Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2003 #1 Skrevet 18. oktober 2003 heihei på dere hadde tentk å strikke noen skjerf til meg selv... lurer da på om noen har strikket slike skjerf med det type garnet som virker å være veldig så populært nå.. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare garntypen, men tester.. det er et ganske tovete garn ikke rent, men pusete... også mange som har det til luer... ikke vanlig garn altså men mer pels pus... noen som vet hvor disse er å få tak i rimelige.. og hvor mange som må til til et skjerf med litt lengde?
Nelle Skrevet 18. oktober 2003 #2 Skrevet 18. oktober 2003 De har det helt sikkert i de aller fleste garnforretninger i og med dette garnet er veldig populært akkurat nå. Spør i garnforretningen hvor mange nøster du trenger. Kanskje de også selger oppskrifter der? Siden dette garnet er 100 % syntestisk har jeg forslag til et bedre alternativ: Et garn som er spunnet i angora. Husfliden har helt sikkert angoragarn. Lykke til med skjerfet ditt! Hilsen Nelle
Gjest Starya Skrevet 18. oktober 2003 #3 Skrevet 18. oktober 2003 Er ikke det pusegarnet veldig brannfarlig? Røyker du? :o
Pip Skrevet 18. oktober 2003 #4 Skrevet 18. oktober 2003 Kor mykje garn du treng fr å få eit 'passe langt' skjerf er ikkje godt å seie. Kjem an på kor breitt du skal ha det, kor tjukke pinnar du beukar og kor fast du strikkar... Spør der du kjøper garnet du! Vil òg anbefale ullgarn - iallefall garn med nokre prosent ull. Syntetiske skjerf gjev dårleg varme i forhold...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå