Gjest Lebewesen93 Skrevet 1. januar 2011 #41 Skrevet 1. januar 2011 Kommer ikke på så mange, men et pr tror jeg - Jeg kan ikke ta med meg et glass brus f.eks ut i stuen, for etter å ha tatt en slurk, "må" jeg helle ut resten, fø jeg kan fylle opp i nytt, å sånn fortsette det. - MÅ sminke meg litt hver dag, hvis ikke så føler jeg at noe er galt - Må ha litt( eller mye?) sjokolade hver dag.... - Klarer ikke å sitte helt i ro. Enten så leer jeg litt på det ene beinet, henda, eller så "biter" jeg meg i leppa på en måte. Ja, klarer ikke helt å forklare den siste her, jeg har ikke ADHD eller noe, ikke hyper heller. Bare litt urolig ? Må liksom "gjøre noe" når jeg ser på tv, sitter på pcn, spiser middag osv.. Ja, var vel de jeg kom på. Sikkert MANGE flere også
afeio Skrevet 1. januar 2011 #42 Skrevet 1. januar 2011 Hehe, er herlig å se at det er mange med litt Sheldon Cooper-tendenser her Personlig mener jeg pålegg skal være på hullsiden av knekkebrødet og hadde nok fått litt fnatt (inni meg) hvis noen hadde smørt til meg på en annen måte. Har en lei tendens til å pelle på alt av sår og kviser og innbilte sår og kviser, noe som gjør at huden min ikke ser ut som den beste (takk og lov for at det finnes sminke!!) Biter negler, og på huden rundt. Veldig lei uvane. System i DVD-hylle osv, hvis noen andre tar ut en film og setter den tilbake på et annet sted, må jeg nesten sette den på riktig plass etterpå. Er enig i at det er en bestemt måte håndklær og lignende skal brettes på. Det samme gjelder sengetøy osv, og det skal omtrent kunne være tellekant på dette. Endte faktisk i en liten krangel med tidligere svigermoren min fordi jeg hadde brettet alt sengetøyet i sengetøyskapet hennes (alt var et enormt kaos der før jeg starta) jeg forstår jo hvorfor hu reagerte, men kunne dessverre ikke hjelpe for det der og da..
Papaya84 Skrevet 1. januar 2011 #43 Skrevet 1. januar 2011 Jeg Må ha matchende dynetrekk og putetrekk, ellers får jeg ikke sove. Så må alle korker være skrudd på alt, ellers blir jeg helt stressa. Jeg må banke i bordet og si "bank i bordet" dersom jeg sier: (som ei lenger oppe i tråden) "heldigvis har jeg ikke kreft" Off, alt en kan bry seg om!
Amazed Skrevet 2. januar 2011 #44 Skrevet 2. januar 2011 Hvis jeg leser et litt rart ord på f.eks. et skilt, må jeg nesten alltid si det ordet høyt for å "smake på det". En annen uvane er at jeg krøller tunga oppover (inni munnen) når jeg er veldig konsentrert. Har også alltid en sang på hjerna, gjerne bare et refreng eller en setning haha. Hvis jeg er veeeldig nervøs og begynner å stamme, MÅ jeg gjøre noe med hendene som å fikle med håret eller genseren. Dette er utrolig irriterendes og ser sikkert utrolig dumt ut hahah 1
Gjest Normalfordeling Skrevet 2. januar 2011 #45 Skrevet 2. januar 2011 Ting som stables i oppvaskmaskinen må stables etter mitt system. Har gitt opp å lære andre det så jeg bare stabler om når noen har rotet til systemet mitt. Jeg prater med meg selv. Både ute og hjemme. Har problemer med å kaste utleste blader. De er jo ikke utslitte og kan glede andre. Har faktisk vurdert å ta med en bunke ned på legekontoret sånn at de får fornyelse der.
Sunniva81 Skrevet 2. januar 2011 #46 Skrevet 2. januar 2011 Hvis jeg leser et litt rart ord på f.eks. et skilt, må jeg nesten alltid si det ordet høyt for å "smake på det". En annen uvane er at jeg krøller tunga oppover (inni munnen) når jeg er veldig konsentrert. Har også alltid en sang på hjerna, gjerne bare et refreng eller en setning haha. Hvis jeg er veeeldig nervøs og begynner å stamme, MÅ jeg gjøre noe med hendene som å fikle med håret eller genseren. Dette er utrolig irriterendes og ser sikkert utrolig dumt ut hahah Jeg stammer også når jeg blir skikkelig nervøs eller redd.
Gjest Sommertid Skrevet 2. januar 2011 #47 Skrevet 2. januar 2011 Er enig i at det er en bestemt måte håndklær og lignende skal brettes på. Det samme gjelder sengetøy osv, og det skal omtrent kunne være tellekant på dette. Endte faktisk i en liten krangel med tidligere svigermoren min fordi jeg hadde brettet alt sengetøyet i sengetøyskapet hennes (alt var et enormt kaos der før jeg starta) jeg forstår jo hvorfor hu reagerte, men kunne dessverre ikke hjelpe for det der og da.. Hehe, du hadde fåt fnatt om du hadde sett i håndkle og sengetøysskapet mitt. Alt ligger bare krøllet inni der
Spoven Skrevet 2. januar 2011 #48 Skrevet 2. januar 2011 Når jeg sitter i sofaen og slapper av MÅ jeg ha ene hånda i håret hele tiden, finner en fin lokk, snurrer den rundt pekefingeren, og gnikker på den med tommelen. Når den blir bustet løser jeg den opp, glatter den ut, så er det samme visa igjen. Hele tiden. Så håret mitt blir alltid flatt og fett kjempefort. Min mest irriterende uvane for min egen del. Jeg må alltid røre/vippe med en fot. Sitter jeg slik til at det ikke går an, så må jeg tromme med fingrene. Slik er resten av familien også. Vi kaller det for *slektsnavn*-foten. :gjeiper: Som cyanid har jeg også "problem" med lyktestolper, men jeg klarer å la de være når jeg selv kjører. Men når jeg er passasjer må jeg samle de inn med den ene foten. Så tærne peker opp hver gang vi passerer en. Er det ikke lyktestolper, så går det fint med veistikker også. Jeg må også skrive ord ut i lufta, eller på låret med pekefingeren. Jeg har sikkert flere uvaner som andre legger merke til, men det er disse jeg er veldig klar over selv, men ofte prøve å skjule. Tror ikke noen vet om alle millioner lyktestolper og veistikker jeg har samlet inn i løpet av årene. Men det er ikke slik at jeg tror noe kommer til å skje om jeg ikke gjør det, eller misser noen. :gjeiper:
Gjest SnakeOil Skrevet 2. januar 2011 #49 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Tror en del av dere skal ta denne testen: http://www.wired.com/wired/archive/9.12/aqtest.html Jeg hadde 6, har du 25-50, vil det si at du har autistiske trekk, har du opp mot 50, kan det tyde på at du har Asperger. Lykke til, raringer! Endret 2. januar 2011 av SnakeOil
Spoven Skrevet 2. januar 2011 #50 Skrevet 2. januar 2011 Tror en del av dere skal ta denne testen: http://www.wired.com/wired/archive/9.12/aqtest.html Jeg hadde 6, har du 25-50, vil det si at du har autistiske trekk, har du opp mot 50, kan det tyde på at du har Asperger. Lykke til, raringer! Jeg fikk 12.
sophiaM Skrevet 2. januar 2011 #51 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Tok testen for moro skyld Resultatet : Agree: 22,43: 1 point Disagree: 1,10,29,30,49: 1 point Score: 7 Endret 2. januar 2011 av sophiaM
elvital Skrevet 2. januar 2011 #52 Skrevet 2. januar 2011 Dopapiret må henge utover, knekkebrødpålegg på siden uten hull, klarer ikke sitte med bena rett ned framfor meg, må ha de oppunder meg. Noe som ikke alltid passer like godt(i selskaper/i finklær osv). Kan i værste fall ha de i kryss.. og sikkert en hel haug til
Wheaten Skrevet 2. januar 2011 #53 Skrevet 2. januar 2011 Sier veldig ofte "hæ" selv om jeg egentlig hører hva folk sier. Dersom folk snakker litt utydelig trenger jeg kanskje litt tid på å tyde hva som ble sagt. Da kommer det gjerne automatisk et "hæ" først. Dette irriterer typen noe grenseløst, men så snakker han ganske utydelig også da. Ligger gjerne og ser/hører for meg fiktive samtaler med ulike personer. Ser for meg hva jeg kunne sagt dersom den og den personen hadde sagt det og det. Når jeg tar meg selv i å gjøre dette føler jeg meg utrolig sær!
Timseh Skrevet 2. januar 2011 #54 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Tråkker aldri på kumlokk. Ser utrolig rart ut at jeg enten hopper over dem eller unngår de når jeg går fort i sentrum med hundrevis av folk bak meg. Når jeg drikker av glass eller flaske har jeg alltid lillefingeren ut. Ser ofte i kjøleskapet flere ganger for dagen (spesielt hvis jeg snakker i tlf). Aner ikke hvorfor, gjør det også hos andre helt automatisk. Flaut. Lukker døren fort igjen Jeg må alltid være ren når jeg spiser middag (må alltid dusje før middag). Når jeg kjører bil (sitter i passasjersetet) MÅ jeg alltid trampe lett i gulvet for hver gatelykt/veilykt jeg passerer med mindre jeg er veldig opptatt eller engasjert i en samtale. Dersom det ikke er gatelykter går det fint med trær, veistikker etc. Heldigvis har aldri sjåfør hørt dette. Jeg "bremser" også med foten når vi skal bremse. Haha Sjekker at jeg har stemme(som noen andre også skrev) ved å si "Jeg heter *navnet mitt*) Sorterer bestikket i oppvaskemaskinen, glass på den ene siden, kopper på den andre osv. Når jeg er på offentlige toaletter står jeg og tisser + jeg tar litt toalettpapir nedi skåla så ingen skal høre det. Bruker aldri henda til å ta i dørhåndtak, men bruker papir. Jeg bruker heller aldri "første" del av papiret for jeg synes det er ekkelt så det kaster jeg Teller også ofte skritt. F.eks: "Jeg skal bruke 700 skritt hjem fra busstoppet" og hvis jeg har kommet til 660 skritt og ser at det er lite stykke hjem og aldri i verden klarer det på 40 skritt så tar jeg enormt store og lange skritt så jeg skal klare det. Hvis ikke straffer jeg meg selv og må gå f.eks 300 ekstra skritt selv om det er forbi huset mitt. Pålegg på knekkebrødsiden uten hull. Kan overhde ikke spise knekkebrødet dersom noen har smørt på feil side. Dersom jeg har kranglet med noen eller vært uenige sitter og og tenker på hva jeg skal si til personen hvis jeg møter han/henne. Ofte sitter jeg og diskuterer dette med meg selv og tar meg ofte i at jeg har snakket med meg selv høylydt. Ser nedi glasset når jeg tar det ut av skapet og skyller det alltid minst 2 ganger. Har også veldig dårlig hukommelse, men er usedvanlig flink med tall. Husker veldig lett telefonnr, bilskilt, pinkoder andre koder, priser osv. Score 16 Endret 2. januar 2011 av HenLu 2
Gjest Uglefot Skrevet 2. januar 2011 #55 Skrevet 2. januar 2011 Jeg klarer ikke å spise den øverste tuppen som jeg kakker av et kokt egg. Av ukjent årsak.
Gjest brutal_mann Skrevet 2. januar 2011 #56 Skrevet 2. januar 2011 Jeg henger på KG... Fikk 18 i score...
Gjest Katee Skrevet 2. januar 2011 #58 Skrevet 2. januar 2011 (endret) - Når jeg ligger i sofaen så må jeg alltid bevege på den ene foten (i sirkelbevegelser). Jeg var ikke klar over det før min søster fortalte at jeg gjorde det. - Jeg takler ikke at det er uleste tråder i 'mine innlegg' og administrerer derfor listen ofte slik at det ikke er for mye å lese gjennom - Jeg stresser veldig hvis jeg skal kjøre bil og må se for meg kjøreruten i hodet før jeg stikker avgårde. - Når jeg tar oppgjør så må jeg telle mynter og sedler i en spesiell rekkefølge --- Edit: Ik! Jeg fikk 29 Endret 2. januar 2011 av Alyah
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 2. januar 2011 #59 Skrevet 2. januar 2011 Den aller særeste (u)vanen jeg har, er at jeg må dunke høyre fot inn i en vegg før jeg går inn på toalettet. Det er ikke noe jeg selv tenker over, men det skjer automatisk hver gang. Dessuten beveger jeg alltid på føttene, klarer ikke ha de rolig. 1
The Princess Skrevet 2. januar 2011 #60 Skrevet 2. januar 2011 Knekkebrød må ha pålegg på "riktige" siden Brødskiver må være riktig vei Bremser med foten når jeg sitter på med andre Sier "bank i bordet" hvis jeg har sagt noe overmodig Må alltid skylle glass minst 2 ganger før jeg bruker det Ser alltid inn i glasset før jeg bruker det (når jeg tar det ut av skapet) Sitter alltid så langt ut på doskålen som mulig Må tørke av bestikk med fingrene før jeg bruker det (kanskje ikke så hygienisk, men er bare det jeg selv bruker) Klarer ikke å ha uleste mail, leser alt bortsett fra virus og spam Ser alltid i kjøleskapet Tar aldri på dørhåndtak eller det på vasken på offentlige toaletter Sikkert mer jeg ikke kommer på også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå