Gjest brutal_mann Skrevet 31. januar 2011 #181 Del Skrevet 31. januar 2011 *Minne på at en har tilbudt skriverhjelp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #182 Del Skrevet 31. januar 2011 *Minne på at en har tilbudt skriverhjelp* Du får innfinne deg, da... Er jo bare skryt på deg. Det er ikke tanken som teller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #183 Del Skrevet 31. januar 2011 Eller... du kan jo begynne med å tipse meg om en brukandes skriver? Regner jo med at folka på Elkjøp kommer til å lure meg, skriver-ignorant som jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 31. januar 2011 #184 Del Skrevet 31. januar 2011 Du får innfinne deg, da... Er jo bare skryt på deg. Det er ikke tanken som teller! Mumle mumle mumle Eller... du kan jo begynne med å tipse meg om en brukandes skriver? Regner jo med at folka på Elkjøp kommer til å lure meg, skriver-ignorant som jeg er. Uansett hvordan du vender og vrir på det så kjøp en HP. Nettopp fordi HP fungerer med alt. Så er jo spørsmålet hva som er viktig for deg av funksjoner. Og skal det være laser eller blekk? Samt hva er budsjettet. Noen løse tanker rundt temaet og jeg skal få deg uhyre nærmere målet på null komma svisj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #185 Del Skrevet 31. januar 2011 Mumle mumle mumle Uansett hvordan du vender og vrir på det så kjøp en HP. Nettopp fordi HP fungerer med alt. Så er jo spørsmålet hva som er viktig for deg av funksjoner. Og skal det være laser eller blekk? Samt hva er budsjettet. Noen løse tanker rundt temaet og jeg skal få deg uhyre nærmere målet på null komma svisj Jeg aner da virkelig ikke... Laser eller blekk? Høh. Budsjettet er så lavt som mulig. Utskrifter i s/h og farge, gjerne kopiering. Fax? Tja. Ikke veldig nødvendig. HP? Bare den ikke er like skranglete og bråkete som HP-laptopen min var, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 31. januar 2011 #186 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg aner da virkelig ikke... Laser eller blekk? Høh. Budsjettet er så lavt som mulig. Utskrifter i s/h og farge, gjerne kopiering. Fax? Tja. Ikke veldig nødvendig. HP? Bare den ikke er like skranglete og bråkete som HP-laptopen min var, da. Skal du skrive ut foto? I fotokvalitet på fotopapir og lime inn i album? Uansett skal den ha separate fargepatroner da det er billigst i lengden. Fax trener du ikke da vi bruker e-post i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #187 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Skal du skrive ut foto? I fotokvalitet på fotopapir og lime inn i album? Uansett skal den ha separate fargepatroner da det er billigst i lengden. Fax trener du ikke da vi bruker e-post i dag. Har jeg egentlig ikke tenkt på. Men ettersom du spør - ja. Gjerne skrive ut foto. Men blir nok bare et supplement til Foto Knudsen. Forstørrelser, julekort og sånt. Ikke hundrevis til album. Endret 31. januar 2011 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 1. februar 2011 #188 Del Skrevet 1. februar 2011 jeg har en HP-skriver jeg tror jeg betalte omtrent kr 300,- for. Blekk. Fungerer som bare det. Større skrivejobber tar du vel på kontoret? Du kan jo sende egne dokumenter til en gammel PC du kan koble opp mot jobbskriver? Når man ikke er veldig interessert i data og diverse, kan det nok fort bli krøll av ved å blande en Mac inn i et PC-miljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #189 Del Skrevet 1. februar 2011 300 kroner er jo...ingenting. Ja, større jobber tar jeg på kontoret, i utgangspunktet. Er jo en god idé å ha en gammel pc stående der for utskrifter, i fall det viser seg å bli problemer med å få koblet opp Mac'en. Men - er overbevist om at å få meg koblet opp der, ikke byr uoverkommelige problemer. Han var bare ikke så kapabel, han som "hjalp" meg. Tipper jeg. Men gammel pc... Det har jeg egentlig ikke. Den gamle lever i bare tjue minutter av gangen... Brukte tidligere min kollegas pc, men hun er jo sykmeldt. Har spurt en kyndig person om assistanse nå, håper han får det til ganske snart. Dett i desed. Hadde egentlig tenkt meg på kontoret i dag, men dropper det. Dessuten kontaktsamtale for minsta, blir så oppstykket med kjøring hit og dit. Holder meg heller i området, tenker jeg. Grei dag så langt, fått gjort en del. Men må innimellom løpe en runde fra rom til rom, så trøtt at jeg stadig holder på å sovne over tastaturet. Frokost! Visste det var noe jeg hadde glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 1. februar 2011 #190 Del Skrevet 1. februar 2011 jeg har en HP-skriver jeg tror jeg betalte omtrent kr 300,- for. Blekk. Fungerer som bare det. Større skrivejobber tar du vel på kontoret? Du kan jo sende egne dokumenter til en gammel PC du kan koble opp mot jobbskriver? Når man ikke er veldig interessert i data og diverse, kan det nok fort bli krøll av ved å blande en Mac inn i et PC-miljø. Derfor velger en HP skriver Virker med alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 1. februar 2011 #191 Del Skrevet 1. februar 2011 300 kroner er jo...ingenting. Ja, større jobber tar jeg på kontoret, i utgangspunktet. Er jo en god idé å ha en gammel pc stående der for utskrifter, i fall det viser seg å bli problemer med å få koblet opp Mac'en. Men - er overbevist om at å få meg koblet opp der, ikke byr uoverkommelige problemer. Han var bare ikke så kapabel, han som "hjalp" meg. Tipper jeg. Men gammel pc... Det har jeg egentlig ikke. Den gamle lever i bare tjue minutter av gangen... Brukte tidligere min kollegas pc, men hun er jo sykmeldt. Har spurt en kyndig person om assistanse nå, håper han får det til ganske snart. Dett i desed. Hadde egentlig tenkt meg på kontoret i dag, men dropper det. Dessuten kontaktsamtale for minsta, blir så oppstykket med kjøring hit og dit. Holder meg heller i området, tenker jeg. Grei dag så langt, fått gjort en del. Men må innimellom løpe en runde fra rom til rom, så trøtt at jeg stadig holder på å sovne over tastaturet. Frokost! Visste det var noe jeg hadde glemt. Derfor har jeg tidligere etterlyst navn og modell på en skriveren Får jg det skal jeg klare å fjernhjelpe eg med den biten. OMnødvendig over telefon, men jeg trenger å vite noe om utsyret først. Så skaff meg de detaljene og så skal du få vite hva som trengs å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 1. februar 2011 #192 Del Skrevet 1. februar 2011 900 kroner for det som for ditt bruk er ett råskinn http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=148860 Den trådløse biten vil du sette mer pris på enn hva du aner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #193 Del Skrevet 1. februar 2011 Ok, bra! Ser at de har den på én av mange Expert-butikker i byen, da kjører jeg dit og handler i morgen. Og prøver å få den satt opp i morgen kveld. Hvis det skjærer seg, kommer du med første fly, ok? Vært på baristakurs. Det var ganske morsomt. Tre og en halv time med kaffelaging og fantastiske replikker! Vi var fem personer, fire damer og én mann, det var bare mannen som var ukjent. Unger har vært barnevoktet med stort hell. Og i morgen er det onsdag. Som byr på middag på byen med mams og unger, og besøk på kvelden. Han har med seg en kollega-kompis som er Mac-bruker. Har møtt ham bare to ganger, kjapt, men virker hyggelig. Og jeg har lovet å lage mat som betaling. Ah, påfyll. Det gjorde seg med den lufteturen, kurset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #194 Del Skrevet 2. februar 2011 Litt lei av snørr nå, men det går rette veien. Allerede skrevet én artikkel og svart på tre mail, blir dette en effektiv dag? Hadde planlagt kontordag i dag, men kjenner at det er ganske greit å sitte ved spisebordet. Og særlig når jeg får puttet inn andre gjøremål innimellom, det gir meg god samvittighet og da går alt så meget bedre. Dessuten kan jeg ikke sitte for lenge av gangen, rygg, armer og nakke hindrer meg, helt avgjørende å ta pauser innimellom. Og da holder ikke hode, skulder, kne og tå. Da er det bedre å sette på en oppvaskmaskin, en klesvask, kjøre en støvsuger. Alt det skal gjøres i formiddag. Dessuten skal jeg ta en opprensking hos dyra, alle sammen. Og ut og handle skriver. Føles som en evighet siden jeg så Mmannen. 2.5 døgn. Bra han kommer i kveld, tror jeg. Jeg er lekk som en tesil når det gjelder tvil som vil presse seg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 2. februar 2011 #195 Del Skrevet 2. februar 2011 Føles som en evighet siden jeg så Mmannen. 2.5 døgn. Bra han kommer i kveld, tror jeg. Jeg er lekk som en tesil når det gjelder tvil som vil presse seg på. Her er det, i beste mening, bare en ting å si: Dustejente! Korrekt steming i ditt indre er som følger: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #196 Del Skrevet 3. februar 2011 Ok, da. Jeg er vel litt dust. Men vet du hva han sa i går, i halvsøvne på sofaen? Eller egentlig var han nok helt i søvne, i hvertfall mer der enn tilstede i virkeligheten. Vi skulle bare ta en liten sofastrekk før vi la oss, og selvfølgelig går det bare tre sekunder før han sover. Jeg i armkroken. Etter en stund begynte jeg å føle for senga, i stedet for å ligge og høre på snork på sofaen, så jeg begynte å prate til ham. Kommenterte bl.a. en morsom kommentar fra en kompis av ham på FB-siden hans, spurte om han hadde sett det. Jeg tror han sa nei, men han var ikke så lett å tyde. Det var tydelig at han ikke egentlig hørte hva jeg sa. Så sa jeg halvveis i spøk at nei, nå kjeder jeg meg, altså... Hvorpå han snøvler "jeg kan ikke komme hit mer, dette var siste gangen...jeg må ha mer ro i livet mitt...hvis det ikke er bra nok, så..." Senere spurte jeg ham om han husket hva han sa da han lå på sofaen, men han hadde ikke peiling. Jeg fortalte ham, og han bare lo, vantro, og sa stakkars Tornerosa... Vi fleipet litt med det, og jeg sa at han kunne få komme én gang til, men da var det stopp. Men så la vi oss, ting sank litt inn, jeg fikk flashback til den gangen han gikk under jorda. Av barn og fulle folk og sovende mannfolk, osv. Han sov egentlig allerede, men hans nærmest utenomjordiske intuisjon gjorde at han senset at jeg grublet på grums der ved siden av ham, våknet og ville vite hva som var i veien. Han ble på ingen måte satt til veggs, jeg bare sa at han ikke måtte snakke tull i søvne, du har jo gått under jorden før... Og han skjønte selvfølgelig alt. Og jeg skjønner selvfølgelig også, dvs. jeg skjønner ikke helt hvor de sovende ordene kom fra, men jeg vet i hvertfall at det ikke er noe han faktisk tenker på. At han ikke skal komme hit mer fordi han må ha "ro". En kjempefin kveld i går, kompis-kollegaen hans var her, vi snakket Mac og spiste mat og pratet, det var veldig, veldig hyggelig. Og han vil komme hit på lørdag, og i dag skal han være barnevakt for min yngste, de skal faktisk på kino. Og etterpå skal de kjøpe børste til henne, fordi jentene kranglet om den ene vi har på badet i morges. Fantastiske Mmannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #197 Del Skrevet 3. februar 2011 b_m, rakk ikke å sette opp skriver i går. Anytime, I'm all yours. I hvertfall er laptopen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #198 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) I løpet av 24 timer har jeg fått to telefoner fra Sør-Trøndelag Fylkesskattekontor. De har spurt etter ulike personer/instanser begge gangene. Hvem i alle dager har kødda med telefonnummeret mitt? Ok, resten av dagen igjen. Formiddagen ble ikke særs effektiv jobbmessig, selv om viktige punkter kan strykes ut på listen. Desto mer effektiv på andre fronter. Nå lage fiskebollemiddag. Hente unger. Dusje selv og unger. Yngste overleveres barnevakt-Mmann, eldste og jeg på spennende saker. Endret 3. februar 2011 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 3. februar 2011 #199 Del Skrevet 3. februar 2011 Lykke til med spennende saker!:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #200 Del Skrevet 3. februar 2011 Takk, Kosemose. Spennende saker ser ut til å bli veldig spennende, vi skal i ilden lørdag og søndag. Minsta hadde en ypperlig seanse med Mmannen imens vi andre to var opptatt. Hun hadde fått kjøpe så mye kinogodt hun bare ville, filmen var fin, og etterpå hadde de kjøpt toalettmappa, lypsyl og børste til henne. Og likedan til søsteren. Kjørte Mmannen tilbake på jobb etterpå, arbeidsjernet. Han ringte meg nettopp da han omsider var på vei hjem. Og jeg jobber. Arbeidsjern, jeg også. Skal det forresten egentlig være "arbeidsjern, jeg, også"? Hm. Er i utgangspunktet ganske god på kommaregler, men nå ble jeg litt i tvil. I teorien ville jeg trodd at to komma er riktig, men det ser jo litt teit ut. Legge meg tidlig? Sov i nesten to timer på tampen av arbeidsdagen i dag, trengte det. Forkjøla-groggy, trykk i hodet og bihulene. Nesten døv. Håper virkelig jeg blir litt mer tilstede til lørdagen, trenger det. Og i morgen... Må ta noen ærender etter legetimen. Legetimen, ja. Oppsummeringen - hvordan går det å være i full jobb? Joda, det går egentlig ganske greit. Jeg kjenner at det hadde vært forebyggende å jobbe bare 80%, for jeg er ganske sikker på at jeg holder i en periode, og så blir det stress og pes og vondter og styr igjen. Men jeg kan vel ikke bli sykmeldt profylaktisk, heller. Så jeg skal bare kjøre på, det er planen. Og så tenkte jeg å snakke med legen min om prevensjon... Føles merkelig å skulle ta sånne ting med ham, enn ikke si legge seg til i Stolen, etter å ha brukt ham på en litt annen måte det siste halvåret. Nesten som å spre bena for en kompis. Ikke at han er noen kompis, for all del, men følelsen. Har tross alt vært der ganske mange ganger siden april, og blitt sett. Men vurderer å be om et brett eller tre med piller, da timing i forhold til tredje helg i måneden (unger til besteforeldre og Mmann barnefri) er litt dårlig. Nuvel. Jeg tror jammen det blir tidlig kveld, ja. Føler meg hoven i ansiktet, trenger å sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå