Gå til innhold

Et sus som over furukrona kom

Tornerosa

Anbefalte innlegg

Gjest MorAase

Han svarer ja. Det er det ikke tvil om :) Spørsmålet er om han lever opp til sitt intrykk, for ikke å si leverer over nåværende taker om ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han svarer ja. Det er det ikke tvil om :) Spørsmålet er om han lever opp til sitt intrykk, for ikke å si leverer over nåværende taker om ham.

...leverer over nåværende taker om ham? :klo:

Han svarte ja. Men har unge denne uka, så får se neste. Vet ikke om har fleksibel jobb og får det til formiddag, eller om det må bli på ettermiddag/kveld. Da er det jo jeg som får problemer. Han har visst lagt seg nå, vi kommer vel tilbake til det.

Huh. Skulle tro det var alt jeg bedrev for tiden. Kaffedating.

Jeg har jo ikke trua. Jeg må bare opprettholde flaumen, siget. Komme meg ut, treffe folk, være sosial. Utvide bekjentskapskretsen. Kan jo ikke skade. Men jeg har ikke trua, ikke på den måten.

Der er bare Mmannen, umulig at noen når ham over ankelen. :sukk:

Lurer på om jeg burde skrive noen ord til ham. At jeg beklager å ikke ha svart ham, men at jeg kanskje tror det er best å ikke ha kontakt. Med mindre han har lært seg hele alfabetet, eller pugger for harde livet.

Tar natta nå. Prøvde meg på en time på øret i formiddag, men lyktes bare halvveis. Nakken plaget meg sånn, verket. Har flyttet fram kiropraktortimen til i morgen, den planlagte til neste uke. Legge meg i nytt, rent sengetøy, det beste jeg har, det myke, hvite, med hvitt mønster i det hvite.

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er bare Mmannen, umulig at noen når ham over ankelen. :sukk:

Der må presiseres: det er jo ikke slik at ingen vil kunne måle seg med Mmannen, mer objektivt tala. Det handler om at det som oppstod i løpet av de månedene, i meg, mellom oss, ikke så enkelt lar seg repetere.

Vært hos kiropraktoren, tror det var lurt å flytte fram den timen. Det føltes bra, det føles bedre nå. Er bare litt bekymret for at behandlingen ikke vil fungere langsiktig, bekymret for at denne svakheten i nakken er noe som er kommet for å bli. Og evt. bli bare verre. Hadde nok ikke vært så dumt å trene...

Frokost i dag: 1 sjokolade, 1 tyrkisk pepper-kjærlighet, 1 rull Lovehearts.

:roll:

Satser på en litt mer næringsrik lunsj snart.

Behov for å være sosial. Siste gang var 17. mai. Det er ni dager siden, det. Jeg prøvde riktignok lørdag kveld, fikk stjålet til meg en times tid i sofaen hos venninne, men ble ringt hjem grunnet kaos på hjemmefronten. Bortsett fra den timen - ni dager uten voksenkontakt. Jeg får regne med kiropraktoren, psykomotorikeren og terapeuten, så blir det ikke så ille. :roll:

Men nå står jeg altså foran TRE DØGN med alenetid. Det åpner for muligheter. Har spurt Barndomskompis om han har fredagen fri, men neida, han skal sykle ritt på én eller annen øy. Det er hva de begynner med disse kara når de bikker førti, sykkel og kajak og sånt. Men jeg har jo utflukten med Læreren å se fram til.

Så kunne jeg hørt med C & fam, eller K & fam. Men både C og K har hjemmeeksamen for tiden. C har jenter på 5 og 12, altså eldre og yngre enn mine. K har gutter på 9, 11 og 14, ingen lekematcher med mine to. Så har jeg V & fam, jente på 11 og gutter på 13 og 15. Funker tildels, men 11-åringen er litt guttejente og leker nesten bedre med 8-åringen min enn med 10-åringen. De tre familiene, mine nærmeste. Damene: sosialantropolog, ingeniør og seniorrådgiver innen energi/miljø. Mannfolkene: fysiker, sykepleier og lege. Åtte barn til sammen. Ingen av de tre familiene kjenner hverandre fra før, men har møttes flere ganger gjennom meg. To av dem bor hhv tre og femten minutter gange herfra, den tredje 18 min i bil. Det er i utgangspunktet damene som er venninnene mine, mannfolka har jeg fått med på kjøpet etterhvert.

Den ene har jeg kjent siden jeg var barn, alltid. Hun er et år eldre enn meg. Våre foreldre var studievenner. De bodde et par timer unna oss, men vi møttes i helger og ferier. Mistet kontakten da vi ble voksne, men har tatt den opp igjen nå. Bein i nesa så det står til gull, ledertype, løper maraton. Var alltid litt alternativ, en unge i opposisjon. Svartkledd i tenårene, med egen smak i absolutt alt.

Den andre har jeg kjent siden jeg var åtte, hun er også et år eldre enn meg. Vi gikk på samme barneskole, ungdomsskole og videregående. Kanskje min aller nærmeste venninne, selv om vi er veldig ulike. Hun rolig, rasjonell, tar ikke så mye rom i sosiale sammenhenger, men er blitt langt mer utadvendt nå enn hun var i oppveksten.Vi var samboere i ett år, og har delt mye opp gjennom tidene. Jeg kjenner familien og hele slekta hennes. Det er hennes mann jeg kjenner best.

Den tredje ble jeg kjent med tidlig i 20-årene, gjennom en felles aktivitet. Fire år yngre enn meg. Vi var samboere på den andre siden av kloden i to måneder. Vi har samme utdanning. Litt alternativ, ikke helt A4. Veldig ærlig og direkte.

Alle tre er fra samme fylke som meg, nabofylket.

Hm. Hva var det jeg skulle fram til? :klo: Aner ikke. Ingenting, sannsynligvis. Fingrene bare løp løpsk.

Planer om å fornye passet til minsta i ettermiddag. Kun én ettermiddag i uka er det åpent, alle andre dager stenger passkontoret klokka ett. Hva er det for noe, da? Hvilke mennesker, bortsett fra turnusarbeidende, arbeidsledige og sykemeldte, har mulighet til å sitte et par timer på passkontoret mellom åtte og ett? :forvirret: Vedder på at det er stappfullt i dag.

Trøtt, som vanlig. Sov i tre kvarter før kiropraktortimen, men det kjennes ut som... Hm....zzz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Fikk meg halvannen time i ettermiddag, også. Med tre unger flyende rundt her.

Passkontoret, my a%&. Det stenger altså 13 fire dager i uka. Åpent fra 15 kun på torsdager. Vi kom 15.07, da var kølappsystemet stengt. Det tøt folk inn og ut over alt, stappfullt. Folk må ha kommet timesvis i forveien for å trekke kølapp, ellers vet jeg ikke hvor alle de folka kom fra så kjapt. Hva gjør man, da? Når det er bare én dag i uka at man har mulighet til å dra, og det er så fullt at man ikke engang får trukket kølapp? :forvirret: Vi får ta fri fra skolen en dag i neste uke.

Så har jeg meldt ungene på dans til høsten. Jazzdans. Hver sin gruppe. Attenhundre spenn pr. unge. Haha, det har jeg ikke. Men de MÅ i aktivitet. Vi har prøvd fotball, det likte de ikke. De har gått et én ukes svømmekurs, det likte de. Men jeg synes det blir for heftig; skifting og dusjing og svømming og dusjing og skifting og kjøring, hele ettermiddagen går jo. Skøyter har vi prøvd, det var gøy en stund, men så ville de ikke mer. Da prøver vi dans. Jeg tror det er det som passer dem best.

Om en halvtime sover de sin søteste søvn. Vakreste jentene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et lokalt lensmannskontor du kan dra til, som er kjappere? Jeg går aldri til Bergen Politikammer igjen, etter at jeg oppdaget at jeg kan gå til Nesttun. Nærmere, kjappere, billigere (parkering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansing er forresten sikkert veldig bra. Her i heimen har vi hatt opplading til 4- og 7-fjellsturen i det siste, den er på søndag. Jeg har sett værmeldingen og det kommer til å bli tragisk med gjørme over det hele. Men ungene er så giret, spesielt hun eldste som skal gå alle 7 fjellene, at ingenting kan stoppe dem. Heldigvis skal jeg gå 4-fjellsturen med yngstemann... Mannen er lettere bekymret - i fjor brukte de 14 timer og 45 minutter. Crazy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke et lokalt lensmannskontor du kan dra til, som er kjappere? Jeg går aldri til Bergen Politikammer igjen, etter at jeg oppdaget at jeg kan gå til Nesttun. Nærmere, kjappere, billigere (parkering).

Ja, sant nok. Men tror ikke det er flere muligheter i byen, da må jeg nok et godt stykke utigjennom. Men absolutt verdt et forsøk, tror det nærmeste lensmannskontoret er 2-3 mil fra byen. Men har også åpent bare til 15, rekker det med et nødsskrik etter skoletid. Kanskje ringe først, høre om det er kø. God idé, Cumulus.

Dansing er forresten sikkert veldig bra. Her i heimen har vi hatt opplading til 4- og 7-fjellsturen i det siste, den er på søndag. Jeg har sett værmeldingen og det kommer til å bli tragisk med gjørme over det hele. Men ungene er så giret, spesielt hun eldste som skal gå alle 7 fjellene, at ingenting kan stoppe dem. Heldigvis skal jeg gå 4-fjellsturen med yngstemann... Mannen er lettere bekymret - i fjor brukte de 14 timer og 45 minutter. Crazy..

Wow, ALDRI i livet om jeg hadde tatt sjansen på å dra med meg ungene på en slik fjelltur! Det hadde blitt gråt og tenders gnidsel, sutring og klaging. Ville måtte bære dem tilslutt. Grøss & gru. :overrasket: De har nok med turen opp til ei hytte vi har gått til noen ganger, det er 2.5 kilometer langs skogsvei. Riktignok nesten bare oppoverbakke den ene veien. Men de blir sliiitne, særlig den eldste. Ja, dans er nok helt på sin plass.

Dressmannen er på banen igjen. Han var helt som forsvunnet, men plutselig... Han hadde blitt litt usikker da jeg hadde sagt noe om at vi "kanskje" møttes igjen. Jeg husker ikke hva jeg sa. Jaja. Han vil i hvertfall gjerne treffes igjen. Greit nok. Jeg må bare... Ja. Si ting som de er, kanskje.

Så har jeg sendt melding til han fyren som mener han har et ildfullt blikk. Det var jo forsåvidt sant...

Ok, nok manneprat.

Sjekke askesituasjonen for i morgen ettermiddag, det er vel uproblematisk, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiks pass på Heimdal! Det gjorde jeg. Liten kø og rask levering. :)

Kanskje vi meldes på lørdag hvis begge drar på vift? Møtes for et glass eller to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nok av retrettmuligheter, vi kan jo bryte etter hvilket som helst fjell. Men jeg ser ikke helt for meg at de kommer til å kaste inn håndkleet. Å gå tur med ungene var et slit helt til vi begynte å gå tur i skikkelig terreng, sånn at de må hoppe og klatre litt. Opp Ulriken og Løvstakken er det satt opp gjerder og tau til å holde seg i, det er jo kjempegøy. Gå tur i skogen er kjeeedelig. Håper interessen varer en del år til, det er jo kjekt å trimme kroppen samtidig som man er med ungene og har tid til å prate skikkelig. Mange fluer i smekken, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi meldes på lørdag hvis begge drar på vift? Møtes for et glass eller to..

Som essemmesset; vi snakkes! ;)

Det er jo nok av retrettmuligheter, vi kan jo bryte etter hvilket som helst fjell. Men jeg ser ikke helt for meg at de kommer til å kaste inn håndkleet. Å gå tur med ungene var et slit helt til vi begynte å gå tur i skikkelig terreng, sånn at de må hoppe og klatre litt. Opp Ulriken og Løvstakken er det satt opp gjerder og tau til å holde seg i, det er jo kjempegøy. Gå tur i skogen er kjeeedelig. Håper interessen varer en del år til, det er jo kjekt å trimme kroppen samtidig som man er med ungene og har tid til å prate skikkelig. Mange fluer i smekken, det.

Dere har jo så mange fjell... Veldig kjekk måte å få rørt seg på, ja. Har lenge hatt en plan om å få noen med på en litt mer ambisiøs tur enn til den hytta, men ikke fått ut finger'n enda. Finnes jo turstier av diverse art her i byen, også. Men har så lite lyst til å dra alene som eneste voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Så sosial som de er så vil det å dra på slike turer ikke bety at du ender opp alene. På null komma niks er du nok i prat med en alenepappa på tur med sine egne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heimdal blir vel litt nærmere, ja. Men stenger hver dag klokka 13.00... Helt håpløst. For gæli at man skal måtte ta ungene fri fra skolen for å fikse pass til dem. Og hva med de som ikke kan stikke fra jobb? Elendig service, publikumsfiendtlig. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sosial som de er så vil det å dra på slike turer ikke bety at du ender opp alene. På null komma niks er du nok i prat med en alenepappa på tur med sine egne ;)

Høh, sutrende unger kommer til å skremme alle i en mils omkrets... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker, altså, jeg er så à jour! En helt fantastisk følelse! Druker ikke, har ikke denne konstante følelsen av å være på etterskudd, av å måtte prioritere bort ting jeg egentlig burde gjort. Omsider har jeg tid, og ikke minst RO, til å gjøre ferdig det jeg holder på med. Ikke fyke fra det ene til det andre, etterlate meg halvferdige prosjekter over alt. Jeg kan faktisk sette meg i sofaen og tenke: Hm, hva kan jeg gjøre nå? Og så har jeg gjort alt! :overrasket: Det er så deilig. Neste skritt nå blir å begynne å puste med magen. Får tyn fra både psykomotoriker og kiropraktor for at jeg puster med bryst, skuldre og hals. Ikke rart jeg får kranglenakke, visstnok.

Og det er jo fordi jeg ikke jobber. Jeg har fått mulighet til å kave meg opp til overflaten, etter å kun ha hatt nesetippen over vannet i altfor lang tid. Vettskremt av tanken på å begynne å jobbe igjen. Terapeuten mandag, fastlegen tirsdag. Må ta en avgjørelse. Hadde jeg bare fått klarhet i denne maksdatoen min. :forvirret: Det burde ikke vært sånn, men jeg må ta hensyn til økonomien når jeg skal ta avgjørelsen. Og så lenge jeg ikke har denne maksdatoen, blir det vanskelig å vite hva som er det rette å gjøre. Dvs - hva som er det eneste mulige å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En morgen i selvpleiens navn. Toning av hår (frisk opp din egen farge!), skrubb både her og der, ansiktsmaske. Lokalavisa bød på hysterisk rabatt på farging av vipper og forming av bryn, så nå svir det i øya. Nå skal jeg bare finne ut hvem av mine beilere som skal innvilges samvær i løpet av helga, og så pakker jeg siste rest, tar imot unger og kjører dem til flyplassen.

Og i kveld, altså: kino, ut på byen eller hjemmebesøk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, ikke alt på én kveld.

Ser ut til at de kommende 5-6 døgnene vil by på

- hjemmebesøk av Dressmannen i kveld

- levva livet på byen i morgen kveld, med Karsten Giftekniv

- kino med Ingeniøren på søndag

- lunsj med Rødtoppen på onsdag

:overrasket:

Rått. Eegentlig litt tullete. Jeg har jo ikke spesielt lyst. Morgendagen kan bli morsom, men ellers er det rent pliktløp... :filer:

Hvorfor gjør jeg det? Vet ikke. Kanskje for å finne ut om jeg er død eller levende. Jeg holder en knapp på død, i hvertfall den delen av meg. Jeg tror evnen til å bli betatt og forelsket er borte, lobotomert bort, kanskje. Men er vel bare én måte å finne det ut på. :sukk:

Nå skal jeg rydde litt her. Forresten, det er lite å rydde. Fortsatt noen sjokoladekakefartsstriper etter bursdagen for en uke siden... :sjenert: Så tenkte jeg å smekke sammen noen bruschetta. Deretter legger jeg meg på sofaen og sover til det ringer på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ringte på døra, jeg sov.

Han er sjenert, tror faktisk det. Han er kjekk og i det hele tatt, men er nok litt sjenert. Eller, jeg vet ikke. Han snakker litt fort, det er kanskje derfor jeg får det inntrykket. Blant annet. Han måtte hjem til midnatt, hadde et halvstort barn hjemme alene. Hyggelig. Lukter godt. Men jeg får ikke lyst til å krysse midtlinjen i sofaen...

Mmannen. Når han skulle komme, gledet jeg meg vilt. Virkelig lengtet etter å se ansiktet hans, snuse på ham. Jeg kan ikke gå for noe mindre intenst. Ikke før noen vekker samme følelse i meg, blir det aktuelt med noe som helst.

Savner Mmannen virkelig. :( Lurer så fælt på om han fortsatt føler at han har gjort det rette. Om han har angret.

Men jeg har alenehelg. I morgen kan jeg sove lenge. I morgen kveld skal jeg ut. Ikke noe annet på plakaten. Ingen ærender i byen, ingenting jeg må gjøre. Vet ikke om det er bra. Meldt gråvær.

Legge meg, sove?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...