SusanneGullet Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 De er så klart utsolgt av bjørkepinner i alle butikkene hvor jeg bor. Så nå trenger jeg litt hjelp, noen som vet om det er noe annet jeg kan bruke? Slik liten rist har jeg ikke. Og har ikke spessielt lyst til og gå ut i -30 og finne pinner heller. Noe annet jeg kan bruke?
superhero Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Alt om passer i gryta og ikke setter smak. Kjøkkenredskaper kanskje?
Gjest Elfrida Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Jeg leste i a-magasinet her for en uke eller to siden at det gikk an å legge mandelpotetene i bunnen av kjelen med litt vann, og så dampe pinnekjøtte oppå dem. Visstnok koker ikke potetene i stykker, men blir veldig gode og smakfulle.
Capricorn Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Du må ikke ha noen i bunnen. Du kan faktisk koke pinnekjøttet. Det blir mye saftigere også. Gå inn på tv3.no og se på Hellstrøm sin oppskrift. Den er digg!
Gjest Lille-pus Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 En metallrist i bunnen av kjelen bør gå greit Ellers er Hellstrøm sin oppskrift på pinnekjøtt (ref. Capricorn74) kjempegod (prøvde før jul)
LukaFrost Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 Pinner er bare tull. Fyll opp gryta med vann og kok kjøttet.
Flua Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Har aldri brukt en pinne i hele mitt liv..... Bruker rist, perfekt! Å koke det har jeg og prøvd, men det ble litt for utvannet da for min smak, men absolutt godt!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 Jeg skjønner ikke hvordan dere bruker rist. Mine tåler ikke saltet og beina på risten smuldrer da opp (stål) etter en gangs bruk.
Flua Skrevet 1. januar 2011 #9 Skrevet 1. januar 2011 (endret) Jeg bruker en slik rist, og jeg har brukt den i....10 år ihvertfall! Skjønner ikke hvilken rist du bruker, anonym bruker?? Endret 1. januar 2011 av Flua
Independent_ Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Jeg bruker aldri pinner i gryta og får alltid positive tilbakemeldinger på pinnekjøttet mitt
ToveM Skrevet 2. januar 2011 #11 Skrevet 2. januar 2011 Jeg skjønner ikke hvordan dere bruker rist. Mine tåler ikke saltet og beina på risten smuldrer da opp (stål) etter en gangs bruk. Jeg bruker ¨metallrist (somregel) har brukt min i sikkert over 20år, bortsett fra at en slik løftering i midten er borte er den akkurat like fin. Så lurer på hva din er laget av.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #12 Skrevet 2. januar 2011 Jeg brukte slik rist som det er linket til. Kanskje den hadde dårlig kvalitet på beina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå