Gå til innhold

Hvordan overleve alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, etter 2 år som samboere går vi nå hvert til vårt. Like etter at jeg ble fridd til var hun utro :tristbla: Jeg trodde aldri noe slikt ville skje meg. Føler meg som en del av en dårlig såpeopera.

Hvordan "overlever" man alene igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så trist å lese.

Vel man må vel gjøre det beste ut av det.

Og tenke at du har det bedre uten.

Bli mer sosial med venner igjen? Dra ut å møte nye mennesker?

Skrevet

Man går på jobb og får betalt for det. Lønna brukes til å betale for tak over hodet, mat på bordet, ett bord å ha maten på, osv.

...og slik går no dagan!

Skrevet

Man overlever ved å ta en dag av gangen. Man kommer seg opp av senga, tvinger seg til å spise frokost, går på jobb, tar seg av ungene, lager middage, gjør det som må gjøres....

Man tar på seg ei maske og går ut i verden. Gråtingen får komme i stille nattetimer, godt under dyna slik at ikke ungene hører det.

Så opplever man at det går litt bedre, det blir enklere å komme seg opp, matlysten kommer tilbake og man trenger ikke lenger bruke så lang tid på å ta på seg "jeg har det helt fint maska".

Så en dag våkner man faktisk opp og gleder seg til å ta fatt på dagen. Faktisk.

Lykke til :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
:klemmer: Håper du kommer deg gjennom dette
Gjest Krizzy
Skrevet

Huff, etter 2 år som samboere går vi nå hvert til vårt. Like etter at jeg ble fridd til var hun utro :tristbla: Jeg trodde aldri noe slikt ville skje meg. Føler meg som en del av en dårlig såpeopera.

Hvordan "overlever" man alene igjen?

Som andre sier, man tar en dag om gangen.

Trist, da! Lykke til :klemmer:

Skrevet

Man må lære å elske seg selv før man kan elske noen andre :)

Ergo, du lærer å elske deg selv igjen. Bruk tid på deg selv. Finn ut hvordan interesser du egentlig har -kanskje noen nye du ikke visste du hadde. Lær deg å sette pris på sosiale øyeblikk og ensomme øyeblikk. Husk at vi alle er født som ensomt stående, selvstendige individer og klarer oss utmerket på egenhånd en gang i blandt, men husk også at vi trenger gode venner og familie for å fungere godt i samfunnet. Sett også pris på den tiden du hadde i det forholdet du kom ut av, men innse at den tiden er forbi og et nytt liv starter nå. En ny start. En positiv start. Nesten som en film hvor DU spiller hovedrollen. Du former historien, og du velger veien videre fra her.

• Liker 1
Gjest apekattenico
Skrevet

Utydelig? Syns ikke TS er så veldig utydelig jeg. Hun har blitt overraskende ufrivillig singel og lurer på hvordan hun skal kunne leve et ok liv framover. Hun spør da ikke om hvordan hun skal overleve i villmarken?

Jeg tror, som andre her, at det er lurt å ikke tenke for langt fram. Ta en dag av gangen, prøve å få hver hverdag så ok som mulig. Hvis jeg ser for langt fram blir det for mange spørsmål, for mye usikkerhet og alt virker vanskelig og tungt. Dagen i dag og dagen i morgen, derimot - er overkommelig. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...