Gjest Wolfmoon Skrevet 31. desember 2010 #21 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg bruker begge deler, har ikke blitt instruert til noe som helst men synes det er like naturlig å si tjue-elleve som totusenogelve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 4. januar 2011 #22 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg sier totusenogelleve, selv om jeg verken sa nittenhundreognittini eller etttusennihundreognittini. Har forøvrig holdt meg til totusen opp gjennom hele forrige tiår. Det blir sikkert en gang slik at man sier tjuetjue for eksempel istedenfor totusenogtjue. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 5. januar 2011 #23 Del Skrevet 5. januar 2011 Tjue-elleve. Av samme grunn som jeg sier nitten-elleve. Er det forresten ikke snart på tide å skrive elve? Og toll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 6. januar 2011 #24 Del Skrevet 6. januar 2011 I'm with Tingo med tjue-elleve, totusenogelleve synes jeg høres like klønete ut som nittenhundreogelleve/ettusennihundreogelleve. Sylfest får stelle seg sjæl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 6. januar 2011 #25 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Tjue-elleve. Akkurat som jeg sa tjue-ti. To-tusen-og- blir langt og tungvint i mine ører. Endret 6. januar 2011 av Rosalie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 9. januar 2011 #26 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg sier totusenogelleve. Tjueelleve høres idiotisk ut syns jeg. Men ser når jeg skriver her at google chrome setter rødstrek under totusenogelleve, men ikke under tjueelleve. Snodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 16. januar 2011 #27 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg har hørt en ny variant: to elleve. Men er ikke overbevist. Personlig har jeg ikke helt bestemt meg, noen ganger blir det totusenogelleve, andre ganger tjueelleve. Kommer nok til å gå gradvis mot tjue ettersom årene går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 16. januar 2011 #28 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg sa tjueti i fjor, men nå sier jeg totusenogelleve. Kanskje jeg skal legge om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 17. januar 2011 #29 Del Skrevet 17. januar 2011 Totusenogelleve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #30 Del Skrevet 17. januar 2011 Liker best tjue-elleve. Syns totusenogelleve er veldig tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisannmannen Skrevet 17. januar 2011 #31 Del Skrevet 17. januar 2011 Overskrifte leste jeg tjueelleve, så da sier jeg vel tjueelleve. Eller kjuelve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 17. januar 2011 #32 Del Skrevet 17. januar 2011 Sier totusen og elleve. Tjueelleve minner meg om en unge som skal lære og telle og sier ... tjuesju, tjueåtte, tjueni, tjueti, tjueelleve osv. Husker selv da jeg skulle lære og telle, da kunne jeg ikke skjønne at jeg alltid måtte stoppe på ni-tallet. Hvorfor kunne jeg ikke si tjueti og trettiti? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quasis Skrevet 17. januar 2011 #33 Del Skrevet 17. januar 2011 Sier Tjue-elleve. Totusen og elleve høres veldig tungvindt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #34 Del Skrevet 30. mars 2019 Ja! Enig. Anonymkode: fad84...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå