Tornerosa Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #1341 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Mandag, ny uke. Det svir i øynene. Endret 6. juni 2011 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 6. juni 2011 #1342 Del Skrevet 6. juni 2011 Drømmer er snåle Hatt en periode med rare drømmer nå, må bare riste dem av, man kan jo bli sprø av å finne ut hva som skjuler seg i hjernens irrganger Ny uke, nye muligheter, visstnok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #1343 Del Skrevet 6. juni 2011 Ja, nye muligheter. Kjøpte et par planter på Plantasjen, og så for meg litt sjelebot i hagen. Men så ble jeg sittende her, i telefonen. NAV og sånt. Omsider kan det se ut til at jeg har fått denne maksdatoen - 13. juni. Men det var helt tilfeldig, for jeg måtte for n'te gang opplyse om at jeg hadde tatt ut ferie i mai og dermed forskjøvet datoen. Så ble det sagt 13. juni. Men jeg stoler ikke på det før jeg har det svart på hvitt. Og nå begynner man å snakke om ENDA flere papirer som manger, denne gangen for april. Nå får noen for pokker gi seg. Jeg har sendt inn TO duplikater for mars, og det etter at jeg HADDE sendt inn de originale papirene. Jeg har ikke hørt et knepp om manglende papirer for april, før nå. På alle de tusen gangene jeg har vært i kontakt med dem. Åh, jeg blir så irritert! Skulle sjekke banken, også, men tror jeg går ut i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #1344 Del Skrevet 6. juni 2011 Snart. Er sånn i villrede, føler meg helt overlatt til tilfeldighetene, kan ikke styre noe, kan ikke planlegge. Kan ikke vite. Kanskje har jeg igjen én uke med sykepenger. Deretter, dersom jeg får innvilget AAP, har jeg en inntekt på 66% av min egentlige. Hvilket selvfølgelig er utelukket, for da vil det nok ikke gå rundt for meg. Det vil si, det vil gå trill rundt. Har tenkt muligheten å jobbe 50%, motta AAP i 50%. Da sitter jeg igjen med en inntekt på ca. 83% (tror jeg? 87%? orker ikke regne ut). Heller ikke særlig gunstig. Og særlig ikke fordi jeg 1) blir vettskremt av tanken på å jobbe og 2) jeg hører andre si at en slik situasjon vil gi samme nettoinntekt som 100% AAP, grunnet skattetrekk. Vet ikke om det stemmer, eller om det vil stemme i min situasjon. Så leser jeg om bostøtte. Aner ikke om jeg ville fått det. Leser også om at diverse pensjonsordninger kompenserer i slike situasjoner, altså hvor folk går på AAP. Vet ikke engang hvilken pensjonsordning jeg har. Jeg fikk sikkert papirer på det da jeg begynte i jobben, men på lønsslipper står det ikke, bare at det er trukket i forbindelse med pensjon. Og så - jeg skal jo ha ferie, i utgangspunktet. La oss si jeg tar fire uker ferie, i hele juli. Burde jeg da friskmelde meg i forkant? Da ville jeg fått lønn i ferie, dvs. - jeg fikk ikke lønn i mai fordi jeg da fikk feriepengene. Har jeg snytt meg selv? Har jeg gjort noe dumt? Jeg må være litt taktisk her. Uten å snylte på systemet. Men taktisk må det være lov til å være, hvis ikke er det bare jeg som må svi til syvende og sist. Hva gjør jeg med ferien? Jeg har sagt at jeg tar ut fire av de fem, i utgangspunktet. Og altså, jeg er ferdig med den ulønna feriemåneden, det ble valgt mai. Huff. Vanskelig. Vente med å ta ut ferie? Til høsten? Når jeg i teorien kan være i full jobb igjen? Det betyr en måned lønn, men ikke jobb. Men hvem vet, det er jo ikke sikkert at jeg er i full jobb? Om i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #1345 Del Skrevet 6. juni 2011 Det med de manglende papirene er jaggu ikke mitt problem. Jeg er 100% sikker på at jeg har sendt dem. Som jeg også er sikker på at jeg sendte de originale fra måneden før. Samt duplikater. Samt duplikater ENDA EN GANG. Jeg foretar meg ingenting før jeg blir spesifikt oppfordret til å IGJEN dra til fastlegen for å IGJEN få kopier. Synes det er rett og slett flaut. Jeg har fått mine penger, det blir arbeidsgiver som får problemer med å få refusjon fra NAV. Med mindre man finner papirene. Som jeg HAR SENDT. Sånn, ferdig å snakke i store bokstaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #1346 Del Skrevet 7. juni 2011 Altfor sent. Men sov i 2.5 time i formiddag, får legge det til natta. Da blir det jo ikke så reingæli. Ble sittende og leke med GarageBand. Nå har jeg mikset The Story med Brandi Carlile, men med meg som solist. Ble ganske kult, egentlig. Men går litt for fort. Bør vel finnes en mulighet å slowe det hele ned litt? Ellers... Kiropraktor i formiddag. Ganske bra i nakken nå, synes jeg. Ikke bra, men bedre enn på lenge. Og så kom barndomskompis II, musikeren, og vi snakket om kreative ting. Og døtre m/venninner svinser rundt ham, vil ha autograf, det ble nesten litt flaut... Hva mer... Ingenting mer. Blund, kiropraktor, besøk i et par timer. Minsta hadde sinnaanfall i ettermiddag/kveld, helt turbo og uspiselig. Hatet alt og alle, kunne hun fortelle. Tilsynelatende helt uten grunn, jeg aner virkelig ikke hvor/hvordan/hvorfor det klikker. I morgen - null planer. Ikke én. Et par jobbrelaterte ting, bare. Fint vær, kanskje hagearbeid. Meldt 28 pluss torsdag ettermiddag/kveld. Regner nå. Legger meg, vil drømme noe bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #1347 Del Skrevet 8. juni 2011 Satt oppe avsindig lenge i natt. Gikk ikke klokka 02, for å si det sånn... Ble fullstendig oppslukt av GarageBand, ble sittende og lete akkorder og instrumenter og perfeksjonere i det uendelige... Var faktisk ganske morsomt. Kan vel ha sovet i...tre timer i natt. Men fikk to og en halv i formiddag, etter å ha vasket golv på stue og kjøkken. Det kunne glatt blitt mye mer enn 2.5 time, lett 5-6 timer, men en telefon reddet meg. Golvene er litt seige, tror jeg var litt raus med grønnsåpa... Og huset fullt av unger i ettermiddag, dvs. de er jo ikke så mye inne med et slikt fabelaktig vær. Minsta og venninnen lekte i blekksprutvannsprederen, hadde det rasende festlig. De fikk tyve kroner hver og gikk på butikken og kjøpte seg is. Å gå selv til butikken er en stor greie. Så sminket de seg, så ut som direkteimport fra østligere trakter begge to, men de må bare få eksperimentere. Ti over åtte kjørte jeg de tre hundre meterene til butikken, med beskjed til ungene om å gå på badet og legge seg og lese til jeg kom tilbake. Vi slokker lys halv ni, det er regelen. På parkeringsplassen ser jeg venninne av 10-åringen på sykkel, med is. Hm. Kanskje er jeg streng på leggetider. Men hun er et herk å få opp om morgenen, så egentlig tror jeg hun trenger de ti timene med søvn. Gikk inn på Plantasjen først, kom ut med planter for fire hundre (lurt, ettersom jeg har så god råd for tiden ), og før jeg rakk å sette fra meg planter i bilen og gå inn for å handle brød og melk (kunne egentlig vente til i morgen, var bare påskudd for å kjøpe sjokkis), ble jeg tilsnakket av en skikkelig gammel mann som lurte på om det var taxier noe sted. Jeg endte opp med å kjøre ham dit han skulle, bare noen hundre meter lenger opp fra der jeg bor. Han ville betale meg, jeg sa nei, da ville han i hvertfall ha navnet mitt. Det føltes bare dumt å nekte, så jeg sa at det kan du godt få, men jeg skal ikke ha noe for dette. Han ville også ha registreringsnummeret mitt, nå hva han skulle med det, han noterte ned begge deler. Så lurte han på hvordan han kunne kontakte meg, og jeg bare lo og sa at jeg står nå i katalogen... Har en tendens til å ende opp som sjåfør for ukjente eldre mennesker, merkelig nok. De synes vel jeg ser ufarlig ut. Og... Luket hagen, klippet ned den døde klatrerosen og den døde busken. Må harde skyts til for å få opp røttene. Tenker også å ta den shabby brudespireaen, den angripes årlig av små, grønne larver som blir til fluer, de etterlater busken helt bladfri og brun. Vil heller ha et epletre der. Men spørs om jeg må ha maskin for å få opp røtter... Hva mer... Noe mer trivielt å få med... Næh. Det er vel omtrent det som har skjedd i dag. Har knapt tenkt en tanke. Bare gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 8. juni 2011 #1348 Del Skrevet 8. juni 2011 Du kan jo bare si til disse eldre pesonene, som sant er, at det er straffbart å kjøre pirattaxi Og du som har stilt opp for den lovlige siden av næringen og greier... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #1349 Del Skrevet 8. juni 2011 Du kan jo bare si til disse eldre pesonene, som sant er, at det er straffbart å kjøre pirattaxi Og du som har stilt opp for den lovlige siden av næringen og greier... :gjeiper: Hehe, sant nok. :gjeiper: Halv elleve allerede? Jeg som hadde tenkt å sjaue mer i hagen. Er jo mulig, blir jo ikke mørkt. Finne plasser for blomstene. Alt i hvitt, gult og lila. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #1350 Del Skrevet 9. juni 2011 Pokker, alt jeg hadde skrevet forsvant. Til å bli sur av. Også sur for at dagboken ikke lar seg lagre. Slette nesten 70 sider. Men ellers ikke så sur, bare trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #1351 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Pokker, alt jeg hadde skrevet forsvant. Til å bli sur av. Og i går kveld, idet klokka tippet midnatt, satt jeg og skrev et laaaangt innlegg. Da jeg postet, fikk jeg beskjed om at serveren var nede for vedlikehold. Ikke mulig å gå tilbake for å berge det jeg hadde skrevet. Demotiverende, mister rent lysten til å skrive. Og legg til at dagboken ikke lar seg lagre... Endret 10. juni 2011 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 10. juni 2011 #1352 Del Skrevet 10. juni 2011 Drittforum. Jeg er enig. Har en følelse av å ha vokst fra hele KG, på en rar måte. Null skrivelyst, egentlig. Ække som det var i gode, gamle dager God pinse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 10. juni 2011 #1353 Del Skrevet 10. juni 2011 Går det ikke an å lagre dagbøker lenger? Det er jo skandaløst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #1354 Del Skrevet 10. juni 2011 Rett og slett skandaløst. Jeg har spurt mange ganger, til og med i pm til Det Aller Høyeste, men får bare til svar at dessverre, pr. nå er det ikke mulig, man skal se på saken, men kan ikke si noe om når. I tillegg lager Telenor helvete for meg. Sendte akkurat ungene avgårde på toget, og skulle ringe mams som avtalen alltid er, bekrefte at de er underveis og fortelle hvor i toget de sitter, men da ville ikke Telenor hjelpe meg, gitt. Krysser fingrene for at alt har gått greit. Krysser fingrene for at mams ikke har Telenor. Eller at 10-åringen ikke har det. Krysser fingrene for at de har kommet i kontakt med hverandre, og at de om fem minutter går av toget, sammen. Jeg har lyst til å gå ut i kveld. Jeg har ikke lyst til å gå ut i kveld. Jeg har lyst til å gå i dusjen, sjaine kropp og sjel som best råd er. Jeg orker ikke gå i dusjen, vil bare sitte her i sofaen og gomle fra posen med smågodt jeg akkurat kjøpte meg. Som plaster på såret fordi den gule liljen jeg med stor omhu hadde plukket meg ut på Plantasjen, fikk sin peneste blomst knøvla av speilet på bilen, idet jeg skulle sette meg inn. Dessuten litt furten fordi "alle andre" var på Rema og shoppet grillmat, familiene skal grille i kveld. Mens i denne "familien" er ungene sendt til besteforeldre for andre helg på rad, for at mor skal gjøre ingenting bortsett fra å sove avsindig mange timer og glo på tv. Det må være noe mer enn dette. Jeg finner det ikke. Jeg har lett over alt. Den som kommer og snakker om "de små ting" som vakre blomster og skjønne dufter og fuglekvitter, blir skutt. God pinse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 10. juni 2011 #1355 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg har det litt sånn jeg og, hvis det er noen trøst... Syns alt er ganske kjedelig og undrer på hva for noe spennende alle andre fyller livene sine med, syns mitt eget liv er et eneste stort gjeeesp, avbrutt av tusen "må gjøre'er". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 10. juni 2011 #1356 Del Skrevet 10. juni 2011 Haha, jeg er urkjedelig. Her skal det slett ikke grilles. Muttersputtersalene-fredag med stumpen i sofaen, lap-top og verdens mest lettleste bok i fanget. Punktum. God pinse, ja. Håper det går greit med barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #1357 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg har det litt sånn jeg og, hvis det er noen trøst... Syns alt er ganske kjedelig og undrer på hva for noe spennende alle andre fyller livene sine med, syns mitt eget liv er et eneste stort gjeeesp, avbrutt av tusen "må gjøre'er". Psykologen min er så god på ligninger. Hm, hvor kom det ordet fra? Ikke matematikk. Men vi lærte jo om ligninger i religionstimene på skolen. En sånn ligning snakker jeg om. Jeg skal skrive den ned, som jeg husker den. I løpet av helga. Den handlet om lykke og sånt. Men foreløpig fnyser jeg litt av den. Haha, jeg er urkjedelig. Her skal det slett ikke grilles. Muttersputtersalene-fredag med stumpen i sofaen, lap-top og verdens mest lettleste bok i fanget. Punktum. God pinse, ja. Håper det går greit med barna. Alenefredag med rumpe, sofa, data og bok er jo absolutt attraktivt. En gang i blant. Gjerne ofte, også. Men ikke alltid, ikke nesten alltid. Jeg vil røskes i. Jeg vil kjenne at jeg lever. Jeg trenger et kick, stadige kick, om det så er adrenalin eller hva som helst... sterke følelser. Jeg vil ha intensitet. Ikke sløvhet. Jeg vil Jeg vet ikke hva jeg vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 10. juni 2011 #1358 Del Skrevet 10. juni 2011 Å, kom med ligning! Og det er forskjell på å ta seg en kjedelig fredag og på å føle at man kjeder seg til langt inni margen, det siste gir en følelse av at livet går forbi, at man ikke henger med på sett og vis, og at man vil noe man kanskje ikke helt vet hva er. Så tenker jeg på de som bare "lever med" og som gjør det de skal og lever sine liv, mens jeg sitter her og kjenner på kjedsomheten min. Som om ikke jeg har nok av ting jeg kunne/burde/skulle gjort. Selv om jeg jo fornuftsmessig vet at alle andre ikke løper rundt og har det festlig til enhver tid. Og egentlig dreier det seg kanskje ikke om å kjede seg, men om å føle tomhet tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 10. juni 2011 #1359 Del Skrevet 10. juni 2011 Lignelser? (jeg er alene store deler av tiden, jeg altså, ikke bare i dag. Det er mer normen enn avviket. Men den store forskjellen er at det ikke gjør meg noe. Jeg har hatt mine perioder der det gjorde meg noe, i aller høyeste grad, det var vondt. Og slitsomt og fortvilende. Så jeg nyter freden og roen, så lenge det varer, før jeg går på veggen av rastløshet og kjedsomhet igjen. Skulle gjerne ha skrevet dette i liten skrift, det er jo ikke min dagbok, men vet ikke hvordan jeg får det til lenger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 10. juni 2011 #1360 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg vet ikke hva jeg vil. Joda, klart du vet! Etter hundrevis av dagboksider kan jeg fortelle deg hva du vil: Du vil ha en kjæreste! Og det er pokker ta meg det jeg vil ha og! På en måte er jeg så lei menn og ex og tolking og signaler og menn som ikke vet hva de vil og menn som ikke er ærlige og meg selv som ikke vet hva jeg vil, osv i det uendelige, og på en måte tenker jeg at jeg skal aldri aldri mer rote meg bort i noe som minner om å lette på sløret, samtidig så er en sånn tanke bare til å le av, for jeg føler meg rett og slett tom innvendig når jeg ikke hører til noe sted. Og jeg misunner sterke damer som ikke trenger noen, jeg skulle så gjerne vært slik, men jeg føler meg bare liten og alene og usynlig som singel jeg. I perioder syns jeg det er fantastisk deilig, bestemme selv og kose seg i sitt eget selskap og alt det der, men i lengden er det jo bare trist og meningsløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå