Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal begynne å trene på treningssenter etter nyttår. mitt mål er ikke å gå ned fem kilo, men jeg vil heller bygge litt på kroppen min.

føler meg virkelig som et beinrangel. har omtrent ikke en eneste muskel i ryggen, og føler meg veldig ekkel på en måte. noen som har tips til hvordan trening som kan passe meg?

takk på forhånd! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste treningssentre har treningsveiledere som (uten ekstra kostnader) hjelper deg til å sette sammen et treningsprogram som passer dine mål for treningen. Siden du vil bygge muskler, så skal du fokusere mest på styrketrening. Og selvfølgelig har du muskler i ryggen, de er bare veldig pent brukt! :-) Lykke til og kos deg på trening!

Skrevet

Styrketrening er det som er greia for deg :)

Skrevet

Styrketrening og et solid kosthold, så får du resultatene du vil ha :) Det er viktig at maten er på plass om du ønsker litt mer masse!

Skrevet

Anbefaler slyngetrening og ellers vanlig styrketrening. Slyngetrening er veldig enkelt og morsomt, og mange fine ryggøvelser :)

Skrevet

Velg et ferdig laget treningsprogram. Helst et som er litt kjent. Da vet du at det virker om du følger det.

Selv har jeg trent både RYP og SL 5x5.

Jeg foretrekker sistnevnte da jeg følte jeg hadde bedre fremgang der. Det har mest sannsynlig med at jeg valgte å gjøre det akkurat slik som det står i programmet. På RYP endret jeg et par ting som ødela litt for meg. Moralen er at du ikke skal endre på ferdiglagde programmer!

Kosthold er også viktig. På sidene jeg linket til ovenfor står det også hvordan du bør spise for å gå opp i vekt. Jeg råder deg å lese begge metodene fra perm til perm før du bestemmer deg.

Ta tran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...