Perelandra Skrevet 22. februar 2011 #161 Skrevet 22. februar 2011 Det kan gå flere dager mellom hver gang jeg henter posten. Jeg har en angst for at det kan ligge fæle regninger der som jeg vil få problemer med å betale. Er også redd for andre ubehagelige brev. Heldigvis har jeg kontroll på økonomien. Angsten for regninger er uten grunn. Jeg betaler regninger innen fristen og vet sånn omtrent når jeg kan vente regninger i posten. Ellers tåler jeg ikke lyden av noen som gnir hendene mot hverandre. Det er fryktelig! 1
Gjesten Skrevet 22. februar 2011 #162 Skrevet 22. februar 2011 Sedlene i lommeboken min må ligge sortert etter valør og riktig vei, altså med hodene i opp og samme vei.
Gjest Rampunge Skrevet 22. februar 2011 #163 Skrevet 22. februar 2011 Jeg må ha dyne under beina når jeg skal sove. Kalles vel fotbukt. Kan ikke risikere at tærne stikker ut i enden. Tenk om noen tar på de. Tørr heller ikke å se ut i soverommet på natta når det er mørkt. Tenk om jeg plutselig ser noe som ikke skal være der. litt i overkant mørkeredd. Samtidig er jeg en veldig flink sjåfør fra passasjersetet. Trykker ivrig på bremsepedalen. Da jeg var liten måtte jeg holde pusten i det jeg gikk forbi røykere som sto i inngangspartiet. Ironisk nok var ungdomsskolen viet til smugrøyking. Legger også merke til at folk på jobben har tvangstanker. Vi har et stort møterom, et lite møterom og et spiserom. Folk har "faste" plasser. Helt latterlig. Av 50 stykker, setter 40 seg alltid på samme bord som dagen før, gjennom hele året. Så jeg som liker å skifte får meg aldri en gjeng:p Heldigvis har min overordnede samme innstilling som meg.
SnikkSnakk Skrevet 22. februar 2011 #164 Skrevet 22. februar 2011 Kom på noen til: - Hvis jeg spiser pølser MÅ jeg bita av begge tuppene først - Hvis jeg spiser taco MÅ en fast rekkefølge: Kjøtt, mais, agurk, saus og ost. Denne må IKKE bli brutt, jeg venter heller i en halv evighet på at andre skal bli ferdig med den ene tingen. Hvis vi har mer tilbehør, blir alt helt feil... - Jeg MÅ ha dyna over hele meg, rundt føttene og over hodet, og sovner alltid med ansiktet inn mot veggen. Jeg liker ikke tanken på at noen skal ta på føttene (det er jo ingen som gjør det, men WHAT IF??) og har ekstrem fantasi, så jeg kan ikke se på ting i rommet når det er mørkt, da forestiller jeg meg at det er noe helt annet - Dorullen må selvfølgelig være vendt ut fra veggen
sofie777 Skrevet 22. februar 2011 #165 Skrevet 22. februar 2011 Da jeg var liten måtte jeg alltid har fargeblyanter i MIN rekkefølge. Ikke i regnbuerekkefølge, men blå, rød, grønn, brun, svart, orange, gul. Om det var mer enn en farge av hver valør skulle alle fargene stå fra venstre til høyre, fra lysest til mørkest, utenom gulfargene som skulle stå fra mørk til lys. Hadde alltid noen artige (og noen ganger frustrerende) første minutter når jeg kjøpte meg nye tusjer eller (grøss) 64-fargers Crayola. Men tusjene ble ikke brukt til fargelegge med. De var deler av forskjellige systemer jeg hadde, og rekkefølgen var livsviktig. Når jeg legger meg, må jeg alltid lese til jeg sovner og jeg leser bare med det ene øyet åpent (har forskjellig styrke på øynene, så det blir sånn), men når jeg har slukket lyset, må jeg alltid åpne det andre øyet et øyeblikk (hehe) for at det ikke skal klistre. Da må jeg sjekke at alle lysstrimer og slikt er der de skal være, ellers blir det ekkelt. Snur meg massevis i løpet av innsovningen, men de tre hovedretningene, venstre, høyre og på rygg, må alltid være med.
Gjest reebok Skrevet 22. februar 2011 #166 Skrevet 22. februar 2011 Nå kom jeg på en ting jeg har som kanskje er litt uvane? Jeg MÅ tømme søppelbøtta på datamaskinen før jeg slår den av for kvelden. It's a must.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #167 Skrevet 23. februar 2011 Dopapiret må henge ut fra veggen og når jeg spiser knekkebrød MÅ det ikke være pålegg på den siden det er hull. Hehe. Her er det omvendt. Jeg MÅ ha pålegg på siden med hull
ByAdina Skrevet 23. februar 2011 #168 Skrevet 23. februar 2011 Jeg må alltid fikse på dynetrekket før jeg legger meg. Blir sinnsykt stressa om det ligger ujevnt. Jeg plukker på huden rundt neglene. Denne er ekstra kjip siden de noen ganger ser fæle ut. Er jeg på offentlige toalett må jeg alltid stå og tisse. Orker ikke tanken på å komme nær toalettet. Ser jeg på tv eller snakker med noen så merker jeg meg ofte enkelte ord. Da MÅ jeg skrive disse med pekefingeren på buksa eller i lufta. Ikke så noen ser det altså Vet jeg har mer, men vil nok ikke komme på de haha jeg har også sistenevnte ler
ByAdina Skrevet 23. februar 2011 #169 Skrevet 23. februar 2011 Hvis jeg dytter nesa oppover må jeg dytte den ned igjen. Ikke bare min egen nese, men samboerens og Jeg må lese avisa (lokalavisa) bakfrem. Tråkker aldri på komlokk jeg klarer ikke drikke av samme sted på en kopp. jobber meg rundt i ring. Jeg må også skrive ord ut i lufta, eller på låret med pekefingeren. Jeg må lære noe hver dag. Når jeg legger meg i senga for å sove, tenke jeg igjennom om jeg har lært noe nytt. Hvis jeg ikke har gjort det, står jeg opp for å søke opp noe på internett for eksempel. eg går aldri forbi et speil uten og se på meg selv. jeg elsker lukten av (sterke middelet) Jeg har en vane for å sette på rock når jeg er sur og sangen waiting når jeg skal støvsuge. jeg klarer ikke spise tuppene på pølser og har til og med gitt dem kallenavn "skurker". jeg må låse døra til badet. til og med når jeg er alene. jeg åpner ikke døra til leiligheten med mindre di banker "koden" eller ringer/ sender mld først. snakker vi paranoid? haha. Jeg må skylle rene glass minst tre ganger før jeg hiver oppi drikke. Jeg får fnatt om jeg må holde i en eller se på en ispinne. Får gåsehud i skrivende stund til og med. Dette er min verste fobi, faktisk.
Knøttet Skrevet 23. februar 2011 #170 Skrevet 23. februar 2011 Om morgenen, når jeg nettopp har stått opp, har jeg en tendens til å gå på tærne på den ene foten og vanlig på den andre. De første sekundene i dusjen, før vannet er blitt passe varm står jeg på tærne.
Gjesten Skrevet 23. februar 2011 #171 Skrevet 23. februar 2011 Jeg pleier av og til å begynne å dra i øyevippene mine (mest hvis jeg sitter uten sminke). Hvis jeg kjenner at det "lugger" i roten, må jeg dra ut vippen. Blir ikke pent bestandig
Gjest petre Skrevet 23. februar 2011 #172 Skrevet 23. februar 2011 Det jeg kommer på i farten: Jeg sniffer på fingrene mine om jeg har hakket koriander eller hvitløk. Biter meg i kinnene, spiser og piller rundt neglene. Kan ikke holde føttene i ro når jeg sitter. Har et nynnerepertoire på to barnesanger (den ene en julesang) som nynnes året rundt, sikkert på tyvende året..
Beauté Skrevet 23. februar 2011 #173 Skrevet 23. februar 2011 Dopapiret må henge slik at tørkene henger ned langs veggen, men får ikke spader om det henger andre veien. Hahha, der kom jeg på det. Jeg er helt omvent. Dopapiret MÅ henge ut slik at det er lettere å få takk i det. :fnis: Ikke noe spader her heller altså...
Crash Skrevet 24. februar 2011 #174 Skrevet 24. februar 2011 Jeg gjorde dette da jeg var liten! Men jeg hadde ikke en strekmann, men super mario Jeg også! Han løp i veikanten og klippet gresset, og måtte hoppe over eller svinge unna hindringer
Knøttet Skrevet 24. februar 2011 #175 Skrevet 24. februar 2011 Det jeg kommer på i farten: Jeg sniffer på fingrene mine om jeg har hakket koriander eller hvitløk. Biter meg i kinnene, spiser og piller rundt neglene. Kan ikke holde føttene i ro når jeg sitter. Har et nynnerepertoire på to barnesanger (den ene en julesang) som nynnes året rundt, sikkert på tyvende året.. Jeg også, med hvitløk, for jeg synes det lukter så nydelig!
Gjest Skrevet 24. februar 2011 #176 Skrevet 24. februar 2011 Kjenner meg igjen i mye her.. Har en rar uvane med at hvis jeg spiser bringebær må jeg liksom blåse inn i de før jeg spiser de, tror det er noe skummelt der inne og tørr ikke åpne de så tenker at hvis jeg blåser blir det borte.... Typen min tror fra tid til annen jeg er gal som gjør slikt....
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #177 Skrevet 26. februar 2011 Det er jo mange skumle ting i bringebær.. Larver og slikt. Står helst over jeg
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. februar 2011 #178 Skrevet 26. februar 2011 Det er jo mange skumle ting i bringebær.. Larver og slikt. Står helst over jeg Jeg har angst for bringebær. Synd at grønne ekle åmer skal ødelegge for bær som er veldig gode. Fant en på brødskiva da jeg spiste det med hjemmelaget bringebærsyltetøy. urk klarte ikke å spise mer av skiva og har ikke rørt bringebærsyltetøy siden.
iselin91 Skrevet 29. mai 2012 #180 Skrevet 29. mai 2012 Klarer ikke små rester igjen av noe. Er det lite igjen av tannkremer eller håndsåpen, hiver jeg det og kjøper nytt. Bruker vindusvisker hver gang det kjører en trailer forbi, det trenger ikke å være skittent. Alle dører i huset MÅ være lukket. Begynner jeg å skrive på et ark og det ikke blir fint, begynner jeg på ny. Spør noen om slutten på sigaretten, må jeg tenne en ny. Og vasken på kjøkkenet må være skinnene ren! Når jeg ser på andre mennesker, tenker jeg på hvilken stil de har hjemme. Når jeg er på besøk, sitter jeg og tenker på hvordan ting kunne blitt forandret..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå