Gå til innhold

Hvorfor får ikke jeg jobb da...?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leste i Vg at en ung kvinne hadde søkt på over 100 jobber, men hun hadde ikke fått noen av jobbene hun hadde søkt på.

http://e24.no/jobb/article3967872.ece

Hun mener selv at det kan være navnet eller utseendet hennes som gjør at hun ikke får jobbene...

Kanskje er det fordi jeg har et utenlandsk navn, eller at jeg ikke blir tatt på alvor fordi jeg er blond, sier Delemi til E24.

Tidligere har det vært tatt opp at det var utseendet som var årsaken til at en ung kvinne ikke fikk plass på politihøyskolen.

Men hva med meg da?

Jeg er godt utdannet, og kvalifisert til alle jobbene jeg har søkt på... så kvalifikasjonene står det ikke på.

Jeg har et helnorsk navn, så det kan jeg ikke bruke som unnskylding.

Jeg er en brunette med et ytterst normalt utseende, så ikke kan jeg bruke hårfarge eller utseende som forklaring på hvorfor jeg ikke blir ansatt.

Men hva skal jeg skylde på som ikke kan skylde på et utenlandsk klingende navn, eller at jeg er blond/for pen?

For det kan da ikke være så enkelt som at arbeidsgiver velger den, blant hundrevis av søkere, som de mener passer best til jobben, uavhengig av navn, hårfarge eller utseende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje det er måten du fremstår i intervju som gjør at du ikke får napp? Klesstil, formuleringer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje det er måten du fremstår i intervju som gjør at du ikke får napp? Klesstil, formuleringer etc.

Dette er skråblikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du mener at de som enten har et utenlandsk-klingende navn, er blonde og/eller er unormalt pene kan skylde på arbeidsgivernes diskriminering og forskjellsbehandling, mens alle vi andre, med norsk-klingende navn, og normalt utseende bare kan skylde oss selv?

Hilsen Trådstarter

Lenke til kommentar
Del på andre sider