Gjest pepsimax Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 hei jeg skal på jobb på sykehjem imorgen kveld, jeg har hatt 3 uker julefri og har ikke jobbet der så lenge, så jeg vet ikke om man pleier gjøre noe spesielt den dagen. hvordan er en slik dag på sykehjem? helt lik alle andre? jeg tenker liksom på, at på den gruppen jeg er så vil som regel de eldre legge seg klokka 7 om kvelden (av helt fri vilje) så jeg syns det er så trist om det er slik også på sånne dager.. om vi bare går i de samme hvite klærne osv.. men vi gjør vel det, jeg har ikke fått beskjed om noe annet. det er kanskje vanligere på mindre steder og gjøre feiringen litt større, der man er mindre brukere. vi har ganske mange brukere på et sted. eller? dette hadde jeg ikke tenkt på før nå ser du
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Der jeg jobber er det lagt opp til at istedenfor middag kl 13.00 så blir det middag ca kl 17.00, å på menyen står det litt annen mat enn til hverdags. Ansatte får også middag denne dagen å spiser sammen beboerne sånn at det blir en hyggelig ramme rundt måltidet. Jeg har fri imorra, men går utifra at beboerne får på seg litt pent tøy. De ansatte bruker arbeidsantrekk. Tror ikke mange av beboerne orker å være oppe stort lenger enn de vanligvis er, men det blir vel å se litt på tv - som nyttårstalen. Ellers aktiviseres ikke beboerne mer enn vanlig, de er gamle og slitne og har ikke behov for å bli overstimulert. Jeg tror at hvis man spør de eldre om de vil gjøre noe spesiellt på den dagen så får man et nei til svar. Det er de unge som mener at det burde skje noe for de eldre også på sånne dager, missforstått snillisme. Så ts, nå vet ikke jeg så mye om din arbeidsplass eller beboerne der, men tror ikke du skal forvente den helt store feiringen når du er på jobb imorra.
Gjest pepsimax Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 ok, takk neida, ikke det at jeg vil gjøre noe sånt, jeg bare lurer liksom.. jeg leste plutselig på facebook en bekjent som også jobber innen omsorg som skulle lage waldorfsalat og ta med seg på jobb og greier og greier, derfor ble jeg nysjerrig
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 hei jeg skal på jobb på sykehjem imorgen kveld, jeg har hatt 3 uker julefri og har ikke jobbet der så lenge, så jeg vet ikke om man pleier gjøre noe spesielt den dagen. hvordan er en slik dag på sykehjem? helt lik alle andre? jeg tenker liksom på, at på den gruppen jeg er så vil som regel de eldre legge seg klokka 7 om kvelden (av helt fri vilje) så jeg syns det er så trist om det er slik også på sånne dager.. om vi bare går i de samme hvite klærne osv.. men vi gjør vel det, jeg har ikke fått beskjed om noe annet. det er kanskje vanligere på mindre steder og gjøre feiringen litt større, der man er mindre brukere. vi har ganske mange brukere på et sted. eller? dette hadde jeg ikke tenkt på før nå ser du Jeg synes det var en fin tanke. Det er ikke alle eldre på sykehjem som ikke vil "feire", selv om det selvsagt ikke blir på samme måte som ungdom feirer. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Jeg synes det var en fin tanke. Det er ikke alle eldre på sykehjem som ikke vil "feire", selv om det selvsagt ikke blir på samme måte som ungdom feirer. Hva er en fin tanke :klø:
Gjest pepsimax Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 ja, hva var den fine tanken egentlig:P
Gjest Silvermist Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 så jeg syns det er så trist om det er slik også på sånne dager.. om vi bare går i de samme hvite klærne osv.. Den fine tanken var kanskje dette? At hun synes det er litt trist om nyttårsaften skal bli som alle andre hverdager for de gamle.
Gjest pepsimax Skrevet 30. desember 2010 #8 Skrevet 30. desember 2010 åja sånn ja, sorry, jeg så ikke den jo.. ja.. men da blir den vel som alle andre dager da, desverre:(
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #9 Skrevet 30. desember 2010 Den fine tanken var kanskje dette? At hun synes det er litt trist om nyttårsaften skal bli som alle andre hverdager for de gamle. Det var det jeg mente, ja.
Wildy Skrevet 30. desember 2010 #10 Skrevet 30. desember 2010 På sykehjemmet der jeg arbeider forøker vi å gjøre store dager som 17.mai, julaften, nyttåraftn osv litt spesielle. Vi ansatte bruker ikke vanlige hvitklær, men litt pent privattøy ( er jo bare å hive en stellefrakk over evt hoppe i hvitklærne om nødvendig, jeg tilbrakte julaften på jobb i år i festdrakt, null problem. Ett par klesskift i løpet av kvelden, men det har man bøttekottet til ...) Var på senvakt i dag, og da de fleste pasientene var i seng var det på med jakken og ut i hagen for å lage klar snølykter. Vi setter sånne gravlykter i de i morgen ettermiddag, og de brenner lenge.Vi har utsikt til hagen fra stuen på avdelingen , og slike lykter gjør stor sukses hvert år. Middagen blir forskjøvet slik at vi spiser klokka 1600, etterpå er det kaffe og kake, ser litt fjernsyn og hjelper folk i seng når de vil.Jeg skal ikke på jobb i morgen kveld, men har ett lager med boller i fryseren som jeg drar oppover med på formiddagen slik at de tiner til kaffen ( hos oss bytter vi ansatte litt på å bake litt i ny og ne slik at vi har litt avveksling fra den evindelige sitronkaken og Mor Monsen...) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå