Englepusen Skrevet 18. oktober 2003 #1 Skrevet 18. oktober 2003 Gode tips mottas med takk, jeg er helt blank! Både middag og snacks.
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2003 #2 Skrevet 18. oktober 2003 hehe.. jeg har vært og hentet oppskrifter rundt om kring i fleng i det siste .. dårlig med inspirasjon her og...noe fra greteroede og noe fra andre steder Hva med cashewnøtter ( ikke sååå sunt akkurat men ) og gulerøtter, slangagurk med dip som snacks ? det er forfriskende også =) ... her er noen middagsretter : Favorittpasta 300 g strimlet svinekjøtt 100 g pepperoni i skiver 2 ss olje 1 gul paprika 1 liten purre 2 båter hvitløk 1 beger crème fraiche 2 ss finhakket persille 2 dl vann + 1/2 buljongterning 1/4 ts pepper 1. Stek pepperoniskivene i stekepanna i litt olivenolje sammen med svinekjøttet på middels sterk varme. Legg kjøttet til side. 2. Del paprika i staver, purre i ringer og finhakk hvitløk. Surr grønnsakene i litt olje til de blir blanke og myke. 3. Ha kjøttet tilbake i panna og tilsett creme fraiche og buljong. La småkoke i 2-3 min. Smak til med pepper, og dryss over persille. Serveres med pasta og en frisk salat. Grillet kjøtt med tzatsiki Maks 20 min. Handleliste: kjøtt etter ønske agurk yoghurt naturell hvitløk sitron Stek eller grill kjøttet - la det hvile. Skjær agurken i tynne, fyrstikklange strimler eller riv på den grove siden av rivjernet. Press mest mulig væske ut av den gjennom et kjøkkenhåndkle. Smak yoghurten til med finhakket hvitløk, sitronsaft og nykvernet pepper. Bland inn agurken og server sammen med kjøttet viltgryte Ingredienser : 1 løk 500 g elgbiff 200 g sjampinjonger, ferske margarin 1 dl creme fraiche 1 dl fløte 1 dl chilisaus 1 dl tomatpuré 2 dl melk 1 ss hvetemel 2 hvitløk 2 ts sitronsaft salt pepper urter, friske Tilbehør 4 porsj poteter Tilberedning : Brun hakket løk, elgkjøtt i strimler eller terninger og sopp i smør eller margarin. Rør inn crème fraîche, fløte, chilisaus og tomatpuré. Visp sammen en jevning av mel og melk og rør det i retten. Kok retten noen minutter og smak den til med sitronsaft, presset hvitløk, salt og pepper. Dryss friskt grønt og urter over til slutt. Tips! Retten kan også lages med storfekjøtt eller reinsdyrkjøtt. Server til: Kokte poteter eller potetkroketter og en frisk salat. Fylt løvbiff Biff er lettlaget og kalorifattig mat. Her gjør vi oss litt ekstra flid med å fylle biffen med godsaker. Resultatet blir en ny og spennende smak av biffen. [ Av Grete Roede AS, 17.06.2002 ] Utskriftsvennlig versjon 4 porsjoner: flatbiff (se mengde nedenfor) 2 ts sennep 1/2 revet lettere Jarlsberg 1/2 løk 1 ts olje til steking salt og pepper Skjær kjøttet i 8 løvtynne skiver. Smør fire av skivene med sennep og dryss revet ost og finhakket løk over. Legg en kjøttskive over hver av de fylte skivene og fest dem sammen med en tannstikker. Stek biffene på sterk varme, ca 1/2 - 1 minutt på hver side. Server med oppblåste poteter og grønn salat. Litt mange.. men håper noe av dette frister ellers anbefaler jeg deg matprat.no :=)
Gjest Cruella Skrevet 18. oktober 2003 #4 Skrevet 18. oktober 2003 Popcorn! :kissfan: Yeahhhhhhh.......! Med ekstra salt!
vrimmel Skrevet 19. oktober 2003 #5 Skrevet 19. oktober 2003 Jeg helt hektet på de nye (tror de er nye?) maissnacksene som er formet som hjerter og har paprikasmak fra Kim's - de er bare såååå gode - altfor gode hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå