AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #121 Skrevet 11. januar 2011 Jeg scoret 33 på testen... Ingen spesielle uvaner jeg kommer på. MÅ sjekke at vannkokeren er skrudd av før jeg legger meg. Noen ganger sjekker jeg at den er av, men må likevel koble den fra, slik at jeg er 110% sikker etter at jeg har lagt meg også.. Ellers må jeg ha mobilen med over alt. Det var det..
Gjest Hikken Skrevet 11. januar 2011 #122 Skrevet 11. januar 2011 (endret) Jeg fikk 26 på testen Uvanene mine er blandt annet at jeg aldri greier å drikke av samme glasset, noe som frustrerer andre Endret 11. januar 2011 av Hikken
krem Skrevet 12. januar 2011 #123 Skrevet 12. januar 2011 Jeg fikk 22 på testen, tror det kan ha noe å gjøre med min fasinasjon for tall, tallkombinasjoner, mønster og evnen til å huske tall, navn og fjes. Tidligere hadde jeg nærmest en tvang på tallet ni. Alt av tallkombinasjoner jeg kunne styre selv, måtte gå opp i ni. Eksempel: Vekkerklokka ble stilt på 06:57 eller 07:02 i stedet for 07:00. Hvorfor? Jo fordi 6+5+7 blir 18 og 1+8 er 9, og 7+2 er ni. Jada... Har nesten gått over nå, kan faktisk stå opp 07:00 Ellers, som flere nevner, må enden på do-rullen henge ut fra veggen Jeg må tisse før jeg legger meg og ti minutter etter at jeg har lagt meg, selv om jeg akkurat har tissa. Jeg legger høyre bein over venstre når jeg skal sove eller bare slapper av, det har jeg visst gjort fra jeg var liten baby. Er akkurat som om anklene mine er designet til å ligge sånn. Og jeg må ha natta-nuss av mannen, men det er jo ikke det verste man kan gjøre :rødme: 1
krem Skrevet 12. januar 2011 #124 Skrevet 12. januar 2011 Jeg fikk 22 på testen, tror det kan ha noe å gjøre med min fasinasjon for tall, tallkombinasjoner, mønster og evnen til å huske tall, navn og fjes. Tidligere hadde jeg nærmest en tvang på tallet ni. Alt av tallkombinasjoner jeg kunne styre selv, måtte gå opp i ni. Eksempel: Vekkerklokka ble stilt på 06:57 eller 07:02 i stedet for 07:00. Hvorfor? Jo fordi 6+5+7 blir 18 og 1+8 er 9, og 7+2 er ni. Jada... Har nesten gått over nå, kan faktisk stå opp 07:00 Ellers, som flere nevner, må enden på do-rullen henge ut fra veggen Jeg må tisse før jeg legger meg og ti minutter etter at jeg har lagt meg, selv om jeg akkurat har tissa. Jeg legger høyre bein over venstre når jeg skal sove eller bare slapper av, det har jeg visst gjort fra jeg var liten baby. Er akkurat som om anklene mine er designet til å ligge sånn. Og jeg må ha natta-nuss av mannen, men det er jo ikke det verste man kan gjøre :rødme:
Poppsilopp Skrevet 12. januar 2011 #125 Skrevet 12. januar 2011 Jeg må alltid fikse på dynetrekket før jeg legger meg. Blir sinnsykt stressa om det ligger ujevnt. Jeg plukker på huden rundt neglene. Denne er ekstra kjip siden de noen ganger ser fæle ut. Er jeg på offentlige toalett må jeg alltid stå og tisse. Orker ikke tanken på å komme nær toalettet. Ser jeg på tv eller snakker med noen så merker jeg meg ofte enkelte ord. Da MÅ jeg skrive disse med pekefingeren på buksa eller i lufta. Ikke så noen ser det altså Vet jeg har mer, men vil nok ikke komme på de Akkurat det gjør jeg også. Ikke noe gøy. Av og til er det sånn at jeg synes det er pinlig å vise fingrene mine. I tillegg må dorullen henge med papiret inn. Jeg må alltid på do rett før jeg sovner, selv om jeg var på do når jeg pusset tennene og jeg la meg i sengen for 5 min. siden. Så hvis jeg ikke legger meg til å sove med en gang jeg legger meg så må jeg på do gjerne en og to ganger. Jeg suger på tommelen når jeg sover VIRKELIG en uvane. Morsom tråd
sadomina Skrevet 12. januar 2011 #126 Skrevet 12. januar 2011 Toalettpapiret må henge utover og ikke inn mot veggen. Unngår å tråkke på kumlokk, fordi det "lærte" jeg for hundre år siden at betydde ulykke haha, sjæl ass=P
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #127 Skrevet 13. januar 2011 Jeg kommenterer kjøringa til samboeren min... Er fullstendig klar over det og må stoppe meg selv av og til for det begynner å gå han på nervene hehehe.. Men han ER faktisk vimsete på veien av og til =P Har lovt meg selv å bare hyle ut når det faktisk er nødvendig, og ikke av filleting
Perelandra Skrevet 13. januar 2011 #128 Skrevet 13. januar 2011 Morsom tråd, her var det jammen mye rart! Jeg kjenner godt til den testen som det blir referert til her. Scorer selv 39 poeng, men så er jeg også diagnostisert med Asperger. Da har jeg papir på at jeg er sær.
Gjest Hikken Skrevet 16. januar 2011 #129 Skrevet 16. januar 2011 Kom på en til! Hver gang jeg spiser hveteboller MÅ jeg klemme dem HELT flate, sånn at det ikke er noe luft i dem
Gjest Eurodice Skrevet 16. januar 2011 #130 Skrevet 16. januar 2011 Jeg river/piller alltid av huden rundt neglene. Jeg må alltid tisse før jeg skal sove, uansett. Jeg må alltid barbere meg før jeg tar i shampoo i håret. Jeg kan ikke drikke av samme sted på glasset. Jeg tørker alltid bort med fingern på glasset der jeg har drikki. Jeg kan ikke gå under stiger. Jeg må alltid ha nattanuss av samboeren når vi skal sove, og gjerne opptil 10stykk. Jeg driver alltid med håret eller neglene mine når jeg kjeder meg. Hva er poenget med sjampo hvis du barberer av deg håret? Du må da streve voldsomt .
Beauté Skrevet 16. januar 2011 #131 Skrevet 16. januar 2011 Jeg vet at jeg vasker mere enn vanlig. Kan ligge på alle fire og vaske gulv med en klut. Dette er noe jeg har skjerpet meg med, for det slet meg helt ut. Nå bruker jeg bare mopp. Og ligger på alle 4 når jeg må ta hjørnene. Jeg sitter alltid på huk på offentlige toaletter. Mine barn gjør det samme. Dette er mere helsespørsmål enn uvane. Jeg vasker alltid hendene mine før jeg rører noe som helst annet, når jeg kommer hjem. Det samme gjør mine barn. Dette er noe jeg mener er veldig bra og ikke noe som er uvane. Hmm mine ekte uvaner er faktisk at når jeg legger meg, så leser jeg ukens Donald. Men før jeg klarer å sove, så må jeg tisse minst to ganger. Og det er VIRKELIG plagsomt, for det gjelder om jeg er i halvsøvne eller helt våken. En annen uvane er at jeg ser de andres feil. De som bor her sammen med meg. Jeg prøver alt jeg kan for å ikke virke bitchy. Så jeg bruker en "fin" og vennlig tone, mens jeg innvendig koker nesten over. Jo da, jeg er pefeksjonist.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #132 Skrevet 16. januar 2011 Her var det mye artig! Mine uvaner: -Biter negler -Dorullflippen må være ut fra veggen -Knekkebrødet må ha pålegg på ikke-hull-siden -Må ha dyne over hele meg (unntatt hodet da), selvom jeg er kjempevarm -Sier ofte hææ, selvom jeg hører hva som blir sagt -Klesskapet mitt er fargekoordinert -Jeg er ekstremt perfeksjonist. Kan ikke kladde skoleoppgaver f.eks, fordi alt må være perfekt fra starten av (stakkars folk på gruppe med meg!) -Er listemenneske. Alt må skrives ned og planlegges. Blir litt smågal hvis en venninne plutselig spør om vi skal finne på noe, og det ikke stod på dagslisten Da må jeg skrive ny liste/skvise det inn -Sminker meg alltid på nøyaktig samme måte. Har ofte lyst til å eksperimentere, men klarer det ikke -Når jeg spiser brødskive må jeg spise de spisse endene først, fordi de runde endene er best -Skriver ting på låret med fingeren. Bare mamma som har lagt merke til det -Må ha havregrøt til frokost. Alt blir feil hvis dagen starter med f.eks brødskive Det var det jeg kom på nå
LadyM Skrevet 16. januar 2011 #133 Skrevet 16. januar 2011 Jeg prøvde å finne noen uvaner hos meg selv, men kom ikke på noen skikkelige (selvsagt har jeg noen, ser det bare ikke selv). Eneste jeg vet min mann irriterte seg grønn over, var at jeg aldri drikker opp all kaffen eller teen. Slik at når man skal sette koppen opp-ned inn i oppvaskmaskinen, skvetter innholdet utover og ofte på gulvet. Ja, håndklærne må ha tellekant! Dopapiret må henge slik at tørkene henger ned langs veggen, men får ikke spader om det henger andre veien. Jeg biter skinnet rundt neglene, men kan la vær. Når jeg våkner om morgenen på rygg, er alltid høyre(flat-)handa enten på magen eller hjertet. Klarer ikke symmetrisk pynt, unntatt vinduslamper, gardiner etc. Har jeg to likedanne lysestaker, foretrekker jeg at de ikke står symmetrisk i forhold til bordet. De må stå "tilfeldig". Middagstallerkenen må ha potetene og salaten "øverst" og feks biffen nærmest meg.
Gjest Miam Skrevet 16. januar 2011 #134 Skrevet 16. januar 2011 Har ikke noen voldsomme uvaner tror jeg, men det kommer vel an på øyet som ser -Biter negler og huden rundt, har gjort det siden jeg var ganske liten, med bare noen få, korte opphold. -Legger nesten alltid igjen litt av middagen/frokosten, om det så bare er en liten bit. -Når jeg vasker må det gjøres slik og slik, hvis ikke er det ikke på rett måte og jeg ser for meg at det ikke er skikkelig rent selv om jeg vet det er bare tull :gjeiper: -Jeg har litt vanskelig for å holde i gang en samtale når det er med folk jeg ikke kjenner så godt (småprating liksom) -Liker å stille vekkerklokken slik: 09.13, 07.02, 08.46 (ikke 09.00, eller 10.00 fks) -Må drikke fra samme "punkt" på koppen/glasset Sikkert mye mer, men det er jo gjerne sånt man ikke ser selv før noen påpeker det. Fikk 16 på testen forresten.
iselin91 Skrevet 18. februar 2011 #135 Skrevet 18. februar 2011 - Blåser lutt mellom fortenne - IKKE pålegg på hullsiden på knekkebrød - Klikker med kulepenner - Sier HÆ? når jeg egentlig hører hva folk sier - Ser for meg folk med andre frisyrer enn det de har - Satser alltid på at jeg når å kjøre gjennom lyskryss når det står på oransje - Blander meg inn i samtaler på røykehjørnet på jobb - Tenker alltid hvordan hjemmet til andre ville sitt ut om de hadde gjort "sånn å sånn å...sånn!! - Sugerrør i Oboyen - River av etikketen på ølflaskene Kunne ha forsatt til i morgen! morsom side =)
Gjest Applecore Skrevet 18. februar 2011 #136 Skrevet 18. februar 2011 Dopapiret må henge slik at tørkene henger ned langs veggen, men får ikke spader om det henger andre veien. AHA!!! Endelig noen med samme dorull-preferanse som meg!
Gjest enois Skrevet 18. februar 2011 #137 Skrevet 18. februar 2011 Jeg fikk 29 på testen Jeg setter aldri vekkeklokken på beint tall. Dvs den står som regel på 06:28 eller 06:34 osv. Jeg piller på nupper i huden og i hodebunnen.. Jeg må snu meg mange ganger før jeg får sove. Så jeg må minst innom en runde på hver side pluss magen før jeg finner roen. Ikke det at jeg ligger ubehagelig. Jeg må legge meg med sokkene på, men tar de av såpass at de bare dekker nederste den av foten sånn at jeg lett kan sparke dem av. Og sikkert tusen andre..
iselin91 Skrevet 18. februar 2011 #138 Skrevet 18. februar 2011 Kom på flere :D - Må alltid legge meg sist i familien, kan ikke gå glipp av noe! - Alltid to pump med håndsåpe - Gnisser vristen mot madrassen før jeg sovner - Tenner alltid en røyk når jeg setter meg i bilen - Kan ikke spise med gutter jeg ikke kjenner godt - Vaskeklutene skal legges i skapet etter farger - Dolokket må alltid ned etter bruk! - Må alltid sjekke om bilen står beint parkert - Må ha vekkerklokken på når jeg har fri, slik at jeg kan sovne igjen, HERLIG! :D - Klør jeg en plass, klør jeg til jeg blør! sinnsyk.. - Om en samtale blir vanskelig å holde i gang, ser jeg rundt meg å "jaja...sånn er det...grusomt med alt snøen" og sliter med å komme meg vekk!
SnikkSnakk Skrevet 18. februar 2011 #139 Skrevet 18. februar 2011 (endret) Før hadde jeg en skikkelig stygg uvane med at jeg "sugde" på hårtuppene, vendte meg av den uvanen for flere år siden, men det var under en periode jeg var litt nede, kanskje det hadde en sammenheng? - Ellers tråkker jeg ikke på kumlokk - Jeg dagdrømmer ekstremt mye! Går i en transe der jeg ser for meg situasjoner og samtaler. Ofte går jeg tilbake på situasjoner som allerede har skjedd, og jeg fantaserer at situasjonen blir annerledes enn det den var. Folk sier forskjellige ting og reagerer på andre måter enn det de egentlig gjorde - Jeg tenker høyt/prater til meg selv - Hvis jeg sitter i baksetet på en bil og bare ser ut (særlig på lengre turer) blunker jeg automatisk i takt med at lyktestolpene passerer, på en måte - Jeg snufser selv om jeg ikke er forkjølet, eller trenger det - Hvis jeg koser meg (ser på tv/film, er på internett eller noe sånt) gnir jeg stortåa og tåa ved siden av mot hverandre - Hvis jeg konsentrerer meg stikker jeg stortåa opp i været og holder den der har garantert mange andre uvaner, men kommer ikke på flere i farta Morsom tråd EDIT: fikk 21 på testen Endret 18. februar 2011 av SnikkSnakk
anonyme-krim Skrevet 18. februar 2011 #140 Skrevet 18. februar 2011 (endret) Hvor skal man begynne.. Det rareste er vel at jeg må tisse MINST tre ganger før jeg legger meg. Har mange ganger prøvd å forandre dette, men det går ikke. Ved siden av dette legger jeg alltid igjen litt av maten. Hvis vi spiser f.eks pizza legger jeg igjen skorpen. Utenoom dette har jeg en trang til å dusje to ganger om dagen. Endret 18. februar 2011 av anonyme-krim
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå