Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er (dessverre?) utdannet adunkt, altså det samme som 4-årig allmennlærerutdanning.

Syns ikke jeg passer å jobbe som lærer, og vrir hjernen min rundt for å komme på andre ting jeg kan bruke utdannelsen min til.

Jeg har ingen barn og er singel, så jeg har tenkt på offshore. Er det noen typer yrker hvor jeg kan få brukt utdannelsen min offshore?

Jeg vil ikke ha ansvaret for å lede noen, altså ingen lederstillinger eller personalansvar. Vil ikke drive med regnskap eller lønn.

Vil IKKE være konsulent hos NAV eller andre slike instanser.

Vil ikke jobbe med små barn, eller ha det hele og fulla ansvaret for dem.

Liker å skrive, er flink i grammatikk og korrektur, god i det engelske språk, liker å brukte data som verktøy, er utpreget kundevennlig og "serviceminded".

Hva i all verden kunne passet for meg? Og som helst jeg ikke tjener under 350.000,-? (Siden jeg tjener mer enn det som adjunkt og ikke har særlig råd til å gå ned i lønn......)

Skrevet

Nei. For å få offshore-jobb må du minst ha fagbrev. Samt gjerne mye kontakter. Hva med sekretærstillinger?

Skrevet

Nei. For å få offshore-jobb må du minst ha fagbrev. Samt gjerne mye kontakter. Hva med sekretærstillinger?

Okei... Jeg vet man kan være forpleiningsassistent og sånne relaterte ting uten utdanning, men må ha sikkerhetskurs. men jeg tenkte kanskje at det var noen form for administrasjon eller undervisning e.l. offshore også? Men det blir kanskje veldig internt og ikke såpass generelt som en allmennlærer kan brukes til...

Sekretær, kanskje det ...hmmm...

Skrevet (endret)

Okei... Jeg vet man kan være forpleiningsassistent og sånne relaterte ting uten utdanning, men må ha sikkerhetskurs. men jeg tenkte kanskje at det var noen form for administrasjon eller undervisning e.l. offshore også? Men det blir kanskje veldig internt og ikke såpass generelt som en allmennlærer kan brukes til...

Sekretær, kanskje det ...hmmm...

Skal du ha jobb i nordsjøen så må du ha to ting: Papirer og veldig gode referanser.

Med pairer mener jeg da enten fagbrev (alt fra kokk til bilmekaniker) eller høgskolepapirer innen tekniske fag. Det meste av administrasjonen sitter på land. Undervisning foregår også på land, og den blir gitt av teknikere som er spesialister i sitt fagfelt. Du som allmennlærer har ikke nubbsjans på en sånn jobb.

Skal du ha jobb som forpleiningsassistent så bør du ha ekstremt gode referanser. Jeg tok akkurat Grunnleggende Sikkerhet- og Beredskapsskurs, og der var det ei som hadde søkt på jobb som forpleiningsassistent i Nordsjøen. Det siste hun hadde hørt var at det hadde kommet inn over 400 søknader på to stillinger.

Endret av SmallTalk
Gjest reebok
Skrevet

Ok, da glemmer jeg offshore. Tydeligvis ikke så mye jeg kan brukes til der...

Noe annet da? Som sagt ikke noe som involverer personalansvar eller veldig små barn...

Skrevet

som almenlærer er alt du kan brukes til sosialistisk indoktrinering av barna i skolen eller jobb i SVs propagandaaprat!!!!!

Skrevet

Ok, da glemmer jeg offshore. Tydeligvis ikke så mye jeg kan brukes til der...

Noe annet da? Som sagt ikke noe som involverer personalansvar eller veldig små barn...

Voksenopplæring?

Gjest Rampunge
Skrevet

Jobb i departementet? Du har sikkert en viss peiling på skole-Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Privatlærer for voksne i norsk?

Jeg jobber som det, er allmennlærerstudent. Underviser feks en amerikansk gruppe på 3 stk fra et oljeselskap.

Er freelance da, ikke fast ansatt, men mulighet til å ta så mange oppdrag du vil, derfor vil du kunne få 100% i praksis. Lønn er ca 200,- timen.

Slipper barn og ansvaret for en hel klasse, heller konsentrere seg om 1 eller få voksne.

Gjest reebok
Skrevet

Privatlærer for voksne i norsk?

Jeg jobber som det, er allmennlærerstudent. Underviser feks en amerikansk gruppe på 3 stk fra et oljeselskap.

Er freelance da, ikke fast ansatt, men mulighet til å ta så mange oppdrag du vil, derfor vil du kunne få 100% i praksis. Lønn er ca 200,- timen.

Slipper barn og ansvaret for en hel klasse, heller konsentrere seg om 1 eller få voksne.

Dette hørtes interessant ut; hvordan gikk du frem for å finne denne type jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes interessant ut; hvordan gikk du frem for å finne denne type jobb?

Senteret jeg jobber for heter Berlitz language center. Vet ikke hvor du bor, når jeg tenker meg om har de vel bare senter i Stavanger utenom Oslo. Fordel å bo i nærheten pga kundene de skaffer er for det meste i området. Kan også undervise over nett, men neppe så mange timer i uken da.

Jeg søkte selv etter å ha lest annonnse lagt ut av dem på finn.no, men du kan jo ta kontakt med dem og høre om du ikke tilfeldigvis finner en annonnse.

http://www.berlitz.no/

Gjest reebok
Skrevet

Senteret jeg jobber for heter Berlitz language center. Vet ikke hvor du bor, når jeg tenker meg om har de vel bare senter i Stavanger utenom Oslo. Fordel å bo i nærheten pga kundene de skaffer er for det meste i området. Kan også undervise over nett, men neppe så mange timer i uken da.

Jeg søkte selv etter å ha lest annonnse lagt ut av dem på finn.no, men du kan jo ta kontakt med dem og høre om du ikke tilfeldigvis finner en annonnse.

http://www.berlitz.no/

Hjertelig! Jeg bor bare ei halvtime unna Oslo faktisk. Skal ta en kikk på nettsidene og evt høre med dem :) Tusen takk.

AnonymBruker
Skrevet

Hjertelig! Jeg bor bare ei halvtime unna Oslo faktisk. Skal ta en kikk på nettsidene og evt høre med dem :) Tusen takk.

Gjør det! Er du heldig trenger de lærere nå, hvis ikke i nærmeste fremtid pga er mye studenter som jobber der og slutter gjerne etterhvert som de blir ferdig med utdannelsen (derfor stadig ledige stillinger).

Jeg måtte en uke på kurs/opplæring for å sette meg inn i metoden deres. Det var gratis og lærerikt selv om mye føltes som repetisjon fra lærerutdanningen. Også er det bare en uke, er absolutt verdt det hvis du er interessert i jobben!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...