Snart Frue Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Jeg vil prøve å selge kjolen min men det som er så fryktelig dumt er at det har kommet på en flekk på den som ikke har gått bort i rens. Det er mest sannsynlig tjære og flekken er ca 0,5 cm stor og sitter midt foran. (ganske godt synlig). Jeg hadde planer om å legge ut kjolen for kr 7000,- (ny kostet den kr 15000), men nå vet jeg ikke hva jeg kan ta for den? Hvem vil kjøpe en kjole som har en flekk på seg? Kjolen er kjempefin og jeg fikk masse komplimenter for den....ingen så flekken på dagen/kvelden (den kom på under fotograferingen) så det er kanskje ikke så ille som jeg tror?
Frøken Mitzi Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Ei venninne av meg fekk flekk på sin kjole under sminkinga, vannfast leppestift, knallrød. Umuleg å få av fem minutt før vielsen. Gode råd dyre, dei brukte korrekturlakk på flekken. Men det er jo litt risikabelt det også, kanskje. Kvitfargen er kanskje ikkje lik med kjolen osv... Umuleg å seie noko om kor ille flekken er, utan å sjå bilder. Eg hadde nok vore skeptisk til ein kjole med flekk ja..
Gjest C-C Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Ville aldri betalt for en kjole med en flekk på om den var synlig 4
Sunshine Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 Har du forsøkt å fjerne flekken selv? Prøv med zalo
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Du kan ihvertfall ikke selge en kjole med flekk på uten å opplyse om det å sette ned prisen kraftig. Sånn jeg ser det er kjolen verdiløs med den tjæreflekken, desverre. 3
Snart Frue Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2011 (endret) Hmm... jeg hadde også vært skeptisk til å kjøpe en kjole med flekk på seg. Jeg har heller ikke lyst til å prøve å fjerne den selv med fare for å gjøre flekken verre. Det er greit for meg å bare ha den hengende i skapet (er jo artig å ha kjolen sin ), men hadde jo planlagt å selge den slik at den ikke ble så dyr da vi kjøpte den. (jeg kommer selvfølgelig til å opplyse om flekken hvis jeg legger den ut for salg) Endret 1. januar 2011 av Snart Frue
Kamikatze Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Med flekk er kjolen knapt loppis-kandidat til en femtilapp. Da er det bedre å beholde den selv, med de minnene den gjemmer i foldene. Rart at så mange folk tror andre mennesker er villige til å betale for å være deres søppelfylling. Frelsesarmeen sliter også fælt med at folk kvitter seg med ubrukelige filler, som blir en beslastning de må betale for å bli kvitt. 3
Snart Frue Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2011 Med flekk er kjolen knapt loppis-kandidat til en femtilapp. Da er det bedre å beholde den selv, med de minnene den gjemmer i foldene. Rart at så mange folk tror andre mennesker er villige til å betale for å være deres søppelfylling. Frelsesarmeen sliter også fælt med at folk kvitter seg med ubrukelige filler, som blir en beslastning de må betale for å bli kvitt. Det hørtes da bittert ut?! Men moro at en mann er interessert i å lese om mitt brudekjoleproblem! Er du i markedet for en kjole? 1
Piper Skrevet 1. januar 2011 #9 Skrevet 1. januar 2011 Godt mulig noen er villig til å betale litt for den, men ejg selv hadde ikke kjøpt en kjole med en flekk på til den store dagen Det er da man virkelig ønsker å være finest mulig, og selv om de fleste ikek vil se den flekken så vet man at den er der selv, og det er alltid noen som klarer å få øye på den. Men det er lov å prøve, men ville ikke lagt den ut til 7000, kanskje 2000-3000, og da tror jeg du er heldig om du får solgt den. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #10 Skrevet 1. januar 2011 Hva med å gå innom en butikk hvor de selger selskapstøy, å høre der? Kanskje de kan ha noen gode råd/tips til hva man kan gjøre? Evt en skredder/sydame... Jeg klarte å søle negllim på en helt ny kjole en gang... midt på magen! Løsningen var å gå til sydame og sy på et blondebånd rundt midjen Er jo ikke alltid dette passer eller lar seg gjøre,men siden flekken er såpass liten kan du jo evt feste på noen stener o.l..? Jeg ville absolutt forhørt meg litt først. Ingenting er umulig!
Kamikatze Skrevet 1. januar 2011 #11 Skrevet 1. januar 2011 (endret) Det hørtes da bittert ut?! Men moro at en mann er interessert i å lese om mitt brudekjoleproblem! Er du i markedet for en kjole? Så fikk du ikke et svar som snakket deg etter kjeften. Og da er det helt greit å slenge om deg med "fornærmelser"? Realiteten er at jeg har aldri ennå i mitt liv hørt en kvinne ønske å kjøpe et plagg med defekt, annet enn om det er skitbillig - for å sy om hele driten. Men jeg har hørt plenty av negative kommentarer om slike plagg. Det var bare en observasjon. Det kommer sikkert ei svaksynt ei, som tilbyr deg titusenvis av kroner for den. Sånn, fornøyd nå? :gjeiper: Endret 1. januar 2011 av Kamikatze 2
Independent_ Skrevet 1. januar 2011 #12 Skrevet 1. januar 2011 Jeg ville heller ikke kjøpt en kjole med flekk på, men jeg ville ikke kjøpt en brukt kjole i utgangspunktet. Men hvorfor ikke bare prøv å legg den ut for salg så ser du? Bare vær ærlig med at flekken er der, men fortell at kjolen er nydelig og et kupp likevel.
Sunshine Skrevet 2. januar 2011 #13 Skrevet 2. januar 2011 Å skrive at kjolen er nydelig og at du "følte deg som verdens vakreste" er ikke noe sjakktrekk. Skriv hva kjolen heter, størrelse, om den er lagt opp/ned, hvor høy du er og farge. Skriv om du kan sende eller om den må hentes og at den har blitt renset men har en flekk. Ta bilde av flekken! 2
rosa badeand Skrevet 2. januar 2011 #14 Skrevet 2. januar 2011 du kan jo legge den ut for salg med bud ønske, opplyse om den lille flekken og et bilde hvor man man se flekken så kan folk dømme selv om de syntes den er for voldsom. får du ikke høye nok bud så er du jo ikke tvunget til å selge heller. er kjolen fra et kjent merke eller en modell som er veldig populær så skal man aldri si aldri når ny prisen var så høy. går det ann å farge kjolen da?
Snart Frue Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 3. januar 2011 du kan jo legge den ut for salg med bud ønske, opplyse om den lille flekken og et bilde hvor man man se flekken så kan folk dømme selv om de syntes den er for voldsom. får du ikke høye nok bud så er du jo ikke tvunget til å selge heller. er kjolen fra et kjent merke eller en modell som er veldig populær så skal man aldri si aldri når ny prisen var så høy. går det ann å farge kjolen da? Hei og takk for konstruktivt svar. Tror jeg skal legge den ut med bud ønskes ja. Så får vi se hva vi evt kan få for den. Ellers blir den bare et flott minne i skapet.
Gjest Spinell Skrevet 3. januar 2011 #16 Skrevet 3. januar 2011 Jeg må si meg enig med Kamikatze, og jeg er en dame som verken er bitter eller i markedet for brudekjoler Et søk på finn viser at det er et utall brudekjoler til salgs, så en kjole med skade vil trolig være ganske tungsolgt med mindre den er priset svært lavt og dermed gir økonomisk rom for reparasjon eller omsøm. Slik ville i alle fall jeg tenkt. Da du leverte kjolen til rens: ba du spesielt om flekkfjerning? Det kan være at de kan forsøke seg på enkeltflekker uten å rense hele stasen på nytt... :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå