eller i dag! Han var ut på fredagskvelden, i dag er det søndag... Jeg melder ikke, heller. Bare i går kveld, som vanlig. Såh. Jeg skal ikke si pip engang. Han skal skjerpe seg, det er hva han skal! Får ikke holde på sånn! Jeg kan ikke vingle ut og inn av varmen, da blir jeg nervevrak! Faenfaenfaen. Prøvde venninne, må finne på noen. Men opptatt. Prøvde annen venninne, ledig etter to. Vi kjører til henne. Innsidevenninnen, som har påvirkningsmuligheter. Men som ikke bør, da jeg har skjønt at det virker mot sin hensikt. Greier jeg å la være å ta kontakt i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #224 Del Skrevet 6. februar 2011 Møkkasøndag. Søndager er de verste dagene i uken. Og denne i særdeleshet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #225 Del Skrevet 6. februar 2011 Kontra, vi prøver likevel, været er litt bedre. Noen av planene kan gjennomføres, i hvertfall. Da blir det kanskje ikke venninne likevel. Men bra å ha noe å holde på med, for ellers blir jeg jo rent snål. I kveld, jeg har lyst til å ringe kompisen hans. Han som han var ute med på fredag. Han som hjalp meg med Mac-ting på onsdag. Spørre ham om Mmannen sa noe da de var sammen fredagskveld og lørdag formiddag, om han fikk inntrykk av noe som helst. Second thoughts, om det var noe konkret som kan ha utløst noe. Men det er kanskje litt teit. Jeg tror ikke Mmannen ville likt det, egentlig. At jeg på sett og vis gikk bak hans rygg, spurte ut kompisen. Så jeg kan vel ikke gjøre det... Men en sms? Hm. Kanskje ikke det, heller. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 6. februar 2011 #226 Del Skrevet 6. februar 2011 Stakkars deg. Jeg synes det er veldig greit at du har bestemt deg for at det er dere og at dere er bra og for at du skal slåss for det dere har. Men slike plutselige snuoperasjoner som han bedriver, skaper arr, Tornerosa. Og jeg synes du skal si fra til ham at han ikke kan gjøre sånn, fordi det er vondt for deg. Hvis han ikke har forståelse og respekt for det, kommer du til å få det mye vondt fremover, T. Og jeg synes faktisk du kan be om at han respekterer dine følelser såpass at dere finner en måte å håndtere slike tilbaketrekninger på. Det er ikke å være masete eller kravstor. Det er ren og skjær selvoppholdelsesdrift og egenomsorg. Det kan ikke være sånn at dine følelser skal såres gang på gang fordi han er skjør og trenger rom. Dette må dere finne ut av. Jeg tror du rett og slett MÅ fortelle ham at dette er hjerteskjærende vanskelig for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emile Skrevet 6. februar 2011 #227 Del Skrevet 6. februar 2011 Stakkars deg. Jeg synes det er veldig greit at du har bestemt deg for at det er dere og at dere er bra og for at du skal slåss for det dere har. Men slike plutselige snuoperasjoner som han bedriver, skaper arr, Tornerosa. Og jeg synes du skal si fra til ham at han ikke kan gjøre sånn, fordi det er vondt for deg. Hvis han ikke har forståelse og respekt for det, kommer du til å få det mye vondt fremover, T. Og jeg synes faktisk du kan be om at han respekterer dine følelser såpass at dere finner en måte å håndtere slike tilbaketrekninger på. Det er ikke å være masete eller kravstor. Det er ren og skjær selvoppholdelsesdrift og egenomsorg. Det kan ikke være sånn at dine følelser skal såres gang på gang fordi han er skjør og trenger rom. Dette må dere finne ut av. Jeg tror du rett og slett MÅ fortelle ham at dette er hjerteskjærende vanskelig for deg. Enig med deg, Pøbelsara. Man må jo tenke på seg selv oppi det hele også. Og når du Tornerosa får det så vondt når han blir stille, så hadde han sikkert gitt deg en form for bekreftelse på at du ikke er dumpa eller noe, hvis han visste hvilke kvaler du gikk igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emile Skrevet 6. februar 2011 #228 Del Skrevet 6. februar 2011 Og forresten, jeg ville ikke ringt eller sms-et med kompisen hans - det er fjortis det. Men at man lar seg rive med av følelser synes jeg ikke er fjortis, bare helt normalt. Vi er da mennesker med følelser på godt og vondt hele gjengen, uansett alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #229 Del Skrevet 6. februar 2011 Ja, disse snuoperasjonene, eller tilbaketrekningene, de sliter på meg. Veldig. Og de ødelegger noe, for jeg blir så engstelig for at det skal skje igjen. Det legger begrensninger på meg, og hvordan jeg forholder meg til ham. Føler også at dette må det snakkes om. Men jeg kvier meg, for jeg er redd for at det skal gjøre ting problematisk for ham. Han har et stort fokus på uproblematisk, og det er naturlig, når man vet hva han har vært gjennom og fortsatt går gjennom. Jeg tror ikke han pr. nå overlever på annet vis. Livstegn rundt 15, han spør bare kort hvordan det gikk i dag og forteller at han er hos sin mor med sin yngste. Det er alt. Ingen kommentarer på sms fra i går kveld, f.eks. Fikk ikke svart før nå nettopp, har vært opptatt. Fortalte kort om formiddagen, og spurte ham om han har det bra. Skrev at min intuisjon sier meg at noe trøbler ham. Han svarer da at "Mye trøbler meg mye. Snakkes senere." Hvorpå jeg akkurat har svart at ok, og at hvis jeg kan utrette en forskjell, så si fra, jeg vil jo at du skal ha det bra. Men jeg vil også ha det bra. Håper vi kan ringes i kveld. Selv om telefonsamtaler alltid inneholder rom for misforståelser og for amputert kommunikasjon. Jeg lurer virkelig på hva han har å si, hva det er som trøbler ham nå. For jeg er ganske sikker på at det er relatert til meg, til oss. Alt det andre trøbbelet han har, det deler han med meg. Det får ham ikke ute av balanse i forhold til meg. Dette dreier seg om meg, oss. Men jeg føler meg som et eneste stort spørsmålstegn, om jeg greier å gjette meg til et par ting det KAN dreie seg om, forbauser det meg at det skal kunne sette ham så til de grader ut. Tullemann. Men ting er verdt å kjempe for. Definitivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #230 Del Skrevet 6. februar 2011 Og ja, jeg føler også det er fjortis å kontakte kompisen hans, derfor gjør jeg nok ikke det. Men når han blir inkommunikativ blir jeg desperat etter svar, og begynner automatisk å søke etter dem andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #231 Del Skrevet 6. februar 2011 Snakker med ham hele tiden. Har så mye jeg skulle ha sagt. Hjernen går i forberedelsesmodus når jeg vet at prat er forestående, men hvordan forberede når jeg ikke aner hva han kommer til å si? Jeg begriper virkelig ikke hva som har skjedd nå. Noe må ha svitsjet over i hodet hans onsdagskvelden. Det med søvne-pratet, min reaksjon. Han må ha blitt minnet på at dette er i ferd med å bli seriøst, og han hadde jo bestemt seg for at seriøst hadde han ikke anledning til. Eller det er denne helgen, det jeg skulle. Kan det handle om sjalusi?? Blir fullstendig sprø snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #232 Del Skrevet 6. februar 2011 21.15 sender jeg ham en sms og spør om det passer at jeg ringer. Det er hva jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emile Skrevet 6. februar 2011 #233 Del Skrevet 6. februar 2011 Huff, så kjipt å ha det sånn. Jeg skjønner at han har hatt det veldig vanskelig i sitt ekteskap eller samboerskap, men forholdet til deg er jo en ny relasjon, og dermed synes jeg det er feil at du skal trå så jækla varsomt. Du har da ikke danset på roser de siste årene du heller. Selvfølgelig skal man ikke ture frem, men det er jeg overbevist om at du ikke gjør heller. Men ok, han vet vel ikke hvor hardt du tar det når han blir stille, så det må du helt klart formidle til ham. Mulig jeg gjentar meg selv altså. Begynner jo å gruble jeg også nå.. Han har tidligere sagt at han ikke ønsker noe seriøst, men hva sier han nå da? Før stillheten inntraff altså. Har inntrykk av at dere har vært mye sammen den siste tiden, og det sier jo litt, at han vil være sammen med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #234 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg er overbevist om at han ikke mener at jeg har gjort noen "feil". Han synes jo jeg er tilnærmet perfekt. Han kommer nok til å skylde på seg selv. At x og y er vanskelig for ham, at det framprovoserer en slik og sånn følelse, og det kan han ikke, takler han ikke. Jeg vet ikke. Hva han sier nå? Vi snakker ikke sånn. Vi bare handler, bare gjør og er. Men han inviterer meg og unger hjem og på overnatting, han ønsker at jeg skal være der når mor og søsken kommer til middag, han tilbyr seg som barnevakt for min yngste. Hva er det, hvis ikke seriøst? Jeg får bare avvente, høre hva han har å si. Jeg gruer meg, blir helt skjelven på innsiden. Hvis han sier t han er sliten og ikke orker å prate i kveld, kommer jeg til å tilte fullstendig. Uutholdelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #235 Del Skrevet 6. februar 2011 Men ok, han vet vel ikke hvor hardt du tar det når han blir stille, så det må du helt klart formidle til ham. Kanskje. Kanskje ikke. Ja og nei. At jeg har behov for det - helt klart. Men usikker på hva det gjør med ham. Om det blir et pluss eller minus i boka, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emile Skrevet 6. februar 2011 #236 Del Skrevet 6. februar 2011 Jo, sant det, alt dette tilsier at han er seriøs. Så dere snakker ikke sånn nei. Men det har sine fordeler altså. Ikke min fortjeneste i mitt tilfelle dah.. Hvis så skjer, at han ikke orker å snakke i kveld..vel. Det går ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #237 Del Skrevet 6. februar 2011 Klart det har sine fordeler, det står ikke på (min, og sikkert ikke hans, heller) overbevisning om det. Men jeg har prøvd før, såvidt, og han var ikke klar for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #238 Del Skrevet 6. februar 2011 Ok, da ringer jeg brutal_mann, og håper på skriver-installasjon. Deretter sms til Mmann. Deretter telefon til Mmann. Deretter total lettelse, eller total fortvilelse. Eller et sted midt i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 6. februar 2011 #239 Del Skrevet 6. februar 2011 Venter i spenning..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 6. februar 2011 #240 Del Skrevet 6. februar 2011 Krysser fingre for deg, Tornerosa. For god kommunikasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå