Gjest C-C Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Enkelt og greit, Er du lykkelig? Hvis du svarer nei, hva skal til for at du skal bli lykkelig?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Nei, vil ikke si lykkelig. Lykke er å elske å bli elsket. Håper på å finne kjærligheten i 2011! Hilsen mange års singel.
Gjest Katee Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Nei, men det betyr ikke at livet mitt er miserabelt selv om Jeg vet ikke hva som skal til egentlig for at jeg blir lykkelig... Å bli frisk er vel en god begynnelse - noe jeg håper 2011 vil ordne på!
HopelessFear Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Nei, jeg er ikke lykkelig. Lykke er et veldig stort ord og det skal mye til for å oppleve det. Jeg hadde nok blitt glad for å bli frisk, fått barn og mer. Men om det er rene lykken vet jeg ikke.
Gjest wahaj Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 Ja Jeg er nygift, har en nydelig sønn på 9 mnd, vi venter nr 2, og ting er egentlig veldig bra.
Gjest MrsTux Skrevet 1. januar 2011 #9 Skrevet 1. januar 2011 Ja, jeg er lykelig Men kunne faktisk vært enda mer lykkelig om helsa hadde vært litt bedre...
Hoppetaujenta Skrevet 1. januar 2011 #10 Skrevet 1. januar 2011 Nei, jeg er ikke lykkelig her jeg sitter. For meg er lykke et streif av noe ekstraordinært og storslått som kommer innom livet mitt i små porsjoner en gang i blant,- hvis jeg er heldig. Det kan være både bittesmå eller større ting som plutselig gir meg lykkefølelsen i kropp og sinn. Å være "glad og fornøyd" derimot, er en tilstand som jeg er i ganske ofte.
Gjest C-C Skrevet 1. januar 2011 #11 Skrevet 1. januar 2011 Flott å se så mange lykkelige:D Vil nok si at jevnt over er jeg også lykkelig, noen dager litt mindre, men det er nok sånn det skal være, kan ikke løpe rundt å drite regnbuer hver dag;)
cilipili Skrevet 1. januar 2011 #12 Skrevet 1. januar 2011 Ja Har jobba meg gjennom noen veldig vanskelige perioder, og kommet utav det mye sterkere. Jeg har en fantastisk mann, nydelige barn og en utrolig svigerfamilie. I tillegg er jeg veldig glad i jobben min. Så alt i alt er jeg lykkeligere enn jeg noen gang har vært.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. januar 2011 #13 Skrevet 1. januar 2011 For noen strenge definisjoner dere har på lykke. Dere gjør jo dette temmelig uoppnåelig for dere selv? For meg er det å være glad og fornøyd på god vei til det å være lykkelig. Hva mer behøves? Hva slags ekstraordinære ting? Hvis man definerer lykke som at man omtrent bader i hvitt lys og rosa skyer så sikter man grusomt høyt. Jeg er lykkelig. Det betyr ikke at alt jeg ønsker meg eller kunne tenkt meg er oppnådd, utført og at jeg ikke kan bli enda mer lykkelig. Men jeg gleder meg over det livet jeg har, siden jeg er frisk og har en god og godt betalt jobb. Og ja jeg forstår at de som er arbeidsledig eller syk/sliter med helsen har vanskelig for å se lykken i sin egen situasjon. Men jeg forstår ikke at man definerer lykke som å ikke være singel. Jeg er singel, jeg er lykkelig. Ja jeg kunne godt tenke meg en partner, men siden jeg har vært gift vet jeg at det ikke er noen selvfølge å være lykkelig bare fordi man er i et forhold.
Kosemose Skrevet 1. januar 2011 #14 Skrevet 1. januar 2011 Jeg opplever små glimt av lykke i ny og ne, på samme måte som jeg opplever små glimt av tristhet og smerte. Utover dette mener jeg selv at jeg har det ganske så ok. Livet mitt kunne sikkert vært mye bedre, men gud hjelpe meg - det kunne vært verre og!
aline Skrevet 1. januar 2011 #15 Skrevet 1. januar 2011 Ja, jeg er lykkelig. Det betyr ikke at jeg alltid har det bra, det betyr heller ikke at jeg er frisk og har alt jeg ønsker meg, eller at jeg ikke kan få det enda bedre. Men jeg er lykkelig fordi jeg har ett liv jeg selv råder over, jeg er den som bestemmer over dagene mine, og det er opp til meg å gjøre de så bra jeg kan. Ham jeg gjerne skulle hatt som livspartner, har ikke de riktige følelsene for meg, hadde han hatt det hadde jeg kanskje vært enda lykkeligere. Jeg har ikke barn og vet ikke om jeg kommer til å få det. Jeg sliter tidvis med angst, har en mage som tidvis passer på å gjøre ting vanskelig. Jobben er ikke drømmejobben, og jeg kunne helt klart hatt godt av bedre råd. Men til tross for dette og mange andre ting som "kunne vært" annerledes, er jeg altså likevel lykkelig. Jeg gleder meg over det livet jeg faktisk har, og jeg gleder meg over at det er opp til meg å gjøre det enda bedre. Og jeg stoler på at det VIL fortsette å være godt, spennende, opplevelsesrikt og fullt, så lenge jeg selv tror på det og jobber for det.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #17 Skrevet 4. januar 2011 Jeg liker ikke at ordet 'lykke' blir brukt for å beskrive hvordan man har det i hverdagen. Det blir veldig overfladisk, synes jeg. Ingen går rundt og er lykkelige hele tiden, og jeg tror ikke på de som sier de er det. Lykke er ikke en varig følelse, men et øyeblikks glede ved spesielle anledninger. Man kan gå rundt å være tilfreds og av og til glad, men lykkelig kan man ikke være hele tiden. Det er rett og slett ikke mennesklig.
Gjest stillness Skrevet 4. januar 2011 #18 Skrevet 4. januar 2011 Hm,nei jeg vil ikke si at jeg er lykkelig. Det er noen ting jeg må oppnå for å få det til,men jeg håper at 2011 vil få meg nærmere de målene.Det begynte allerede i slutten av 2009 hvor jeg hadde gått i lang tid og vært ulykkelig på grunn av at jeg hadde latt depresjon og angst ta over hele livet mitt.2010 var et vanskelig år på mange måter,men jeg syns også at jeg "våknet" igjen da og ble klar for å leve igjen. Nå er jeg for første gang på vei til å finne ut hvem jeg er,selvtilliten øker og jeg føler meg sterkere.Tror nok lykken kommer nærmer til meg når jeg oppnår de målene jeg har satt meg,men det å ha kjærlighet er jo også en bonus selv om jeg kunne sett meg selv som lykkelig som singel også
JP86 Skrevet 4. januar 2011 #19 Skrevet 4. januar 2011 (endret) både ja og nei...... Ja jeg er lykkelig hjemme, har en fantastisk kjæreste (selv om han kan være lat på hjemme fronten ) Nei jeg er ikke lykkelig når det gjelder jobbsitvasjon og sykdoms bildet jeg har nå. MEN 2011 er klar for en ny start og jeg tar kjangs på at ting bedrer seg på jobb eller ny jobb, sykdommen min har vel også fått en annen venning. Og da vill jeg være lykkelig for da kan vi endelig planlegge den familien vi vil ha Endret 4. januar 2011 av JP86
Periwinkle Skrevet 4. januar 2011 #20 Skrevet 4. januar 2011 Vil penger gjøre deg lykkelig? Vil det at kjæreste frir til deg gjøre deg lykkelig? Vil det å få barn gjøre deg lykkelig? Jeg tror ikke vi kan definere lykke ut i fra hendelser som skjer i livet vårt. Man kan bli rik, kjæresten kan fri, og man kan få verdens skjønneste baby, men er dette nok til å gjøre en evig lykkelig? Jeg tror ikke penger kan gjøre en lykkelig, men det kan fjerne noen bekymringer. jeg tror et frieri kan gi et øyeblikk av lykke, men ikke sette et grunnlag for et lykkelig liv videre. Jeg tror at et barn (eller flere) kan gi lykkelige øyeblikk, men også tilfeller av sorg, oppgitthet og engstelse. Så hva innebærer det da å være lykkelig? For meg er det å være lykkelig små øyeblikk man opplever i hverdagen av at livet er godt. Det er ikke en evigvarende følelse som man oppnår når man blir frisk, eller får seg kjæreste, men små drypp av en herlig følelse som man opplever innnimellom. Det betyr ikke det samme som at man er ulykkelig innimellom alle disse dryppene, man kan være tilfreds med livet, glad i hvordan livet og hverdagen har blitt, sette pris på at man har det bra, men lykken føler jeg er det lille ekstra man opplever innimellom. En følelse man plutselig får, men som man ikke konstant bør jage etter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå