Gå til innhold

Er alle snekkere noen rotekopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å bygge hus, og i dag har jeg igjen brukt hele dagen på å koste og samle sammen rot, og det virker på meg som om våre snekkere roter ekstremt nye.. Er det nødvendig å sage inne liksom??

Kjenner jeg er lei av alt stresset med p holde orden, og det irriterer meg at vi ikke så det punktet i kontrakten som sa at vi var ansvarlige for å rydde...

:(

Så dere som har bygget hus - er det vanlig at snekkeren roter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holder på å bygge hus, og i dag har jeg igjen brukt hele dagen på å koste og samle sammen rot, og det virker på meg som om våre snekkere roter ekstremt nye.. Er det nødvendig å sage inne liksom??

Kjenner jeg er lei av alt stresset med p holde orden, og det irriterer meg at vi ikke så det punktet i kontrakten som sa at vi var ansvarlige for å rydde...

:(

Så dere som har bygget hus - er det vanlig at snekkeren roter??

De fleste vil nok sette pris på at de får rydde selv, i stedet for at snekkerene skal gå å rydde for høy timepris.

De kan også gå ut og sage, men da blir det også flere timer i arbeid.

Du kan jo be de rydde, og betale for det?

• Liker 2
Skrevet

Nei, han kan jo stå ute i vær og vind. Kle av og på, gå inn og ut.. ha på skotrekk så han ikke lager flekker på gulvene. Han (eller hun) kan både koste og rydde. Men det koster.

Noen snekkere er ryddigere enn andre, men ut i fra det lille du skriver er det umulig å vite noe som helst. Ikke sier du noe om hvor lang dere er kommet heller.

Skrevet

Det går kanskje an å avtale at de sager på et bestemt sted, så kan du legge under papp og tolerere at det er rot dér. Uansett vil det nok bli endel rot, husker da foreldrene mine renoverte huset...

Skrevet

Det varierer veldig, det er i alle fall min erfaring.

Snekkeren som monterte kjøkkenet mitt (og gjorde noen andre jobber på kjøkkenet i forbindelse med kjøkkenbyttet) var veldig ryddig av seg. Han ryddet etterhvert, og da han var ferdig var alt ryddet og det stod to pappesker med sammenbrettet papp (etter kjøkkenet) og to søppelsekker med plast og en med restavfall utenfor.

Snekkeren jeg leide inn for å legge nye gulv i 1. etasje var derimot en rotekopp av rang og jeg følte at jeg ikke gjorde annet å rydde etter ham mens han holdt på...

Skrevet

Ikke sier du noe om hvor lang dere er kommet heller.

Beklager - vi er ferdige med all plating, klar til å legge gulv.. De skulle bare ha på "ved" på veggene bak gipsen på badet egentlig og legge i ved der vi skulle ha våtromsplater - de har saget bordkledning inne etter at huset var klart til maling liksom.. Vi ryddet det hele før jul fordi det skulle være klart for de som skulle pusse og male, legge gulv osv - men nå måtte vi altså rydde igjen, og det var liksom ikke saget i ett rom men i flere.. Jeg skjønner ikke at det er nødvendig egentlig?

Jeg hr bedt dem sage i garasjen for eksempel - men det var for kaldt - jeg mener, de jobbet ute med bordkledning men det var for kaldt å sage ute??

Ble litt satt ut egentlig og lurte på om andre har opplevd det samme..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...