Gjest Cho Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Litt i tvil om hvor jeg skulle plassere denne.. Men dette er saken: Samboeren min har en del New Era-capser (som dette), som etter mye bruk har fått litt svettemerker og slikt. Han vil jo gjerne vaske capsene, men de er lagd av ull, og bremmen er i papp så det sier seg selv at de ikke kan slenges rett inn i vaskemaskinen. På New Era sin hjemmeside står det følgende: CLEANING A 59FIFTY...NEVER WASH THE CAP! The cap is made of wool and you will ruin its shape. To clean the headband, take a wet washcloth and put a little detergent and a little Spray and Wash and gently rub down the headband with the wet wash cloth. After you have sufficiently cleaned the headband of sweat stains and soil, rinse the wash cloth out with clear water and once again wash down the headband, cleaning up any left soap. Let dry and your cap will be ready to go again. Some sweat stains stay in but at least the cap will be clean. Kan noen hjelpe meg med å oversette dette? Jeg er relativt god i engelsk, men vil gjerne at noen "vaskekyndige" hjelper meg med å forstå vaskeanvisningene best mulig. Capsene er dyre, og det blir nok månelyst her hvis de vaskes i stykker.. På forhånd takk for hjelp!
Kosemose Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Høres ut som du skal bruke vaskeklut med rensemiddel også bruke en vaskeklut med kun vann for å "skylle" etterpå. Så virker det som om du ikke kan regne med å få bort alle svettemerker, men at de i det minste er "rene"... hm. Hva koster en slik caps? Tror jeg ville latt samboeren min vaske dem selv jeg, hvis de er så dyrebare for ham.
Gjest Cho Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Høres ut som du skal bruke vaskeklut med rensemiddel også bruke en vaskeklut med kun vann for å "skylle" etterpå. Så virker det som om du ikke kan regne med å få bort alle svettemerker, men at de i det minste er "rene"... hm. Hva koster en slik caps? Tror jeg ville latt samboeren min vaske dem selv jeg, hvis de er så dyrebare for ham. Tusen takk, det var egentlig det jeg også tolket. Noen som har noen forslag til rensemiddel? Samboerens capser koster mellom 500 og 700 kroner stykket. Han har en del av de, så det er vanskelig å begynne å erstatte de hvis de skulle gå i stykker i vask. Og selvfølgelig må han vaske de selv, det er bare litt dumt hvis jeg gir han vasketips som viser seg å være feil.. Jeg har mer peiling enn han, så det sier vel litt om hvor på jordet vi er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå