AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Bloggen til "flinke piker" vakte oppsikt tidligere i år. Nå viser det seg at det bare var oppdiktet. Føler du deg lurt? Jeg leste aldri bloggen, men fulgte debatten i mediene. Jeg synes det er greit å dikte opp sånt på blogger, så lenge det handler om slike "lette" temaer. Å lyve på seg alvorlig sykdom eller si at man er offer for overgrep synes jeg ikke er greit, for da spiller man på folks medfølelse og man risikerer at andre som faktisk lider ikke blir tatt på alvor. Hva med deg? Hvor går din grense?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 TS her. Glemte å legge ved linken: http://www.dagbladet.no/2010/12/31/kultur/sexblogg/blogg/flinke_piker/fredag/14889625/
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Nei, jeg lot meg ikke lure og jeg er helt sikker på at denne bloggeren skrev flere lignende andre blogger også. Det var tydelig både ved måten å skrive på og når "flere" plutselig hadde bloggfri samtidig...
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Når flinkepiker bloggen startet så skrev jeg flere kommentarer i den bloggen om at jeg ikke trodde noe på det de skrev, for jenter oppfører seg ikke sånn, oppfører seg ikke på den måten. At det bare var en person som sto bak slo meg ikke, men at det hele var oppspinn var jeg fullstendig klar over. 1
Fluffe Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 Hadde ikke hørt om det før nå ., Men at jenter kan oppføre seg slik er det vell ikke noen tvil om gjest? 1
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2010 #6 Skrevet 31. desember 2010 Nei mirandaa, jenter ligger ikke rundt med alt og alle slik hun bak bloggen forsøkte å fremstille det som. Og please, hadde det ikke vært for slik idioti som den bloggen ville du heller ikke ha trott på det.
Fluffe Skrevet 31. desember 2010 #7 Skrevet 31. desember 2010 Nei mirandaa, jenter ligger ikke rundt med alt og alle slik hun bak bloggen forsøkte å fremstille det som. Og please, hadde det ikke vært for slik idioti som den bloggen ville du heller ikke ha trott på det. morsom du er jeg kjenner flere slike folk 4
Cæm Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 Jeg var innom bloggen èn gang, og syntes den var tragisk, så jeg gikk aldri innom flere ganger : -) Værre med Marthe som lyver om at hun har kreft, spør du meg.. 1
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2011 #9 Skrevet 1. januar 2011 Blir du lurt? "Flinke piker" har nå startet en ny blogg. Blir du lurt til å tro at denne gangen er det en ekte blogg?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #10 Skrevet 1. januar 2011 Jepp, jeg ble rundlurt! Jeg har flere ganger tenkt at det må være en hel del med overdrivelser og litt fantasi inni bildet, men jeg trodde alltid på at det var tre jenter som drev bloggen. Men allikevel ble jeg ikke skuffet når sannheten kom frem. Jeg syns det var et utrolig bra tiltak av henne, og hun har gjort sex til en ting som er mindre tabu både for meg og mange andre. Syns det var en utrolig tøff ting av henne å gjøre. Dessuten ga flinkepiker meg et helt år med hysteriske morsomme historier, om de så var ekte eller ei. 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. januar 2011 #11 Skrevet 1. januar 2011 Jeg forstod at historiene ikke var sanne, men det syntes jeg ikke var noe problem. Jeg elsker at bloggeren setter fokus på sex, kropp og fantasier! Jeg syntes i grunn de var enda morsommere at hun ga såpass hard kritikk til nyhetsmediene, hun uttaler blandt annet at "Går sex foran skepsis, så har vi et problem." og "Foreløpig er det kun Dagbladet Fredag som har krevd beviser for at «vi» finnes. Resten av mediene har ukritisk gått av hengslene på grunn av komboen «blogg+unge jenter+sex»." Og dette synes jeg er utrolig sant! Mediene har slukt historien rått, uten å bruke tre sekunderp å å sjekke kilder og troverdigheten. Det viser hvor feil tabloidavisene kan ta, og enda viktigere; hvordan dette former oss lesere/det norske folk. En tredje ting er at hun skyter av å ha manipulert seg inn i topplistene, ved bruk av skikkelig ymse, lugubre metoder. Jeg synes det er kult at hun har brukt så mye tid og krefter på å få budskapet sitt hørt! For det er innmari vanskelig å få stemmen sin hørt i alt myldret av andres meninger. Flinke-piker-bloggeren har gjort en skikkelig innsats for å få oss til å forstå at sex er normalt, og spesielt at tabusex, fyllesex og løssluppenhet ikke er et problem, men heller en del av vårt samunn slik det er i dag. KUDOS til flinke-piker-forfatterinnen! Jeg digger henne! 5
Xaphan Skrevet 2. januar 2011 #12 Skrevet 2. januar 2011 Jeg forstod at historiene ikke var sanne, men det syntes jeg ikke var noe problem. Jeg elsker at bloggeren setter fokus på sex, kropp og fantasier! Jeg syntes i grunn de var enda morsommere at hun ga såpass hard kritikk til nyhetsmediene, hun uttaler blandt annet at "Går sex foran skepsis, så har vi et problem." og "Foreløpig er det kun Dagbladet Fredag som har krevd beviser for at «vi» finnes. Resten av mediene har ukritisk gått av hengslene på grunn av komboen «blogg+unge jenter+sex»." Og dette synes jeg er utrolig sant! Mediene har slukt historien rått, uten å bruke tre sekunderp å å sjekke kilder og troverdigheten. Det viser hvor feil tabloidavisene kan ta, og enda viktigere; hvordan dette former oss lesere/det norske folk. En tredje ting er at hun skyter av å ha manipulert seg inn i topplistene, ved bruk av skikkelig ymse, lugubre metoder. Jeg synes det er kult at hun har brukt så mye tid og krefter på å få budskapet sitt hørt! For det er innmari vanskelig å få stemmen sin hørt i alt myldret av andres meninger. Flinke-piker-bloggeren har gjort en skikkelig innsats for å få oss til å forstå at sex er normalt, og spesielt at tabusex, fyllesex og løssluppenhet ikke er et problem, men heller en del av vårt samunn slik det er i dag. KUDOS til flinke-piker-forfatterinnen! Jeg digger henne! Helt enig med deg! Jeg tror hun virkelig er en reflektert og smart jente!
HopelessFear Skrevet 2. januar 2011 #13 Skrevet 2. januar 2011 Helt enig med deg! Jeg tror hun virkelig er en reflektert og smart jente! Enig!
Sheherasade Skrevet 2. januar 2011 #14 Skrevet 2. januar 2011 Jeg tenkte at "dette er nok litt for drøyt til å være sant". SÅ mange nye sex-partnere hele tida, det ble i meste laget. Men fader så underholdende det var, og jeg er meget imponert over hun som skrev den. Og ja, jeg er enig i budskapet hennes, at man blir lei av alle disse pripne rosa-bloggerne, og derfor digget jeg at hun fremstilte tøffe jenter som tok for seg av livet uten å skammes. Hun skrev innmari bra! Håper vi etter hvert får vite hvem det er!
Neala Skrevet 2. januar 2011 #15 Skrevet 2. januar 2011 Jeg forstod at historiene ikke var sanne, men det syntes jeg ikke var noe problem. Jeg elsker at bloggeren setter fokus på sex, kropp og fantasier! Jeg syntes i grunn de var enda morsommere at hun ga såpass hard kritikk til nyhetsmediene, hun uttaler blandt annet at "Går sex foran skepsis, så har vi et problem." og "Foreløpig er det kun Dagbladet Fredag som har krevd beviser for at «vi» finnes. Resten av mediene har ukritisk gått av hengslene på grunn av komboen «blogg+unge jenter+sex»." Og dette synes jeg er utrolig sant! Mediene har slukt historien rått, uten å bruke tre sekunderp å å sjekke kilder og troverdigheten. Det viser hvor feil tabloidavisene kan ta, og enda viktigere; hvordan dette former oss lesere/det norske folk. En tredje ting er at hun skyter av å ha manipulert seg inn i topplistene, ved bruk av skikkelig ymse, lugubre metoder. Jeg synes det er kult at hun har brukt så mye tid og krefter på å få budskapet sitt hørt! For det er innmari vanskelig å få stemmen sin hørt i alt myldret av andres meninger. Flinke-piker-bloggeren har gjort en skikkelig innsats for å få oss til å forstå at sex er normalt, og spesielt at tabusex, fyllesex og løssluppenhet ikke er et problem, men heller en del av vårt samunn slik det er i dag. KUDOS til flinke-piker-forfatterinnen! Jeg digger henne! Jeg er sååå enig! Fantastisk kreativ og intelligent dame!
Timseh Skrevet 3. januar 2011 #17 Skrevet 3. januar 2011 Jeg ble ikke lurt, jeg ble underholdt. Samme her. Til tross for at jeg sjeldent var inne på den siden.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2011 #18 Skrevet 3. januar 2011 Blir du lurt? "Flinke piker" har nå startet en ny blogg. Blir du lurt til å tro at denne gangen er det en ekte blogg? Ser veldig lik ut ja...
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #19 Skrevet 3. januar 2011 Jeg var bare innom bloggen noen ganger, men tar alltid ting jeg leser i blogger/forum med en klype salt. Man vet aldri om det baserer seg på virkeligheten, og egentlig er det ikke så farlig heller, så lenge personene skriver godt. Når det gjelder konseptet med flere karakterer som representerer ulike personligheter lukter det velkjent literært grep av det, og man finner mange blogger, spesielt om sex, som er bygd på samme lest, så man skal være forsiktig med å konkludere med at alle disse er "flinkepiker" som er i farta igjen. Noen ganger er disse velskrevet og verdt å lese, andre ganger er det så dårlig gjennomført at det går som søppel.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #20 Skrevet 3. januar 2011 Blir du lurt? "Flinke piker" har nå startet en ny blogg. Neppe, denne bloggeren skriver ikke like bra, virker som en dårlig etterligning. Jeg tror dette er noen som prøver å ri på bølgen, og som har lest flinkepiker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå