Gå til innhold

En mannsforetak.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det viktig å tenke på når en skal starte eget enmanns foretak? Hvor finner en regler som er rettet mot det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal sjekke ut linkene. Takk! :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Det heter enkeltmannsforetak. Søk på dette i Google så finner du mange gode tips. Ser at du har fått linker til Bedin allerede. Begynn der.

Skrevet

Det heter enkeltmannsforetak.

Jeg måtte le høyt da jeg leste overskriften. Greit nok at vi har mannskor og at idrett som regel er delt etter kjønn, men i næringslivet trodde jeg at tiden med rene mannsforetak var forbi.

Hvis vi først skal spikke litt fliser, så heter det forresten nå enkeltpersonforetak. Om ikke lenge så kan vi kanskje bli kvitt rød og grønn mann, og heller bare ha rød strømpe.

Lurer på om 2011 blir det året hvor ananas slutter å bite i vann.

• Liker 1
Skrevet

Skatteetaten arrangerer endagskurs for nye næringsdrivende. Dette var veldig nyttig for meg, der fikk man oversikt over alle regler og rettigheter, samt presentert nyttige tips og nettsteder. Det er også en bolk som omhandler merverdiavgift, veldig viktig dersom dersom dette blir relevant, for det er mange regler og lett å gjøre feil (snakker av egen erfaring ;) ).

• Liker 1
Skrevet

Skatteetaten arrangerer endagskurs for nye næringsdrivende. Dette var veldig nyttig for meg, der fikk man oversikt over alle regler og rettigheter, samt presentert nyttige tips og nettsteder. Det er også en bolk som omhandler merverdiavgift, veldig viktig dersom dersom dette blir relevant, for det er mange regler og lett å gjøre feil (snakker av egen erfaring ;) ).

Høres ut som et lurt sted å begynne. :) Hvor i landet holdes slike kurs? Hvor melder en seg på? Og sist, men ikke minst, koster det flesk?

Gjest Blondie65
Skrevet

Høres ut som et lurt sted å begynne. :) Hvor i landet holdes slike kurs? Hvor melder en seg på? Og sist, men ikke minst, koster det flesk?

Skatteetatens kurs er gratis. Hvor det holdes varierer vel fra fylke til fylke. Hør med ditt nærmeste skattekontor så finner du ut av det. Jeg fikk tilbud om det da jeg registrerte meg i Brønnøysund og hadde aldri hørt om det før.

Gjest Spinell
Skrevet

I tillegg arrangerer en rekke ulike aktører etablererkurs. Avhengig av hvor i landet du befinner deg har du valget mellom kurs gjennom kommunen, fylkeskommunen, NAV og Innovasjon Norge, for å nevne noen. Enkelte kurs er gratis, andre koster noen få hundrelapper.

Skrevet

I tillegg arrangerer en rekke ulike aktører etablererkurs. Avhengig av hvor i landet du befinner deg har du valget mellom kurs gjennom kommunen, fylkeskommunen, NAV og Innovasjon Norge, for å nevne noen. Enkelte kurs er gratis, andre koster noen få hundrelapper.

Etablererkurs har jeg gått på gjennom NAV. Det var gratis. Det er nettbasert, og det var også veldig nyttig! Det finnes en hel del hjelp der ute for de som vil starte opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...