thirteen Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Er det mulig å søke permisjon fra utdanningen man går, av andre grunner en graviditet/fødsel?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Ja, det pleier å gå an, men blir sikkert løst litt forskjellig ved ulike institusjoner. Når man er gravid eller har baby får en vel også støtte fra Lånekassa, mens permisjon "uten grunn" vil nok bety at man ikke får støtte. Da jeg avbrøt en profesjonsutdanning i sin tid ba studieadministrasjonen meg søke permisjon, kanskje i tilfelle jeg ville fortsette senere.
helenaa Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Ja, det skal være mulig. Her har nok hver skole (ev. hvert studium) sine retningslinjer for hva som gir rett til permisjon. Noen godtar at man vil ta en pause for å jobbe/studere noe annet, mens andre innvilger bare ved sykdom/graviditet/behov for omsorgsperm/endret familiesituasjon e.l.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Hei Jeg vet ikke hvor du studerer, men ved UIT sier de at man kan søke permisjon ved sykdom, trenger ikke være fødsel som er årsak. Dette var av samme grunn som AB sier at jeg skulle kunne gjenoppta studiene, og ikke mistet studieretten og måtte søke på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå