AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Kjøpte meg leilighet e sommer til 1900000kr. dette var over takst. Men hvor lenge bør man ha en leilighet før man selger den? hva koster det med eiendomsmeglere og utgiftene rundt å selge? hvor høy tror du renten er om 3 år?
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Kostnadene med kjøp og salg av bolig er fort 50-100.000. Selveide leiligheter har i tillegg 2,5 % dok. avgift. Det er vel vanlig å si at perspektivet bør være 3-5 år når man kjøper leilighet. Hvor høy renten er om 3 år kan ikke jeg spå om. Hvis vi er ferdig med finanskrisen nå er det vel ikke noen grunn til å anta noe voldsomt i renteøkning. Skulle krisen oppstå og man ikke har kjøpt over evne (dvs. helt på maxgrensen av hva man kan klare å betjene) så er det bedre å sitte gjennom en krise enn å panikkselge.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Hva er det som koster når man skal selge da? har andelsleilighet:)
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Hva er det som koster når man skal selge da? har andelsleilighet:) meglerhonorar kostnader til å flytte dobbel husleie en periode? fri fra jobb for å flytte (tapt inntekt)? utgifter til boligstyling? innleid utvaksing av leligheten? nye møbler som passer inn/gamle som må kastes masse tid og styr... og hvor mye man tjener/taper er jo vanskelig å forutse pga generell verdistigning/fall vs stigning/fall i enkelte områder.
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 Hjelpe meg for et svar. Meglerhonorer Taktst Markedsføring (annonsering, utarbeidelse av prospekt m.m.) Meglerhonoraret pleier å være i prosent av salgssummen.
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2010 #6 Skrevet 31. desember 2010 Og hvis du da skal kjøpe noe nytt er det Pant Dok.avg. dersom det er selveid leilighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå