Gjest Undrende Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Vi skulle i utgangsptunktet feire nyttårsaften hos ei venninne. Dit kommer også et annet par og flere barn. Jeg ringte henne nå, og sa vi måtte kaste inn håndkle. Sønnen vår på 3 år har influensa og har 39,8 i feber. Venninnen min, som har en datter på samme alder, skjønte hvorfor vi ikke kan komme, eller iallefall se an utover dagen. Vi skal jo være inne... Vi blir hjemme uansett, men har bare lyst til å høre om det virkelig er noen som drar ut barna sine i dag, selvom de er syke.
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Selvfølgelig drar du ikke febersyke barn på fest. Er dette virkelig noe å stusse på? Ville du gått selv med 39 i feber? Du vet vel selv hvor ute du selv føler deg i en sånn situasjon. Hvem er det som har fått deg til å tvile på avgjørelsen?
Gjest Normalfordeling Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Ville aldri ha tatt med et barn som har såpass høy feber. Jeg hadde funnet det uforsvarlig. Barnet trenger å være hjemme i sine vandte omgivelser og ha ro.
Gjest Undrende Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Selvfølgelig drar du ikke febersyke barn på fest. Er dette virkelig noe å stusse på? Ville du gått selv med 39 i feber? Du vet vel selv hvor ute du selv føler deg i en sånn situasjon. Hvem er det som har fått deg til å tvile på avgjørelsen? Jeg skrev da at vi uansett blir hjemme. Så jeg tviler overhodet ikke. Det jeg stusser på er at noen kan finne på å gjøre noe sånt. Og om det virkelig er flere av samme sort.
Harlekin Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 Selvfølgelig drar man ikke på fest med et såpass sykt barn. Et forkjølet barn med litt redusert allmentilstand, kanskje, men influensa og nesten 40 i feber? Merkelig at ikke venninnen din skjønner dette selv.
Kosemose Skrevet 31. desember 2010 #6 Skrevet 31. desember 2010 Nei man gjør da ikke det, og spesielt ikke på nyttårsaften der det vel er obligatorisk å være til over midnatt. Kjipt å være syk og enda kjipere når man ikke er hjemme hos seg selv. Vet at enkelte har en tendens til å skylle på barns sykdom når det er noe de ikke vil, så mulig venninnen din tenker at det bare er en dum unnskyldning? Uansett høres hun dum ut når hun maser på deg om dette.
*Ariel* Skrevet 31. desember 2010 #7 Skrevet 31. desember 2010 Vi har også syke barn her i dag, og skal være hjemme med god mat, avslapping og brettspill. Dette var planen også før været ble kjipt og ungene syke, men jeg kunne tatt syke barn med hvis vi for eksempel skulle til farmoren i kveld. Der har ungene egne rom, og det er som å være hjemme. Festing hos venner eller andre steder de ikke kunne ha sovet over til i morgen hadde ikke vært aktuelt. De færreste vil vel ha besøk av syke barn/voksne, folk pleier jo å være hysterisk redd for å bli smittet.
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2010 #8 Skrevet 31. desember 2010 Jeg skrev da at vi uansett blir hjemme. Så jeg tviler overhodet ikke. Det jeg stusser på er at noen kan finne på å gjøre noe sånt. Og om det virkelig er flere av samme sort. Mener du i første innlegg at venninnen din ikke skjønner? Det står motsatt. Jeg trodde det var du som var i tvil.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #9 Skrevet 31. desember 2010 Ville ikke tatt med syke barn på besøk/fest, nei. I tillegg til at det er slitsomt og kjipt for barna legger det jo en demper på de voksnes feiring også, når man kanskje hele tiden må holde øye med og trøste sutrete barn som ikke får sove etc. Smittsomt kan det også være. Jeg skjøner ikke helt at vertskapet VIL at man skal komme i en sånn situasjon, men kanskje de er litt som ei venninne av meg, som på en måte ikke klarer å "avslutte" eller avlyse uansett grunn... Synd om noen lar det gå utover barn da.
SmallTalk Skrevet 31. desember 2010 #10 Skrevet 31. desember 2010 Her har jeg og samboeren kansellert nyttårsfeiringa vår pga at begge to har vært syke mer eller mindre hele uka, og vil holder oss hjemme selv om vi nå i det minste er kvitt feberen. Og vi er kun to voksne. Det kunne ikke falt meg inn å dratt en unge med 40 i feber ut av huset for å feire nyttår borte. Er man så dårlig bør man holde seg inne og få hvile hjemme i vandte omgivelser. Det er ikke noe gøy å være syk når man er borte hos andre, og sannsynligheten for at man blir enda dårligere er stor! Nyttårsfeiring er bråkete uansett, og ikke noe som passer for en skikkelig syk person. Synes det er rart at venninna til TS ikke skjønner dette! :klø:
Gjest Undrende Skrevet 31. desember 2010 #11 Skrevet 31. desember 2010 Sønnen min er visst enig med venninnen min, da. Han skjønner heller ikke hvorfor vi må være hjemme. Vil jo så gjerne være sammen med vennene sine. Hadde jeg hatt den feberen hadde jeg ikke orket tenke tanken på å røre meg engang..
Gjest Eurodice Skrevet 31. desember 2010 #12 Skrevet 31. desember 2010 Vi skulle i utgangsptunktet feire nyttårsaften hos ei venninne. Dit kommer også et annet par og flere barn. Jeg ringte henne nå, og sa vi måtte kaste inn håndkle. Sønnen vår på 3 år har influensa og har 39,8 i feber. Venninnen min, som har en datter på samme alder, skjønte hvorfor vi ikke kan komme, eller iallefall se an utover dagen. Vi skal jo være inne... Vi blir hjemme uansett, men har bare lyst til å høre om det virkelig er noen som drar ut barna sine i dag, selvom de er syke. Har du glemt et "ikke" i den uthevede setningen? Du skriver at din venninne skjønte hvorfor dere ikke kan komme. Blondie og jeg leser setningen slik som du har skrevet, alle de andre går utifra at din venninne ikke skjønte det.
Gjest brutal_mann Skrevet 31. desember 2010 #13 Skrevet 31. desember 2010 Vi blir hjemme uansett, men har bare lyst til å høre om det virkelig er noen som drar ut barna sine i dag, selvom de er syke. Jeg er syk, og tror meg, jeg skal dra de små lømlene ut i dag!
Gjest Eurodice Skrevet 31. desember 2010 #14 Skrevet 31. desember 2010 Jeg er syk, og tror meg, jeg skal dra de små lømlene ut i dag! Skal de være med pappaen sin på voksenfest ? Godt nytt år da, brutale mann, og takk for korrespondanse med både humor og bitterhet . Jeg har lært mye både av deg og andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå