Gjest ts Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Tittelen sier vel egentlig sitt. Lurer på hva alle dere som har aktive og sporty barn gjør for at de blir slik? For jeg tror det har mye med oppveksten å gjøre. Sjelden at det finnes både latsabber og idrettstalenter i samme søskenflokk.. Jeg har bare småbarn ennå, men lurer på hva jeg skal gjøre for å hindre dem i å bli late barn som sitter inne og spiller dataspill og ser på tv..
HopelessFear Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Ta dem med ut i skogen, sykkelturer, fotturer og lignende. Det er viktig å starte tidlig, så de ikke blir bortskjemt med å bli kjørt overalt.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Det finnes barn av samme foreldre som både har idrettstalent og som er late av seg. Det viktigste er at barna får utvikle seg innenfor sine interesser og at de også må hjelpe litt til etter alder.
Gjest C-C Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 jeg tror barn av aktive foreldre blir aktive selv stort sett
Gjest mm Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Barne må aktiviseres i ung alder. Viktig å være et godt forbilde. Selv sykle til butikken f.eks. Søndagstur i skogen, trenger ikke å gå langt, men være ute i frisk luft. Barne må erfare at det er gøy å være ute. Så det er viktig med gode sko og klær så de ikke fryser o.l.
Gjest mum Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Våre unger på 2 og 4 ser på barnetv og en sjelden gang film (et par-tre ganger i måneden). De bruker PC/spill et par-tre ganger i mnd. Vi prøver også å gi de leker som aktiviserer lego, dukker, minikjøkken etc. OG vi er ute minst en gang om dagen uansett vær (eneste unntak er hvis det er -20 eller mer eller hvis de er syke). Vi er mye i skogen, aker eller går på ski rundt huset, bader/svømmer med mer. har også ofte med mat ut. Vi tar ikke lange turer og leker masse. Ungene elsker å være ute og vi tror vi legger et godt grunnlag for å få aktive barn. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 sikkert ikke svaret du leiter etter, men i tillegg til det de andre har svart er wii veldig aktiviserende. jeg blir mer sliten og støl av en time wii sports, enn av en spinningtime
tantethea Skrevet 30. desember 2010 #8 Skrevet 30. desember 2010 Har skilte foreldre, mor var ikke så flink til å dra oss med ut. Far var ekstremt nøye, noe jeg setter kjempestor pris på idag! - Være ute å leke minst en time hver dag i helgene - gå tur/gå på ski/dra til akebakken med foreldre - dra på hytteturer - strand/skog - joine lokallag i forskjellige idretter - ta med venner og venners foreldre når man drar på utflukter - lage kos ut av turene. Ha med godt å drikke, litt niste. Vise hvordan man lager bål o.l. - la barna få prøve å leke med naturen. Spikke litt osv. - sove ute i telt.
SmallTalk Skrevet 30. desember 2010 #9 Skrevet 30. desember 2010 Skal man få aktive barn så må man gjøre en innsats for det. Tar man med barna på aktiviteter som skogturer, skiturer, turer i alpintbakken, på badestranda osv og gjør dette til positive opplevelser, så er dette med på å legge grunnlaget for livsstil videre i livet. Jeg ble sendt på både allidrett og fotball når jeg var yngre, i tillegg til at jeg generelt har vært på mange skogturer, skiturer, badeturer og alpint. Jeg kan fint late meg som voksen, men jeg har litt for mye "mauer i baken" til å klare å leve et veldig stillesittende liv. Samboeren har hatt mer eller mindre samme oppvekst, og han er i samme kategori som meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå