Ceto Skrevet 31. desember 2010 #1 Del Skrevet 31. desember 2010 Hei, har nettopp skaffet meg tre nydelige små ørkenrotte brødre. Kjøpte dem på Tropehagen zoo. Den ene (Athos)er født i Oktober mens Portos og Aramis er født i November. De går veldig godt sammen alle tre :gjeiper: Men så har jeg et par spørsmål: - Kan man bruke vanlig gnagerblanding eller må ørkenrotter ha spessiel mat? - hvor ofte om dagen er det meningen at en ørkenrotte skal sove? - Når ørkenrottene er ute av buret, kan man bruke f.eks en pappeske som de kan leke i, eller blir den fort tygd i tykker? - hva er best som godbiter når man skal temme dem (hva liker ørkenrotter best)? Blir også glad for noen andre tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #2 Del Skrevet 31. desember 2010 ørkenrottefor får du kjøpt på de fleste dyrebutikker å noen på nett. i tillegg skal de ha animalske som sirisser, melormer, eller hvis du er pyse, dyrlege-kattunge-tørrfor. VELDIG VIKTIG at de får mulighet til sannbad minimum 4ganger i uka!!!!! jeg brukte linfrø å av å til solsikkefrø når jeg skulle temme. de må alltid ha noe å gnage på, tresaker og gjerne doruller eller kjøkkenpapir-innmat. de synes pappeske er stas å det er bare bra at de biter den fort i stykker, da har de det moro!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nynaeve Skrevet 31. desember 2010 #3 Del Skrevet 31. desember 2010 De må ikke ha eget fôr, men det finnes og er å anbefale. Solsikkefrø er digg. I tillegg har vi brukt gnager steiner med frø i. De elsker å bygge stier og ganger. Vi blanda litt (ikke støv)katte sand i spona deres, og gitt dem høy til å lage rede av. Papp er super aktivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago_2 Skrevet 31. desember 2010 #4 Del Skrevet 31. desember 2010 Se mattilsynets info brosjyre om ørkenrotter: http://www.mattilsynet.no/mattilsynet/multimedia/archive/00009/_rkenrotte-brosjyre_k_9874a.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ceto Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 31. desember 2010 Ja, jeg har sett at dem elsker solsikkefrø Det å putte frø i gangesteiner var veldig smart, det skal jeg prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ceto Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 1. januar 2011 Men hvilke grener er giftige for dem å tygge på? vi har et kirsebær tre i hagen, kan de tygge på grener fra det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #7 Del Skrevet 1. januar 2011 de kan ikke ha grener fra kirsebær, morell, plomme eller andrer stenfrukttrær, de kan heller ikke ha fruktene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ceto Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 3. januar 2011 ok, tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå