Gjest MorAase Skrevet 25. april 2011 #1041 Del Skrevet 25. april 2011 Du trekker slutningen at jeg mente interessert i å ligge med, det er jo interessant i seg selv Jeg mente interessert, som i interessert I en viss fase av livet er det vel begrenset hvor mange nye mennesker man møter også, med skolebarn for eksempel er man vel ofte ikke i den mest sosiale oppsøkende fasen heller. Nei, jeg mente at en manns interesse tolkes som interessert, mens hans interesse dreier seg om å ligge med. Det ER lett å få en mann til å sikkle, derimot er det veldig vanskelig å få en mann til å ville bli livet ut. Det siste gjelder dog for begge kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 26. april 2011 Forfatter #1042 Del Skrevet 26. april 2011 Siklende menn vil vi ikke ha. Sitter i telefonkø, legekontoret. Først i ti minutter med "nettet er opptatt", nå har jeg kommet gjennom, men det er kø. Ikke musikk engang, bare piping. 16 minutter nå. Første dag etter påske, sjakktrekk. Var kvalm da jeg våknet i dag, er fortsatt kvalm. Legg til svimmel. 10 blir jeg oppringt av "koordinatoren". 12 er det telefonmøte. Ute er det kaldt igjen, og jeg lurer på om halsen har tenkt å begynne å krangle. La meg halv ett, sovnet tre. Sov ikke på dagen i går, sov ikke fryktelig lenge i går, heller, til ti. Men jeg lever, og fuglene kvitrer. Regner jeg med. Og to måneder igjen til sommerferie. Ellers intet nytt under fronten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 26. april 2011 #1043 Del Skrevet 26. april 2011 Nei, jeg mente at en manns interesse tolkes som interessert, mens hans interesse dreier seg om å ligge med. Det ER lett å få en mann til å sikkle, derimot er det veldig vanskelig å få en mann til å ville bli livet ut. Det siste gjelder dog for begge kjønn. Med fare for å høres naiv ut, når de frir til deg er man vel strengt tatt litt forbi å sikle. Det er mulig menn er desperate etter å få seg noe, men SÅ desperate er de neppe at det kan feiltolkes til de grader. Mulig jeg tror for godt om menn, i så fall, men det ville i så tilfelle være første gangen det slo ut den veien Man må kunne gå ut fra at ett og annet eksemplar faktisk har ryggrad, eller iallfall antydning til en, synes du ikke? Mulig jeg har truffet de konservative eksemplarene. Min erfaring er at de blir fort engasjert på ordentlig, og vil hele mila. I alle fall veldig mye fortere enn jeg gjør. Hvem man blir med livet ut er jo uansett ikke gitt på forhånd, et forhold kan vare ti, tjue eller femti år av tusen ulike grunner og ikke nødvendigvis være mislykket av den grunn (det er dessuten oftest kvinnen som går). Men intensjon og engasjement, det pleier det ikke å mangle på. Gosj, hvor glad er jeg ikke for å ikke være på markedet i det hele tatt Jeg var ikke det i utgangspunktet heller, men man fikk jo stadig spørsmål om man ikke skal "finne seg en mann". Folk er ikke videre taktfulle, jeg kunne jo gått der og lengtet meg syk etter en, liksom. Litt som å mase etter barn hos par som har prøvd i årevis, stakkar Det skjer når det skjer, og jeg tror du også har bra ting foran deg, Tornerosa Håper uken blir bedre enn ukestarten. Og at en annen jobbmulighet dukker opp som snarest, for det virker altfor dårlig ledet og planlagt der du er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 26. april 2011 Forfatter #1044 Del Skrevet 26. april 2011 Bra ting foran meg. Den som lever får se. Det er vel ingen bombe at jeg ikke er optimist, noen slag i trynet og ellers her og der gir meg ikke grunn til å være det... Var fullstendig utladet i formiddag, verken hode eller kropp fungerte. Greide såvidt å holde meg våken til jeg fikk svar på legekontoret, så sovnet jeg. Men bare til ti, for da var det telefonmøte I, tyve min. Så sovnet jeg igjen, fram til telefonmøte II, tyve min. Jeg lå på sofaen og lot de andre prate, i all hovedsak. Noen begynte å snakke om feriepenger, jeg kommenterte at jeg hadde sendt en mail med spørsmål ang. dette, og fikk motbør. Ble overhodet ikke forstått, og da jeg prøvde å presisere hva jeg mente, ble det bare snakket høyt og fort. Jeg ga opp, punkterte. Bare sukket og sa at "det er ikke så viktig". Gjaldt ikke sjefen, altså. Etter møtet sovnet jeg igjen. Sov til nesten halv fire, da kom 10-åringen hjem. Drømte stadig at jeg lå på en undersøkelsesbenk og ble sjekket for både det ene og det andre. Veldig snålt. Minsta ble med venninne hjem. Nå har vi spist fisk. Jeg har dusjet. Hun har sortert klær. Skal på butikken. Må hente minsta. Hodepine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 26. april 2011 #1045 Del Skrevet 26. april 2011 Du må si ifra til legen din at du er så trøtt. Kanskje han bør justere doseringen eller kan berolige deg med at det er forbigående? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 26. april 2011 Forfatter #1046 Del Skrevet 26. april 2011 Du må si ifra til legen din at du er så trøtt. Kanskje han bør justere doseringen eller kan berolige deg med at det er forbigående? Ja, har sagt det. Og hun (vikar for tiden) lot meg ta en haug med blodprøver. Det meste har jeg fått svar på, alt normalt. Gjenstår noe småtteri, samt å måle virkningen av medisinen. Venninnes mann er lege, han har mye erfaring med å følge opp slikt, og mener at trøtthet gjerne er en sekundær bivirkning. At hele systemet slapper av på en annen måte enn før, og at det derfor blir mulig å sove. Noe sånt. Nå skal jeg ta noen telefoner. Jeg vil ikke, orker ikke, makter ikke, men presser meg. Stadig hodepine, stadig kvalm, men jeg har medisin for begge deler. Ibux og Melkesjokolade. Sistnevnte riktignok altfor liten, minste sort, men dog. Ok, bare gjør det. Tlf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 26. april 2011 Forfatter #1047 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Tok én. Én er én mer enn ingen. Ibux nr. tre. Sendte K en melding, paps kommer i morgen og overnatter til torsdag, en sjelden anledning til å gå ut av huset på kveldstid. Og hun vil gjerne ha besøk, men skal opp grytidlig torsdag, så om jeg kan komme rundt 19... Hadde tenkt å legge unger først, men paps kan sikkert fikse biffen. Akter ikke å gå glipp av denne muligheten. Tenkte å høre med henne om de alle fem vil bli med ut på søndagen, det er meldt kjempevær. Det var denne piknik-saken. Håper de er hjemme, håper de ikke har andre planer. Noe skriverier jeg burde gjort, også. Men jeg gjesper og gjesper... Endret 26. april 2011 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 26. april 2011 Forfatter #1048 Del Skrevet 26. april 2011 Nå skal dere høre! Det her "kan" bli spennende hvis den "rette" dukker opp. Det jeg trenger i livet mitt nå er en Jente/Dame som Vet å kle seg "feminint" Da mener jeg at du har flere typer sko i skapet da gjerne med høye heler, men jogge sko + regnstøvletter går fint:) Vi skal jo på turer også. MÅ kunne like å pynte seg til hverdag og til fest ( Det er flest hverdager=) Må ha noen stay-ups i skuffen/skapet. mm. Resten tar vi når vi blir kjent. Når vi blir kjent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 26. april 2011 Forfatter #1049 Del Skrevet 26. april 2011 Ups. Fant faren til venninna til 10-åringen på Sukker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 27. april 2011 #1050 Del Skrevet 27. april 2011 Ups. Fant faren til venninna til 10-åringen på Sukker! Med andre ord finnes det flere i nabolaget som ønsker et liv i tosomhet. I praksis ikke noe som burde overraske en I vår tid med flere enslige enn noen sinne, så øker nettsider lagt opp til sosial kontakt kraftig. Både i antall og omsettning. Hva er det som gjør at vi søker mer kontakt men sitter igjen med mindre? Filosoferer vist litt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 27. april 2011 #1051 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg tror ikke at vi nødvendigvis søker mer kontakt men har mindre i dag enn tidligere, hvorfor tror du det? Den største forskjellen er vel at i dag er det mulig å skille seg og dermed sitter det mange ensomme som «før» ville levd i (dårlige?) Parforhold... trur eg....? Også har vi flere kontakt arenaer i dag med nett, yrkesaktive kvinner (som attpåtil dyrker sine egne) hobbyer og mer fritid og større mobilitet enn før. men det jeg skulle si var: ha en fin dag, tornerosa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 27. april 2011 #1052 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Ups. Fant faren til venninna til 10-åringen på Sukker! Hehe, sånt syns jeg er litt små-kjipt. Har funnet er par pappaer, menn jeg har møt via jobb og gamle klassevenner, blokkerte de jeg... edit: argh til å skrive med mobiltelefon, tror den er dyslektisk... Endret 27. april 2011 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 27. april 2011 Forfatter #1053 Del Skrevet 27. april 2011 Med andre ord finnes det flere i nabolaget som ønsker et liv i tosomhet. I praksis ikke noe som burde overraske en Joa, såvidt jeg vet har de vært separert i fire måneder og har fire barn. Sovnet fort i går kveld, tror jeg var våken bare to ganger, men sovnet ganske fort igjen. Bra. Nå skal jeg jobbe i et par timer. Så, dersom påtrengt, lukker jeg øynene en stund. Legetime, deretter arrangement på skolen, fikse middag, til venninne. Ser fram til. Fortsatt småkvalm, fortsatt hodepine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 27. april 2011 #1054 Del Skrevet 27. april 2011 Hva er det som gjør at vi søker mer kontakt men sitter igjen med mindre? Fordi: Nå skal dere høre! Det her "kan" bli spennende hvis den "rette" dukker opp. Det jeg trenger i livet mitt nå er en Jente/Dame som Vet å kle seg "feminint" Da mener jeg at du har flere typer sko i skapet da gjerne med høye heler, men jogge sko + regnstøvletter går fint:) Vi skal jo på turer også. MÅ kunne like å pynte seg til hverdag og til fest ( Det er flest hverdager=) Må ha noen stay-ups i skuffen/skapet. mm. Resten tar vi når vi blir kjent. Årsak-virkning, spør du meg. Jeg mener, jeg har ingenting i mot stay ups, antagelig synes jeg det er kulere enn han jeg bor sammen med synes, men å flagge det på dette nivået av mulig bekjentskap sier såpass mye om personen at jeg hadde glatt scrollet videre... rett og slett. Fordi; enten er han da veldig opphengt i det, litt ensporet, veldig sterke preferanser/drift inntil det kjedsommelige, eller så er han egentlig veldig sjenert og konservativ/kjedelig men skal leke spennende og eplekjekk på profilen sin. Ingen av delene roper "Lovende prospekt". Høres egentlig ut som han burde ha (og antagelig har) profil på mer... eh, målrettede nettsteder Jeg tror vi er for lite bevisste på hva vi velger å formidle av oss selv i sosiale medier, og at det gjør noe med hvordan man ser hverandre, får inntrykk av hverandre. Noen går for hardt og urealistisk ut, og da må nesten lufta gå ut av ballongen. Andre er kanskje ikke sterke verbalt, og ender opp med slike profiler som Tornerosa viser oss glimt av. Igjen; ingen av delene er noen winning formula. Ettersom vi blir mer bevisste og kanskje litt blaserte/kyniske ift cybersosialisering mister vi kanskje også litt av dynamikken som skjer når man har folk face to face? Men nå er jeg en type som overhodet ikke kicker på denne typen møter, som er avhengig av det ene øyeblikket av magefølelse, så jeg skal kanskje ikke si noe. Vet om flere som har møtt hverandre slik, og jeg synes du er knalltøff som prøver, for jeg tror faktisk man kan bli positivt overrasket. Jeg har fått en del gode venninner gjennom KG, men da har man jo gjerne skriblet i årevis før en har møttes. Det gidder man ikke på en sjekkearena, liksom. Kanskje man burde? Men det igjen forutsetter jo visse skriveferdigheter Da også kan det være stor forskjell på den personen du har sett for deg og den personen du møter - man er bare ikke like kritisk, kanskje, og man lar det ene inntrykket få justere seg til det andre før man gjør seg opp en mening, for da står det liksom ikke om Store Avgjørelser. Bedre tid, færre fordommer? Ooooh, heavy. Kaffe (sorry kuppet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 27. april 2011 Forfatter #1055 Del Skrevet 27. april 2011 Årsak - virkning, ja! Har mye å si og mene om det der, gitt. Både om det ene og det andre og det tredje. Og det skal jeg. Men først trenger jeg et par timer, må prøve å sove av meg kvalmen og hodepinen. Selv om jeg ikke har den store trua. Har vært skikkelig flinkis, har gjort to jobbting og ringt NAV og bedt om et møte. Arbeidsgiver har ikke sendt inn refusjonskrav for meg, så maksdato kan visst ingen gi meg. Men den er like rundt hjørnet. Jeg vil tippe det er én uke igjen. Fra da av må jeg være i full jobb. Jeg vet at det ikke går særlig bra. Usj, forsvinne i drømmeland, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 27. april 2011 Forfatter #1056 Del Skrevet 27. april 2011 Og drømmeland ble det, tre timer. Planen var å dusje før jeg skulle ut, men kom meg ikke opp. Prioriterte det vekk, velger jeg å kalle det. Da blir det timeout på meg i enda noen uker. Sikkert langt over maksdato, men det eneste mulige nå. Legen sender inn erklæring i forbindelse med AAP for meg, neste steg blir å søke selv. Må informere arbeidsgiver. Det blir... Ugreit. Føles som et nederlag, samtidig med at jeg er veldig lettet. I fire timer på skolen i ettermiddag, trinnet samler inn penger til klassetur. Vellykket. Vi vant til og med sjokolade, én av fem premier, mange hundre lodd solgt. Minsta, som gjerne blir helt knust dersom hun ikke vinner noe, var så lykkelig, så lykkelig. Så hos venninne i et par timer, men hun skulle opp fem i morges, så gikk tidlig. Gikk innom venninne II, ble der i halvannen time. Fine greier å ha to venninner innen gangavstand! Paps legger seg nå. Jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 28. april 2011 Forfatter #1057 Del Skrevet 28. april 2011 Sovnet ganske greit i går, faktisk. Men våknet minst tusen ganger, godt hjulpet av minsta som hostet og endte opp i min seng fra fire. Denne hodepinemurringen har visst kommet for å bli, det samme den irriterende småkvalmen. Og halsen har vært rar i mange dager, er vel bare spørsmål om tid før... Ok. Det er altså meldt flotters vær til helga. Jeg kan ha sagt det før. I min søken etter positivt fokus kan jeg ha sagt det før. Man får jo bruke det man har. Det er meldt flotters vær til helga. Antydet til venninne muligheten for å gjøre noe i gemeinschaft, sånn rent familiært, det er muligheter for det, men de skulle begynne å male hus i helga. Så får se. "Ingen planer" har forresten blitt til "en del planer", 10-åringen skal overnatte hos venninne fredag - lørdag, minsta skal i bursdag lørdag og søndag skal hun gå i tog med skolemusikken. Sånne drillduskegreier hun er med på. Grytidlig på morran. Så dermed ble det likevel tidspunkter og henting og bringing å forholde seg til. Jaja. Komme meg gjennom en fornuftig formulert e-post nå. Og så stikke hodet i sanden en tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 28. april 2011 #1058 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg må være så ærlig å si at jeg ikke vet hva som er årsak og hva som er virkning angående søvnen din og at du er så trøtt. Men å sove om dagen er sjelden noen god ide, om enn veldig fristende. Der føler jeg at jeg snakker av erfaring, hvis det gjør noen forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 28. april 2011 #1059 Del Skrevet 28. april 2011 Tror ikke akkurat at det er så mye vits i å si det, men jeg er enig med flicka. Jeg har bestandig vært skikkelig B-menneske, vil helst være oppe om natten, og sove om dagen (og en lur om dagen er jo fantastisk godt.) Dog, nå når jeg har en liten gutt som står opp senest 6.30, både hverdager, helger og ferier, så har jeg måttet tvinge meg selv til å faktisk ha en døgnrytme. Jeg må legge meg klokka 11 for å få nok søvn, og jeg vet at om jeg sover på dagen får jeg ikke sove på kvelden (og får lide for det dagen etter). Og selv om det er kjeldig å ha så strengt søvnregime merker jeg jo at jeg aldri har hatt så lite søvnvansker som nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 28. april 2011 #1060 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Tror ikke akkurat at det er så mye vits i å si det, men jeg er enig med flicka. Jeg har bestandig vært skikkelig B-menneske, vil helst være oppe om natten, og sove om dagen (og en lur om dagen er jo fantastisk godt.) Dog, nå når jeg har en liten gutt som står opp senest 6.30, både hverdager, helger og ferier, så har jeg måttet tvinge meg selv til å faktisk ha en døgnrytme. Jeg må legge meg klokka 11 for å få nok søvn, og jeg vet at om jeg sover på dagen får jeg ikke sove på kvelden (og får lide for det dagen etter). Og selv om det er kjeldig å ha så strengt søvnregime merker jeg jo at jeg aldri har hatt så lite søvnvansker som nå. Må si meg enig... B-menneske er ikke en kronisk tilstand, det er viljestyrt som det meste annet, tror jeg. Jeg ble samboer med et etablert, innbitt B-menneske, nå er han A-menneske og synes det gjør dagene enormt mye lettere. Liksom ikke så innmari på tvers av alle andre og samfunnet ellers noe som tross alt er temmelig tungvint. "Alt" er nå innrettet etter et 8-4 liv slik vi lever, og en vil alltid være litt i utakt om en ikke får tilpasset seg det i større eller mindre grad. Enten man vil eller ei, lizm... Men at det kan være en bivirkning av noe, og i perioder være snudd på hodet pga psykiske eller fysiske tilstander, det er det vel heller ingen tvil om. Endret 28. april 2011 av Miss O'Hara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå