Gå til innhold

Beskjeder i barnehagen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan ordner dere som ikke bor sammen dette med å motta beskjeder fra barnehagen? Får dere hver deres kopi?

Er alt like viktig?

Noe skal man jo krangle om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

I barnehagen der min sønn gikk var de sløve... Men på skolen sender de alltid med en lapp til far og en til mor. Det gjør de IKKE til min manns barn, så det er nok veldig forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bhg.... Vi henger alltid to lapper på plassen der mor og far bor hver for seg.

Så da er det den som henter barne først oppgave å bare ta en lapp så en henger igjen til far/mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi henger aldri to lapper på plassene. Jeg har hatt barn i mange forskjellige barnehager, og har heller aldri fått to lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår avdeling har det alltid blitt hengt opp en lapp. Dette fordi det som regel er den av foreldrene som har daglig omsorg som henter barnet eller er ansvarlig for henting som skal ha informasjon. Men jeg lurer på om det har blitt praktisert 2 sett info på en annen avdeling i barnehagen vår, i et tilfelle der foreldrene hadde delt omsorg, og barnehagen hadde like god kontakt både med mor og far i hverdagen; begge hentet/leverte/stilte opp til samtale mm.

Det er jo dessverre en del tilfeller der f.eks. far er veldig lite inne i bildet i forhold til barnet, og samarbeidet generelt sett fungerer dårlig eller ikke i det hele tatt. Da kan det fort bli "feil" å henge opp informasjon også til ham! (Og vice versa hvis det er far som har daglig omsorg, selvfølgelig!) Det må bli den som har daglig omsorg for barnet som avgjør hvordan dette skal praktiseres, ellers vil det lett kunne oppfattes som overtramp og innblanding fra barnehagens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli den som har daglig omsorg for barnet som avgjør hvordan dette skal praktiseres' date=' ellers vil det lett kunne oppfattes som overtramp og innblanding fra barnehagens side.[/quote']

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ok. Så da kan jeg som har hovedansvaret si at barnehagen kan legge ut beskjed til oss begge da. Dette er ingen stor sak..men jeg vil heller ikke at eksen skal tro at jeg unnlater å gi han beskjeder med vilje. Han er generelt lite interessert i møtereferater og slikt..og deltar ikke villig på foreldremøter....men en grunn må han jo ha til å kontakte meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så da kan jeg som har hovedansvaret si at barnehagen kan legge ut beskjed til oss begge da. Dette er ingen stor sak..men jeg vil heller ikke at eksen skal tro at jeg unnlater å gi han beskjeder med vilje. Han er generelt lite interessert i møtereferater og slikt..og deltar ikke villig på foreldremøter....men en grunn må han jo ha til å kontakte meg :wink:

Det synes jeg høres flott ut! Da står det i alle fall ikke på deg om han ikke får viktig informasjon; så blir det opp til ham selv hvor mye han vil og kan følge opp barnet sitt i forhold til arrangementer, foreldresamtaler etc...

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, og for å ta den enda lenger ut....

Så får jeg de beskjedene min eks tar imot når jeg ikke henter. Det er nok mye han lurer unna... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mens jeg har deres oppmerksomhet. Jeg lurer nemlig på en ting til:

Hvem av foreldrene er det som krysser av på diverse skjemaer ang. aktiviteter barnet skal være med på i barnehagen da?

Det er forsåvidt greit at min eks bestemmer også, men jeg vet jo at han bl.a ikke stiller opp på diverse arrangement så da blir det på en måte han som velger hva jeg skal gjøre. Men, men....barnehagen pusher vel litt på han de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med at barnehagen sender ut mail (til de som har det) til både mor og far. På den måten blir begge varslet samtidig og barnehagen sparer på papiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...