Gå til innhold

Har du noen rare uvaner?

Fremhevede innlegg

Gjest ThatWoodcut
Skrevet (endret)

- Når jeg spiser grandiosa(den vanlige) spiser jeg alltid fyllet først og så bunnen.

- I skrivende stund klemmer jeg stortåen og den ved siden av sammen regelmessig. Det er noe jeg gjør automatisk om jeg sitter lenge stille.

- Om jeg er alene og ikke har snakket på en stund, altså bare sittet med munnen lukket og pustet, begynner jeg å puste i rykninger. Nesten sånn man kan få når man er ferdig med å gråte, men hulkingen fortsatt sitter i kroppen. Både utover og innover.

- Jeg fletter fingrene inn i håret mitt når jeg skal sove. Eller naboens om noen sover ved siden av meg.

- Jeg liker ikke at noen flytter på tingene mine. De må stå akkurat sånn jeg satte dem hvis ikke blir alt helt feil.

- Jeg liker at ting er symmetriske. F.eks. hvis det er en dør på venstre side burde det vært en dør på høyre side også.

- Jeg har alltid lillefingeren ut når jeg drikker av et glass eller flaske.

- Jeg tråkker ikke på kumlokk. I det hele tatt.

Endret av ThatWoodcut
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I likhet med flere andre, er jeg nødt til å rekke frem til lyktestolpen før bilen bak meg hvis jeg er ute og går. Jeg deler opp setninger i antall bokstaver, hvis jeg for eksempel sitter på trikken og ser en reklameplakat må jeg gå gjennom hver setning og se om det "går opp" hvis jeg teller tre og tre bokstaver, så fire og fire bokstaver, osv. Går det ikke opp, blir jeg stresset. Primtall er min fiende :)

Jeg forestiller meg også kommende samtaler i hodet, for eksempel hvordan den og den kommer til å reagere når jeg sier sånn og sånn. Av og til er det bare bruddstykker av helt forskjellige samtaler, og da blir jeg sliten. Det er heldigvis ikke så vanskelig å slutte med dette ved å for eksempel sette på musikk.

Ser på dette først og fremst som uvaner, siden jeg ikke "straffer" meg selv. Jeg fikk 28 på testen :fnise:

Edit: skrivefeil

Endret av Bliss84
Skrevet

Sier veldig ofte "hæ" selv om jeg egentlig hører hva folk sier. Dersom folk snakker litt utydelig trenger jeg kanskje litt tid på å tyde hva som ble sagt. Da kommer det gjerne automatisk et "hæ" først. Dette irriterer typen noe grenseløst, men så snakker han ganske utydelig også da.

Ligger gjerne og ser/hører for meg fiktive samtaler med ulike personer. Ser for meg hva jeg kunne sagt dersom den og den personen hadde sagt det og det. Når jeg tar meg selv i å gjøre dette føler jeg meg utrolig sær! :ler:

Så herlig å lese at det ikke bare er meg! Jeg sa også "hæ" automatisk ofte før, men har sluttet med det. Kjenner meg også igjen med fiktive samtaler, men er heldigvis sjeldent det skjer. Skjer som regel før jeg skal legge meg og hvis jeg er alene, spesielt hvis det er noe spesielt som skal skje dagen etterpå som f.eks. møte noen jeg ikke har møtt på lenge. Da "forbereder jeg samtaler", men blir aldri slik jeg har sett for meg. Holder på å venne det av meg :sjenert:

Fikk 12 på testen

Skrevet

Jeg glemte et par ting:

- Biter negler

- Snakker med dyrene mine (kattene mine). Dette er vel ikke rart? :(

- Når mennesker snakker og hvis det kommer opp et vanskelig ord, så skriver jeg ordet inni hodet og "smaker på det"

Skrevet

Snakker med meg selv.

Snakker på vegne av kattene mine; gjerne hele samtaler mellom de to.

Tråkker ikke på kumlokk.

Blir en smule klaustrofobisk av busser som ikke har midtdør!

Når jeg slapper av i sofa`n pleier automatisk stortåa og tåa ved siden av å krysse hverandre.

Fikk 23 på testen :skravle:

Jeg òg, spesielt på jobb. Sitter på kontoret mitt og småmumler. Ser og både høres sikkert helt noldus ut men guuuuuuhh så produktiv og effektiv jeg er. Får jo de rette svarene med èn gang :lol:

Forøvrig fikk jeg 11 på scoret :klø:

Skrevet

(..)- Jeg har alltid lillefingeren ut når jeg drikker av et glass eller flaske.

I 1914 (eller der i høggan) var det veldig pent å drikke på den måten :)

Skrevet

Ting som stables i oppvaskmaskinen må stables etter mitt system. Har gitt opp å lære andre det så jeg bare stabler om når noen har rotet til systemet mitt.

Jeg prater med meg selv. Både ute og hjemme.

Har problemer med å kaste utleste blader. De er jo ikke utslitte og kan glede andre. Har faktisk vurdert å ta med en bunke ned på legekontoret sånn at de får fornyelse der.

Der slit eg òg! Eg likar best å stable inn i oppvaskmaskina for å veit eg at eg får mykje inni den :)

Jo! Når jeg sitter i bilen/bussen på lengre turer, ser jeg for meg en veldig spretten strekmann som hopper på skilt, snurrer rundt lyktestolper osv. Som et spill. Er mest et desp forsøk på å underholde meg selv, gud så stressende når det plutselig kommer maaange skilt. :fnise: Bet negler før, men har sluttet med det en gang for alle nå, fire bitefrie måneder. :) Klarer å slutte med det meste bare jeg går inn for det, men ting som ikke påvirker meg i hverdagen.. jeg tillater meg selv å være rar jeg. :)

Scoret 23 på den testen, regner med at det har noe å gjøre med at jeg er skammelig klar over at jeg til tider har ganske lav sosial intelligens. Blir så grusomt nervøs og da går det bare galt, haha. :sjenert: Godt å høre hjemme på KG da, med både papirspisere og haleløse logrere. :D

Ikkje meininga å le, men det høyrest artig ut! :)

Nokre av uvanene mine som eg kjem på i farten:

- må stable i oppvaskmaskina sjølv, elles blir alt heilt feil

- går alltid på do før eg legg meg, sjølv om eg ikkje må på do :gjeiper:

- eg et alltid dei peanøttene som er heile før eg går laus på dei andre :jepp:

- eg kryssar storetåa og nabotåa uten at eg legg merke til det

- må ALLTID skru av oppvaskmaskina og vaskemaskina når dei er ferdige, klarar ikkje at dei står og lyser

Kjem nok på fleire seinare :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, mange.

Jeg har vaskemani og vasker henda mine mangfoldige ganger om dagen.

Jeg bruker toalettpapir til å tørke dem etterpå, siden håndklær fort blir "skitne".

Jeg tar meg aldri i ansiktet for å klø meg el. noe, da fingrer er full av bakterier som umiddelbart fører til vortedannelse, og kviser. Det første er mye verre for de går ikke vekk av seg selv. Mange har vorter ved nesevingene eller på nesa, og dette kommer av at de piller seg der med skitne fingre, tror jeg i det minste.

Jeg røsker alltid mange ganger i døra for å forsikre meg om at den er låst.

Jeg har tvangstanker så det holder. Noen av dem forbyr meg f.eks. å sette på en bestemt cd selv om det er den jeg har lyst til å høre på akkurat da.

• Liker 1
Skrevet

Ja, mange.

Jeg har vaskemani og vasker henda mine mangfoldige ganger om dagen.

Jeg bruker toalettpapir til å tørke dem etterpå, siden håndklær fort blir "skitne".

Jeg tar meg aldri i ansiktet for å klø meg el. noe, da fingrer er full av bakterier som umiddelbart fører til vortedannelse, og kviser. Det første er mye verre for de går ikke vekk av seg selv. Mange har vorter ved nesevingene eller på nesa, og dette kommer av at de piller seg der med skitne fingre, tror jeg i det minste.

Jeg røsker alltid mange ganger i døra for å forsikre meg om at den er låst.

Jeg har tvangstanker så det holder. Noen av dem forbyr meg f.eks. å sette på en bestemt cd selv om det er den jeg har lyst til å høre på akkurat da.

Hoff... Det hørtes slitsomt ut :forvirret:

Gjest Applecore
Skrevet

Jo! Når jeg sitter i bilen/bussen på lengre turer, ser jeg for meg en veldig spretten strekmann som hopper på skilt, snurrer rundt lyktestolper osv. Som et spill. Er mest et desp forsøk på å underholde meg selv, gud så stressende når det plutselig kommer maaange skilt. :fnise:

Jeg også! Trodde jeg var den eneste :fnise:

Skrevet

Jeg tørker alltid av dosetet med papir før jeg setter meg ned (selv om det var jeg selv som var på do sist)

Jeg kremter hele tiden (irriterende uvane!)

Jeg biter negler

Jeg spiser ikke hjørnene på brødskiva

Jeg knekker alltid av tuppene på wienerpølser, og kaster dem

Tråkker IKKE på kumlokk! Og om jeg gjør det, må jeg slå meg selv 10 ganger på høyre skulder (veldig diskré om det er mennesker rundt meg)

Har sikkert altfor mange uvaner, men er oftest ikke klar over dem selv :P

Fikk 22 på testen.

Skrevet

I 1914 (eller der i høggan) var det veldig pent å drikke på den måten :)

Eller så var det en måte å kamuflere syfilis på. Sies det. Og jeg finner selvfølgelig ingen fornuftig link på det nå, men fenomenet er beskrevet i denne bloggen:

Viste dere forresten at det med "lillefingeren ut" er en gammel tradisjon basert på at syfilis ble utbredt i hoffet i england, og da får man stive ledd – og for at ingen skulle vite hvem som hadde hva – ble det gjort “pent” å ta ut lillefingeren når man drikker…

Skrevet

Eller så var det en måte å kamuflere syfilis på. Sies det. Og jeg finner selvfølgelig ingen fornuftig link på det nå, men fenomenet er beskrevet i denne bloggen:

Ahaaaa... Og her har man gått rundt og trodd at bak i de hine hårde(?) dager var alt så meget bedre :lol:

Skrevet

Jo! Når jeg sitter i bilen/bussen på lengre turer, ser jeg for meg en veldig spretten strekmann som hopper på skilt, snurrer rundt lyktestolper osv. Som et spill. Er mest et desp forsøk på å underholde meg selv, gud så stressende når det plutselig kommer maaange skilt. :fnise:

Jeg gjorde dette da jeg var liten! :fnise: Men jeg hadde ikke en strekmann, men super mario :biggrin:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Blir inspirert av mang en tråd her inne, og fant ikke en lignende tråd. Derfor laget jeg denne, sikkert mange som har en eller flere rare, merkelige eller litt morsomme uvaner de kan dele med andre? :):eeeh:

Selv vil jeg si at jeg har en heller merkelig uvane, som de fleste kaller meg tullete for; jeg etterlater alltid kanten på pizzaen når jeg spiser pizza (de fleste jeg kjenner synes det er den beste delen på hele pizzaen) og jeg lar det alltid bli igjen en liten bit av skorpa når jeg spiser brødskive.. Av en eller annen merkelig grunn :sjenert:

Yes. det pleier jeg også å gjøre. Takler ikke tørr skorpe uten pålegg på enten det er pizza eller brødskive

Gjest BettyBoop28
Skrevet

jeg tvinner på håret når jeg kjeder meg

Skrevet

Jeg knekker alle leddene i fingrene mine når jeg prater med folk. Ofte også hendene, tærne og nakken.

Skrevet

HVILKEN TEST SNAKKER DERE OM?

Skrevet

Kommer ikke på så mye for øyeblikket, men min mest irriterende og litt rare uvane er at jeg alltid sitter på beina mine i en eller annen variant. Nesten umulig for meg å sitte rett opp og ned på en stol, gjør det kun når jeg er ute og spiser (fordi jeg har sko på :ler:). Resultatet? Beina sover flere ganger daglig :skratte: og ofte halter jeg litt når jeg har sittet stille en stund, for hofta/låret/ankelen/foten er døsig eller vond :P

Tvinner også håret, men alltid med venstre hånd :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...