Gjest Lebewesen93 Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Jeg sitter veldig mye stille for tiden, å ja....trenger jo ikke så mye mat når jeg sover fram til 15.00, så hvor mye trenger man da ? Eller hvor mye blir for mye, det er vel det jeg lurer på Takk for svar ^^ ( ps. er normalvektig i følge BMI hvertfall, men vil egentlig gå ned et pr kilo om mulig, hvilket er vanskelig for en godtegris som meg) Sånn som jeg spiser nå, spiser jeg 1 gang om dagen. Ikke mye, men blir ikke sulten heller, da. Spiser litt godt på kvelden, men kan jo fort bli for mye sikkert, når man ikke har vært noe særlig i bevegelse på noen dager. Å ja, bare sånn at det er sagt, jeg SAKL forandre på kostholdet mitt å jeg skal begynne å trene på ellipsemaskinen min som støver ned forran tvn
¤ Lykke ¤ Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Hvor mye mat man trenger? Det er vel helt opp til hver enkelt. Jeg vil derimot ikke anbefale deg å spise bare en gang om dagen. Da legger du på deg fort som fy. Spis lite, ofte og sunt . Uannsett om du er sulten eller ikke. Når du spiser lite, så gjør kroppen din maten om til fett og ikke energi. Kroppen lagrer maten, så den vet den ikke sulter med det første. Om du spiser ofte blir den til energi, fordi den vet den snart får påfyll. Mat om natten, eller før du legger deg er heller ikke særlig smart. "Hallo kilo!" Jul eller ikke. Spis ofte og lite
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 frk92: de rådene du kommer med er vel mest for dem som har en tendens til å overspise kraftig dersom de spiser sjeldent. Om TS spiser en gang om dagen og ikke får i seg så alt for mange kcal, slik at hun ikke ligger i kalorioverskudd, så er alt det du sier bare tøys og tull. Når man får i seg et stort måltid er det sant at kroppen begynner å lagre det - men så får man også kapasitet til å forbrenne denne energien effektivt når man har gjort det sånn en stund. Alt i alt er det energiinntak (og fordelingen av ulike næringsstoffer, men det blir en annen debatt) som betyr noe. Fin teori for folk som vil tro de spiser sååå sunt og riktig, men vi andre kan heller lytte til egen kropp. Kjennes kroppen bra ut slik over lengre tid, så går det bra å gjøre det sånn - så lenge man får i seg riktig næring når man faktisk spiser. Spiser sjeldent jeg. Har ikke blitt feit av det.
Djungelvrål Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Det med å spise lite og ofte er blitt tilbakevist, det holder å spise 3 ganger om dagen. En normalvektig kvinne på ca 60-70 kg trenger 2000-2500 kcal når hun er normalt aktiv. Kan tenke meg det går drastisk ned når man sitter hele dagen. Holder kanskje med 1500 kcal.
iskaffe Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 170cm, 55kg. Stillesittende. Trenger ca. 1600cal om dagen for å opprettholde vekten sin. Stemmer ganske godt på meg i allefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå