AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Varierer nok fra eksamen til eksamen, men feks på en vanlig skoleeksamen på 6 timer i humanistisk fag. Jeg skriver rundt 40 sider. De fleste andre studievennene mine rundt 20. Jeg får alltid rare blikk pga dette og kommentarer om hvor teit det er å skrive så mye. Vel, til nå har jeg høstet gode karakterer! Jeg trekker ikke mye uvesentlig inn i oppgaven, men de aller fleste oppgavene kan man jo i teorien skrive en bok om. Trekker mye paraleller, bruker stoffet, viser refleksjon osv! Ikke bare gjengir fakta fra læreboken akkuratt nok til å dekke oppgaven. Har fått mye uttelling for min selvstendighet i oppgaven. Dessuten skriver jeg på en bra måte, er glad i å skrive! Siste eksamen bestod av 7 oppgaver, der flere var oppgaver som man kan skrive virkelig mye på. Noen var "gjør kort rede for", da var jeg kort, men på resten skrev jeg mye. Blir jo ca 5-6 sider pr oppgave i snitt, ikke så mye det! Velger ut stoff, tar ikke med alt jeg kan. Skriver ikke langt bare for å skrive langt heller. Har også skrevet 40 sider på 1 stor drøfteoppgave, da fikk jeg A. Føler meg som den eneste i verden som virkelig skriver mye! (sier ikke at min måte er best, men ville bare forsvare meg litt, da jeg av erfaring får mange rare kommentarer) Hva pleier du å gjøre? Hvor mye skriver du vanligvis? Og hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Så lenge det du skriver er relevant og bra, er det jo ikke nødvendigvis negativt å skrive mye. Samtidig kan det hende at de som skriver 20 sider på en eksamen du skriver 40 sider, klarer å få med seg akkurat det samme som du gjør på færre ord. Jeg skriver til jeg føler meg ferdig, rett og slett. Hvis jeg føler at jeg begynner å gjenta meg selv, eller "dra det for langt", da stopper jeg.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Oi, her var det mye selvskryt, ja! Jeg pleier selv å skrive mye, men føler ikke behov for å fortelle hvorfor det er så bra. Har fått like gode karakterer på oppgaver jeg har kortet ned.
annamaria8 Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Eg har studert ved HF. Skreiv 7-12 sider på eksamenane mine. Fekk alltid god karakter. Tal på sider har ingenting å seie for karakteren.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 Haha, her var det mye selvskryting ja. Ikke rart om TS får rare blikk hvis hun kommer opp med den reglen der hver gang noen spør om hvor langt hun skrev Dette ble diskutert for bare få uker siden. Gidder ikke finne link til posten, men det trengs vel ikke mye leting for å finne den, ettersom det er så kort tid siden. Hadde jeg vært sensor hadde jeg blitt drittlei om mange skrev opp mot 40 sider på en vanlig skoleeksamen... Jeg var av typen som skrev veldig mye da jeg gikk på videregående, og fikk alltid karakterer helt i toppsjiktet, men læreren skulle nok ønske at jeg skrev litt mindre noen ganger - selv om det jeg skrev som regel var relevant og jeg ikke brukte for mange ord i forhold til innholdet. Kort og konkret er i mange tilfeller nok for å få sensor til å skjønne at man har forstått eller fått med seg nok av pensum til å få god karakter!
Anglofil Skrevet 31. desember 2010 #6 Skrevet 31. desember 2010 (endret) Det meste jeg har skrevet på en skoleeksamen har vært 22 sider (da mener jeg altså skoleeksamen og ikke hjemmeeksamen, bacheloroppgave osv). For meg kommer det helt an på eksamen. Har skrevet alt fra seks sider til tyve sider. For meg er det ikke antallet sider som teller, men innholdet. Forøvrig har jeg fått gode karakterer på både kort og lengre svar, så jeg tviler på at antall sider i seg selv har så fryktelig mye å si. Mvh Yvonne Endret 31. desember 2010 av Yvonne
sirups Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 (endret) Har du veldig stor håndskrift, eller noe...? Aldri skrevet mer enn 16 sider jeg, på en 6-timers eksamen. Og får gode karakterer. Sist skrev jeg sju sider og fikk B på en drøfteoppgave (hadde lite kunnskap i faget, men skrev det jeg kunne 100%). Jeg forstår virkelig ikke at du makter å skrive 40 sider. Stakkars sensor! Men igjen, hvis du føler det er det du må gjøre for å vise det du kan - så for all del! Endret 1. januar 2011 av sirups
Gjest Violently Happy Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Hva pleier du å gjøre? Hvor mye skriver du vanligvis? Og hvorfor? Meste jeg har skrevet er vel 27 sider, men vanligvis ligger jeg rundt 17 sider. Siste eksamenen min skrev jeg 17 sider på 3 timer og hadde fint kommet i over 30 hadde jeg sittet hele tiden ut. Men jeg gadd ikke mer. Syntes jeg hadde skrevet det jeg trengte. Uansett så er det ikke lengden som teller, men innholdet. Det er folk som fint kan skrive ting i én setning, mens andre vil bruke .5 sider. Synes kanskje 40 sider var litt langt hvis det er 6 timers eksamen... :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå