Gå til innhold

Har du noen rare uvaner?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

- Jeg MÅ la det være igjen litt i glasset. Kan ikke drikke opp alt.

- Takler ikke klistremerker eller teip som er festet på unaturlige plasser. Blir direkte kvalm av det.

Bananmerker festet på hud er noe av det verste jeg kan se :sjenert:

- Arket på dorullen MÅ være lengst ut fra veggen. Er den ikke det, må jeg snu den.

- Jeg må sortere alt i oppvaskmaskinen.

- Jeg klarer ikke å spise lomper/lefser med rifter.

- Pålegget må smøres over hullene på knekkebrødet.

- Jeg kan ikke spise pølsebrød som har knekt i to/revnet i skjøten.

- Jeg klarer ikke å spise begge tuppene på pølsen samtidig. De må være det første og siste jeg spiser av pølsen.

- Jeg må ha dørene til klesskapet igjen når jeg sover. Er redd det sitter noen der og ser på meg :flau:

- Jeg må sove med TV'en på, da jeg ikke tør å sove uten lyder rundt meg.

- Jeg tør ikke snakke med fremmede, og telefonsamtaler er håpløst.

- Jeg må ha ytterdøren låst til en hver tid, da jeg er ekstremt redd for at noen skal komme inn.

- Jeg må dusje med radioen på, da jeg ikke vil føle meg alene mens jeg dusjer.

- Osten kan ikke være skjært med riflete ostehøvel. Er den det, klarer jeg ikke å spise det.

- Leser ti forskjellige nettaviser, og de må leses i en bestemt rekkefølge.

- Jeg må ha døren til do/badet oppe om jeg er alene hjemme. Må få fulgt med at ingen ser på meg... :sjenert:

Kunne fortsatt i det uendelige. :rodme:

Fikk 34 poeng på testen.

Endret av Gyngehest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har merket at hvis jeg skal drikke noe raskt på kjøkkenet så er det ofte slik at jeg drikker nesten alt også hiver jeg det lille som er igjen i vasken :klo:

Ellers er jeg også en av de som ofte kan si "hæ?", selv om jeg har hørt det folk har sagt.

Scorte 7 på den testen

Skrevet

Morsom tråd, denne hiver jeg meg på.

- Går ikke på toalett borte, reiser hjem om nødvendig.

- Sorterer alt i skapet, ensfarget, striper, ruter, rund, vhals, hettegenser hver sin bunke.Skjorter henger etter farge ensf, ruter og striper, hverdags, jobb og pent hver for seg.(kona er stikk mottsatt, det sliter jeg med)

- Tar med eget bestikk når jeg skal spise borte hos venner eller ute på restaurant.

ellers er jeg frisk i hode.

Skrevet (endret)

Jeg må alltid ha shampooflaska til venstre og balsamen til høyre. Går litt på autopilot når jeg dusjer tydligen. Om noen flytter på de (gud forby) så tar jeg feil. Og jeg må dusje/vaske meg i en bestemt rekkefølge eller glemmer jeg ut hva jeg har vasket...

Jeg har alt for mange uvaner off.

Jeg fingrer med håret mitt, av og til så mye at det blir knuter på det... :sjenert:

Dorullen må henge inn mot veggen.

Og skeive bilder plager vettet av meg.

Jeg kan ikke drikke av et halvliterglass,(utenom øl, det går fint) da søler jeg. Glass/kopper kan jeg ikke ha full, de må være halvfulle...

Jeg TAKLER ikke å se en åpen brusflaske, altså uten kork.

Jeg fikser ikke å gå uten sokker, ikke engang på sommeren GRRR

Jeg biter meg til stadighet i leppa, noe typen min stadig gjør narr av.

Jeg kan ikke drikke av samme glass to ganger...

HATER at noen plystrer

Jeg hører en sang en gang og kan teksten etterpå, GANSKE irriterende da det finnes så sykt mange dårlige sanger og tekster. (tar meg selv i å synge til musikk jeg overhodet ikke liker)

OCD sa noen her? ehe

Endret av Personlig12
Skrevet

Jeg snakker til meg selv (gjerne høyt). Stiller meg selv spørsmål og svarer på dem (som om jeg skulle være to personer) :sjenert:

Unnskyld at jeg ler, men den der var da veldig søt. :skravle:

Skrevet

Jeg er veldig bevisst på å ikke trakke på streker. Det være seg sprekker i asfalten eller skygger av f.eks. lyktestolper. Er skygger for brede, må foten passe innenfor ytterkantene, så jeg kan finne på å tråkke litt på skrå der. Men her passer jeg på hvor og når jeg er, er det masse folk rundt meg, så begrenser jeg strek"hoppingen" så godt jeg kan, men går jeg ute når det er lite folk, så er jeg nesten OCD.

Huff, det der gjer eg og. Frykteleg irriterande, men eg MÅ liksom.

Skrevet

For meg er det bare små ting, som ikke andre legger merke til (tror eg):)

- Dorullen må henge ut fra veggen.

- Eg har alltid på 5 vekkerklokker på mobilen, ofte to timer før eg skal stå opp, da får eg god tid til å sove litt mer.

- Volumet på tv,pc,radio må ALLTID være partal, eg får fnatt om det står på 23 eller 17, da MÅ eg fikse det. (det irriterer mange seg over)

- Eg kan ikke ta i aviser, eg syns papiret er kjempe ekkelt og føler fingrene mine lukter avis etterpå.

- Eg takler heller ikke isopor, ÆSJ for en lyd!

- Eg snakker ofte til meg selv når eg er nervøs, stiller spørsmål til meg selv for å roe meg.

- Osten på brødskiva kan aldri være større enn selve brødskiva, da må eg rive av kantene.

-Eg "knekker" med tærene, sånn som mange gjør med fingrene, så MÅ eg knekke minst 3 ganger med tærene før eg kan sove.

- ALLE skapdører må være lukket for at eg får sove.

Eg fikk 15 på testen.

Skrevet

For meg er det bare små ting, som ikke andre legger merke til (tror eg):)

- Dorullen må henge ut fra veggen.

- Eg har alltid på 5 vekkerklokker på mobilen, ofte to timer før eg skal stå opp, da får eg god tid til å sove litt mer.

- Volumet på tv,pc,radio må ALLTID være partal, eg får fnatt om det står på 23 eller 17, da MÅ eg fikse det. (det irriterer mange seg over)

- Eg kan ikke ta i aviser, eg syns papiret er kjempe ekkelt og føler fingrene mine lukter avis etterpå.

- Eg takler heller ikke isopor, ÆSJ for en lyd!

- Eg snakker ofte til meg selv når eg er nervøs, stiller spørsmål til meg selv for å roe meg.

- Osten på brødskiva kan aldri være større enn selve brødskiva, da må eg rive av kantene.

-Eg "knekker" med tærene, sånn som mange gjør med fingrene, så MÅ eg knekke minst 3 ganger med tærene før eg kan sove.

- ALLE skapdører må være lukket for at eg får sove.

Eg fikk 15 på testen.

Digger brukernavnet ditt. Fra Sidansen i Providence?

Skrevet

Jeg tråkker ikke på kumlokk. Kjæreste får ikke lov han heller når han går sammen med meg :sjenert:

Jeg har et system for alt, og det MÅ følges. Hvis noen setter ting på feil plass er det krise.

Jeg snakker med meg selv. Mye.

Jeg lever ofte ut fiktive samtaler høyt når jeg er alene. Forestiller meg hva jeg ville sagt o.l.

Jeg biter ofte bort huden rundt neglene

Jeg fikk 21 på testen.

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg ikke har noen uvaner, jeg har prøvd å tenke gjennom alle tenkelige områder, men finner ikke noen spesielle. Derimot har jeg en evne til å finne uvaner hos andre (kanskje det er min uvane?)

En eks av meg hadde mange rare uvaner. Han kunne sitte ofte og nappe ett og ett hår ut av hodet eller skjegget, noe som resulterte i flekker. Så helt merkelig ut i skjegget. Han satt også og slo kaffekruset i hodet etter han var ferdig med å drikke opp kaffen :sjokkert: Han greide heller ikke tanken på oppvask stående eller skittenklær liggende, så maskinene ble satt på ganske ofte, selv når det ikke var behov for det. Det som gjorde at jeg nesten klikka, var når vi spiste middag og han var ferdig, og han holdt på å rydde inn i oppvaskmaskinen og ville nesten ta fra meg tallerkenen før jeg var ferdig med å spise. Han kunne også sitte i over en time på do, bare for at han følte han "ikke var helt ferdig".

En annen jeg kjenner "klæsjer" handdukene på kroken i stedet for å henge de i hempa. Noe som er skikkelig irriterende, da det ser helt jævlig ut samt at de ikke tørker helt. Han spiser også sinnsykt fort, helt ubegripelig.

Skrevet

Digger brukernavnet ditt. Fra Sidansen i Providence?

Hehe takk! Nei,det har absolutt ingen betydning.

Eg bare fant det på en gang for noen år siden når eg måtte finne ett brukernavn.

Siden det har eg vært Drhansen;)

Skrevet

Fikk 8 på testen...

Har alltid hatt en rar uvane med å snakke til ting som ikke fungerer; "åååh, nei, virk da! - ikke vær sånn"

Kommenterer også høyt til radioen på debattprogram/avislesning eller ved spesielle nyhetsinnslag: "Nei, det tiltaket er jo helt feilslått/ja, det mener du vel/alvorlig talt.." :fnise:

Problemet er at jeg ikke nødvendigvis er alene, har også kommet med utbrudd på jobb...hehe.....heldigvis har det alltid vært jobbrelatert.

Har ved flere anledninger også snakket til puppene mine. Kort sagt så beordret jeg den ene som er litt ekstra frekk av seg pelle seg inn igjen(i BH`en) mens romvenninna mi selvsagt trodde jeg mente henne. :gjeiper:

Ellers er jeg over gjennomsnittet nøye med håndvask - men har ikke tenkt å legge av meg den vanen.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Fikk 8 på testen...

Har alltid hatt en rar uvane med å snakke til ting som ikke fungerer; "åååh, nei, virk da! - ikke vær sånn"

Jeg er glad jeg ikke er den eneste hehe

Skrevet

:hoho: Mange rare folk, ja! ;)

Mine (u)vaner:

- unngår å gå på kumlokk med visse tall

- toalettpapiret skal henge utover

- da jeg var liten spiste jeg viskelær

- dolokket skal være nede!

- jeg greier ikke å sitte med beina på gulvet! Enten må jeg sitte på de, sitte på huk eller ha de oppå f.eks en sånn grei under bordet

- sitter ikke med beina i kors, for det kan man vistnok få åreknuter av

- utfordrer meg selv med å måtte rekke å gjøre noe før noe annet skjer, ellers skjer det meg noe fælt eller jeg får ikke ønskene mine oppfylt

- tar ikke på krana etter å vasket hendene, og på offentlige toaletter prøver jeg så godt jeg kan å ikke ta på dørhåndtakene

- pirker på kviser og sår

- må ha på lyset når jeg sover om jeg sover alene. Sover jeg sammen med noen er det greit at lyset er av

- må dobbeltsjekke at vekkerklokka er stilt riktig

- river alltid av den lange tingen som går rundt Cola-korkene på de små flaskene, ikke de store

- unngår å se i speilet når det er mørkt

- skapdører og skuffer må være lukket og vinduer må ha for gardinene når jeg skal sove

- jeg tar ikke i bomulldotter fordi jeg får frysninger gjennom hele kroppen. Bomullpads går greit, men ikke disse bomull"ballene"

Skrevet

- unngår å se i speilet når det er mørkt

Det gjør jeg og! Synes det er skikkelig skummelt. Jeg er ganske nærsynt og bruker briller. Om jeg må opp på do i løpet av natta gidder jeg ikke ta på briller. Ikke vil jeg ha på lyset på badet heller, da det gjør at jeg våkner mer enn ønskelig. Da er jeg nøye med å se rett ned i vasken når jeg vasker fingrene, og ikke i speilet. Skummelt!

Skrevet

Glemte visst en av de viktigste uvanene mine: jeg må gå så venstre side av folk. Hvis vi går flere ved siden av hverandre er det ok så lenge noen er på min høyre side, men jeg må alltid ha noen på høyre side. Liker ikke å ha noen på min venstre side/ikke ha noen på min høyre.

Det gjør jeg og! Synes det er skikkelig skummelt. Jeg er ganske nærsynt og bruker briller. Om jeg må opp på do i løpet av natta gidder jeg ikke ta på briller. Ikke vil jeg ha på lyset på badet heller, da det gjør at jeg våkner mer enn ønskelig. Da er jeg nøye med å se rett ned i vasken når jeg vasker fingrene, og ikke i speilet. Skummelt!

:Nikke: speil er skumle, spesielt i mørket...

Skrevet

En eks av meg hadde mange rare uvaner. Han greide heller ikke tanken på oppvask stående eller skittenklær liggende, så maskinene ble satt på ganske ofte, selv når det ikke var behov for det. Det som gjorde at jeg nesten klikka, var når vi spiste middag og han var ferdig, og han holdt på å rydde inn i oppvaskmaskinen og ville nesten ta fra meg tallerkenen før jeg var ferdig med å spise. Han kunne også sitte i over en time på do, bare for at han følte han "ikke var helt ferdig".

Synes godt du kunne tatovert en advarsel på han der karen, jeg gifta meg med han jeg... :sur:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...