Sweetpea25 Skrevet 7. januar 2011 #101 Skrevet 7. januar 2011 - Jeg drikker kun av det samme glasset en gang. Dvs.. Ikke en sup, men hvis jeg skal ha påfyll, må jeg også ha et nytt glass. - Når jeg tar meg astmaspray må jeg alltid skru på den 3 ganger før jeg innhalerer.. - Når jeg skal spise, så tar jeg aldri det øverste fatet, løfter gjerne opp 3-4 fat før jeg finner det jeg vil ha - selv om alle er akkurat likedane.. Tvangstanker.. yess da!
Safira Skrevet 8. januar 2011 #102 Skrevet 8. januar 2011 Det meste av det jeg skriver opp er vel nevnt allerede, men. - Jeg tråkker ikke på kumlokk - Må ha lillefingeren ut når jeg drikker eller bruker trackpaden på pcen - Når det kommer en bil må jeg alltid rekke frem til et bestemt "merke" (lyktestolpe, et tre, en søppelbøtte el.) før bilen (litt stressende innimellom) - Lager av og til samtaler eller scenarioer i hodet (hehe, er ikke helt gal, altså) - Pålegg på knekkebrød må være på den "hullete" siden - Brødskiver må deles i to, og jeg må begynne å spise den høyre halvdelen (når de brødskiven ligger med de avrundede hjørnene mot meg) og jeg må begynne i den enden med det "skarpe" hjørnet. Nå er jeg ikke så begeistret for brød så spiser det ikke oftere enn 2-3 ganger i året. Og når jeg har lange negler, sitter jeg å på en måte knipser på de med tommelneglen... Samme her
Mermaid Blues Skrevet 8. januar 2011 #103 Skrevet 8. januar 2011 Tror en del av dere skal ta denne testen: http://www.wired.com/wired/archive/9.12/aqtest.html Jeg hadde 6, har du 25-50, vil det si at du har autistiske trekk, har du opp mot 50, kan det tyde på at du har Asperger. Lykke til, raringer! Fikk bare 6 jeg også. Jeg glemte et par ting: - Biter negler - Snakker med dyrene mine (kattene mine). Dette er vel ikke rart? - Når mennesker snakker og hvis det kommer opp et vanskelig ord, så skriver jeg ordet inni hodet og "smaker på det" Jeg prater også masse med dyr, tror vel egentlig ikke det er rart i det hele tatt. Ikke at jeg sitter og diskuterer meningen med livet med dem, men de fleste dyr synes det er kos å bli småpratet med Katten min hadde en tendens til å "svare" også, ofte i "riktig" tonefall - noe som frika ut faren min stadig vekk
Fanta Exotic Skrevet 8. januar 2011 #104 Skrevet 8. januar 2011 Jeg snakker til meg selv (gjerne høyt). Stiller meg selv spørsmål og svarer på dem (som om jeg skulle være to personer) 1
Gjest pepsimaxpower Skrevet 8. januar 2011 #105 Skrevet 8. januar 2011 Jeg må alltid ha det ryddig før jeg legger meg, skrur alltid på lyset over vasken på badet når jeg er på vei ut fra badet. Hver gang jeg blir stresset eller sinna får jeg konstant hikke. Må alltid ha systmen på diverse ting slik at det starter med den høyeste tingen og sluttet med den minste. Er alltid i siste liten til å rekke ting. Må alltid mose og blande maten på tallerkenen min, prøver å la være å gjøre det på resturanter.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #106 Skrevet 8. januar 2011 Kommer ikke på så mye for øyeblikket, men min mest irriterende og litt rare uvane er at jeg alltid sitter på beina mine i en eller annen variant. Nesten umulig for meg å sitte rett opp og ned på en stol, gjør det kun når jeg er ute og spiser (fordi jeg har sko på ). Resultatet? Beina sover flere ganger daglig og ofte halter jeg litt når jeg har sittet stille en stund, for hofta/låret/ankelen/foten er døsig eller vond Samme her Tipper jeg kommer til å få blodpropp i beinet når jeg blir eldre. Mormoren min pleide forresten å sitte på huk på stoler, i følge mamma. Ellers tapper jeg med fingrene på laptopen når jeg sitter og leser noe på nettet. Det er ganske irriterende. Helt sikkert flere uvaner, men er nok ikke av de verste på å MÅTTE gjøre det ene eller andre. Har ikke ting organisert alfabetisk i kjøleskapet og trenger heller ikke trippeltsjekke låser, komfyr etc heldigvis. Scorte 22 på autismetesten, men det har nok mest med sosiale behov/evner å gjøre. Jeg trives litt for godt i eget selskap og blir usikker i mange sosiale settinger.
kaprifolen Skrevet 8. januar 2011 #107 Skrevet 8. januar 2011 Scoret 27 på testen, men autistiske trekk er ikke noe sjokk her i gården! :fnise - Fanger lyktestolper med et mentalt tau med øynene. Glipper jeg en, må jeg visualisere meg at jeg går tilbake og gjør det på nytt. Litt stressende å "ta igjen" hvis vi kjører fort! - Blåser i glasset før jeg drikker, og MÅ skylle det 2-5 ganger hvis jeg skal ha vann. - Forbereder samtaler i hodet mitt på engelsk. - Hvis jeg skriver feil for hånd, hender det at jeg må rive av hele arket for at det skal bli pent. - Når dama til svigerfar snakker om 40% sølvtøy, MÅ jeg si riktig betegnelse, f.eks "Det er sølv, men den er bare 40%" da MÅ jeg si "Ja, jeg har også noe i 40 grams sølv" - MÅ si samme setning til mannen min før vi sovner. Hvis han kommer på noe etterpå, må jeg si setningen på nytt. -Jeg MÅ gå på do rett før jeg legger meg. Selv om det var 10 min siden jeg tisset. Og sikkert myyyye mer... 3
Gjest Sommertid Skrevet 8. januar 2011 #109 Skrevet 8. januar 2011 Jeg også har den dårlige vanen med å aldri sitte rett opp å ned på en stol/sofa. Jeg må sitte med en eller begge beina på stolen, kan til nøds sitte med dem i kors. Det er veldig plagsomt på resturant med de lave bordene. Er ikke alltid plass til at jeg kan sitte på ene foten der
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #110 Skrevet 8. januar 2011 Jeg river/piller alltid av huden rundt neglene. Jeg må alltid tisse før jeg skal sove, uansett. Jeg må alltid barbere meg før jeg tar i shampoo i håret. Jeg kan ikke drikke av samme sted på glasset. Jeg tørker alltid bort med fingern på glasset der jeg har drikki. Jeg kan ikke gå under stiger. Jeg må alltid ha nattanuss av samboeren når vi skal sove, og gjerne opptil 10stykk. Jeg driver alltid med håret eller neglene mine når jeg kjeder meg.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #111 Skrevet 8. januar 2011 Jo! Når jeg sitter i bilen/bussen på lengre turer, ser jeg for meg en veldig spretten strekmann som hopper på skilt, snurrer rundt lyktestolper osv. Som et spill. Er mest et desp forsøk på å underholde meg selv, gud så stressende når det plutselig kommer maaange skilt. Haha, jeg og! Bortsett fra at det er en sprettball. Og den må hoppe over streker/skygger o.l i tillegg til å hoppe på skilt. Blir faktisk litt slitsomt i lengden
Trampe Skrevet 8. januar 2011 #112 Skrevet 8. januar 2011 Jeg greier ikke å sitte på normalt vis på en stol. Må alltid sitte på et bein, og når jeg sitter i en sofa må jeg ha begge beina oppi sofaen. Jeg har sittet på møter på jobb og konsentrert meg skikkelig om å sitte ordentlig, men før jeg vet ordet av det har jeg letta på rompa og manøvrert det ene beinet under.. Jeg greier ikke å ha venstre bein over høyre, omvendt går helt fint. Når jeg sover må jeg har dyna over halsen, selv om det er midt på sommeren og jeg svetter under dyna. Greier ikke å ha beina på utsiden, jeg våkner av det om natta hvis et bein stikker utenfor. Jeg er nødt til å trippelsjekke mobilen før jeg legger meg, selv om jeg vet veldig godt at jeg har slått av lyden og satt på alarmen. Jeg må også sjekke mobilen selv om det er fredagskveld og jeg verken slår av lyd eller setter på alarm... Jeg velger meg også ut spesielle ord som jeg skriver med pekefingeren på låret. Kan også skrive ordet på andre språk. Jeg greier ikke å sitte og se på tv uten å gjøre noe annet samtidig. Må surfe på laptopen, brodere eller ha en ipodplugg i øret. Jeg er visst en rastløs sjel... Scora 11 på testen.
Wonders Skrevet 10. januar 2011 #113 Skrevet 10. januar 2011 (endret) Jeg klarer ikke ta på hverken springen etter håndvask, eller døra på vei ut derfra på offenlige toalettbesøk! Jeg bruker tørkepapiret å skrur av kranen med, og å tar opp døren med samme papir, og kaster papiret i søppla. Om det ikke er tørkepapir bruker jeg albuen. Jeg er utdannet hj.pleier, og er veldig opptatt av håndhygiene, og det er utrolig hvor mange som ser rart på meg. Er det ikke rarere å ta i møkkete håndtak og kraner med nyvaskede hender? Min score på testen ble 10 :gjeiper: Endret 10. januar 2011 av Wonders 1
Hinata Skrevet 10. januar 2011 #114 Skrevet 10. januar 2011 Hm, så rart. Jeg leste denne tråden og kom ikke på noen rare uvaner jeg har, likevel scorte jeg godt over 30 på denne testen Samme her, er nok det at jeg ikke trives så godt i sosiale sammenhenger Fikk 30 på testen
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #115 Skrevet 10. januar 2011 Godt å høre at dere er like rare som meg..Jeg MÅÅÅ sjekke at døra er låst, flere ganger..
Scorpina Skrevet 11. januar 2011 #116 Skrevet 11. januar 2011 Jeg greier ikke å sitte på normalt vis på en stol. Må alltid sitte på et bein, og når jeg sitter i en sofa må jeg ha begge beina oppi sofaen. Jeg har sittet på møter på jobb og konsentrert meg skikkelig om å sitte ordentlig, men før jeg vet ordet av det har jeg letta på rompa og manøvrert det ene beinet under.. Jeg greier ikke å ha venstre bein over høyre, omvendt går helt fint. Når jeg sover må jeg har dyna over halsen, selv om det er midt på sommeren og jeg svetter under dyna. Greier ikke å ha beina på utsiden, jeg våkner av det om natta hvis et bein stikker utenfor. Jeg er nødt til å trippelsjekke mobilen før jeg legger meg, selv om jeg vet veldig godt at jeg har slått av lyden og satt på alarmen. Jeg må også sjekke mobilen selv om det er fredagskveld og jeg verken slår av lyd eller setter på alarm... Jeg velger meg også ut spesielle ord som jeg skriver med pekefingeren på låret. Kan også skrive ordet på andre språk. Jeg greier ikke å sitte og se på tv uten å gjøre noe annet samtidig. Må surfe på laptopen, brodere eller ha en ipodplugg i øret. Jeg er visst en rastløs sjel... Scora 11 på testen. You and me, babe.... Vi er like gæærne. Starte forening??
Hinata Skrevet 11. januar 2011 #117 Skrevet 11. januar 2011 Kom på en ting, når jeg deler opp flere rundstykker på en gang for å ta med som matpakke, må riktig bunn og riktig topp ligge sammen når jeg pakker de inn.. 1
Mie Marie Skrevet 11. januar 2011 #118 Skrevet 11. januar 2011 Morsomt å lese om andres uvaner. Trodde jeg var rar,men jeg er tydeligvis ikke alene :gjeiper: -Jeg må alltid på do før jeg legger meg, og så MÅ jeg opp på do etter 5 min etter at jeg har lagt meg også. -Knekker alltid av enden på wienerpølsa -Sitter aldri helt stille, og må alltid røre på hender eller bein. Tar meg ofte i at jeg nesten spiser opp fingra mine på møter. -Hvis det er helt stille rundt meg, MÅ jeg lage lyder som kremting, hosting, nynning etc. -Klarer ikke å bare gjøre en ting, ser jeg på tv må jeg ha laptopen på fanget, hekle eller lese blad. -Hvis det har skjedd noe jeg ikke er helt fornøyd med, eller jeg skal noe jeg er usikker på, må jeg se for meg hele scenarioet eller føre samtale om det med meg selv. - Hvis jeg ser rette streker ved siden av hverandre og de ikke er symmetriske, feks hvis en av strekene virker skakk, må jeg finne en måte å få de til å se symmetriske ut. Utrolig slitsomt når det ikke går altså. Fikk 22 på testen
Gjest Applecore Skrevet 11. januar 2011 #119 Skrevet 11. januar 2011 Kom på en ting, når jeg deler opp flere rundstykker på en gang for å ta med som matpakke, må riktig bunn og riktig topp ligge sammen når jeg pakker de inn.. Sign that!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #120 Skrevet 11. januar 2011 Jeg har noen rare uvaner: - tar meg mye på og stryker meg over magen - har en tendens til å bøye venstre håndledd 90 grader (nedover selvfølgelig) - går på tærne i trapper (jeg er født for tidlig) - kan fint sitte inne over en uke uten å gå utenfor huset dersom jeg ikke må - snakker med meg selv, har hatt ett år av livet hvor jeg var student hvor jeg er tilbøyelig til å tro at jeg snakket mer med meg selv enn med andre mennesker - når jeg hører på musikk for meg selv hører jeg sjelden hele sangen, kun de beste bruddstykkene, disse kan jeg dersom jeg er ute å går spole frem og tilbake på i 30-40 min dersom jeg skal noen plass Er vel endel andre ting i tillegg. Min score på testen var 34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå