Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre familier som skal være alene hjemme ikveld ?

Vi har vanligvis vært sammen med noen andre familier på nyttårsaften, men iår er de enten i syden eller er hos andre familier som vi ikke kjenner.

Da blir det bare oss her i kveld, litt trist egentlig. Merker på barna (6 og 11) at det syns det er litt rart at det bare er oss. Får en til å føle seg litt mislykket, litt flaut. Vi er liksom familien uten venner.

Pappa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste av mine nyttårsaftener har vært slik. Det er såklart mye morsommere å feire med masse folk, det betyr flere raketter og mer skøy. Allikevel var jeg aldri trist de nyttårsaftene jeg feiret kun med mamma, pappa og bestemor.

Dere er jo ikke mislykket, og dere er jo ikke uten venner (så vidt jeg forstår)? Dere har jo venner, de er bare ikke tilgjengelig denne nyttårsaften. Det tror jeg tilogmed barna deres forstår, i hvert fall den eldste. Det går an å gjøre mye fint sammen, "bare" dere! :) Godt nyttår.

Skrevet

Sånn har som oftest mine nyttårsfeiringer vært. Jeg og ungene. Vi har kost oss og gjort vårt ut av nyttårsaftenen. Jeg synes faktisk det er best å være hjemme når unger er små.

Jeg har også flere nyttårsaftener bak meg helt alene. De har også vært fine. God mat og godt drikke samt tid til refleksjoner.

Ha en fin nyttårsaften med familien :)

Skrevet

Det er en av de tingene som irriterer emg med denne dagen. Den er hypet opp til å være den store feiringsdagen der man skal være sammen med flest mulig og feste. Når noen da bestemmer seg for å være alene (enten dønn alene eller bare en familie) blir dette sett på rart, noe som så klart smitter over på de det gjelder. At barn da føler det er rart og litt trist er så utrolig synd, for det er jo virkelig ikke det. De kan jo kose seg like mye med mor, far og hverandre. Leke, spise godis, gå nyttårsbukk, se spenende programmer på tv, raketter og være våken lenge.

Jeg tror det er viktig at dere som vokksne ikke viser at dette er "unormalt" rart eller trist, men feirer, smiler og koser dere like mye som vanlig. Forhåpentligvis smitter dette over på barna :)

• Liker 1
Skrevet

De merker jo at alle de andre i klassen er på fester hos andre familier. Alle bestevenninnene deres skal bort ikveld. Naboen skal ha fest med andre familier, men har ikke invitert oss.

Skrevet

Nå har ikke vi barn da, men vi skal bare være hjemme alene i dag. Det er første nyttårsaften til kattungen, og vi har ikke lyst til å dra fra han med tanke på fyrverkeri. Uansett er vi ikke spesielt glad i å feste, men skal kose oss godt hjemme, med god mat, kanskje en film, masse kaffe og kanskje jeg finner på å åpne ei flaske vin. Tviler på vi beveger oss ut av døra ved midnatt siden det regner og er skikkelig sørpeføre ute.

Nyttårsaften blir vel for det meste hva man gjør det til. Bestem dere for å kose dere bare familien, i stede for å synes det er stusselig å være alene.

Godt nytt år :goodbye:

• Liker 1
Skrevet

For en stor del var det slik i min oppvekst, og i voksen alder har jeg feiret mange nyttårsaftener helt alene.

Skrevet

Her hos oss er det bare oss foreldre og våre to barn. Slik har det stort sett vært de siste årene. Vi koser oss med god mat, en god film og fyrverkeri. Ungene ser ut til å storkose seg og vi voksne kan slappe litt av.

Skrevet

Mamma skulle egentlig komme i kveld men hun er blitt syk, så da blir det bare meg, min mann og ungene våre og det er heelt greit det. Vi er ikke invitert på noen fester og det også er helt greit. Nyttårsaften vil jeg bare være hjemme med ungene :)

Lag god mat med god drikke til, se på rakettene og ønsk hverandre et godt nytt år. Du og din familie har hverandre, og det er det mange i Norges land som ikke har...

• Liker 2
Skrevet

Vi var alltid bare familien på nyttårsaften, vi. Samt bestemor og en enslig onkel. Var da aldri trist og kjedelig, det! Jeg valgte faktisk å heller være sammen med familien min da jeg var tenåring og ung voksen enn å dra på fest denne dagen.

I kveld er vi seks voksne uten barn som skal feire sammen. Ingen hæla i taket, men god mat, god vin, godt selskap. :)

Skrevet

Vi er også alene i kveld: men det går egentlig greit. Har hatt en runde med influensa og en runde med omgangssyke. Tidligere år har vi vært med venner og barna deres. Kose dere med familien og spille spill/se en kjekk film så blir ikke den ensomme følelsen så dominerende. Lykke til.

Skrevet

Vi var alltid bare familien på nyttårsaften, vi. Samt bestemor og en enslig onkel. Var da aldri trist og kjedelig, det! Jeg valgte faktisk å heller være sammen med familien min da jeg var tenåring og ung voksen enn å dra på fest denne dagen.

I kveld er vi seks voksne uten barn som skal feire sammen. Ingen hæla i taket, men god mat, god vin, godt selskap. :)

Signerer! Ser ikke på det som noe mål i seg selv at nyttårsaften må være et kjempekalas.

Skrevet

Vi er også alene, barna på 7år og 11år løper litt frem og tilbake mellom oss og naboen som også er alene. Synes det er helt herlig og ikke noe flaut overhode. Stille og rolig med god mat og god stemning. Kan kose oss med spill, tv, snacks osv.

Vi flyttet rett utenfor hovedtaden så har ikke særlig til omgangskrets i nærheten, men er sikker på at vi kunne invitert noen om vi absolutt hadde lyst til det, men foretrekker å bruke kvelden med familien:).

Skrevet

Noen andre familier som skal være alene hjemme ikveld ?

Vi har vanligvis vært sammen med noen andre familier på nyttårsaften, men iår er de enten i syden eller er hos andre familier som vi ikke kjenner.

Da blir det bare oss her i kveld, litt trist egentlig. Merker på barna (6 og 11) at det syns det er litt rart at det bare er oss. Får en til å føle seg litt mislykket, litt flaut. Vi er liksom familien uten venner.

Pappa

Vi er vanligvis alene nyttårsaften, mannen min og jeg. Barna er ute med venner/kjærester. Synes det er helt greit, og ganske koselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...