Gå til innhold

Har du noen rare uvaner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Listeskriving, jeg skriver lister for ALT! I går skrev jeg en liste hvor det stod at jeg må huske å skrive en liste før jeg skal til veterinæren med dyret.

Skriver også handlelister selv om jeg ikke tar med handlelisten på butikken, hver dag.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg logrer noen ganger når jeg blir skikkelig glad. Ser ganske snålt ut siden jeg ikke har noen hale. Jeg kan også finne på å lage endel litt snåle lyder når jeg koser meg og glemmer at jeg ikke er alene. Begynte feks å male (som en katt, ikke på veggen) da ei venninne masserte meg her om dagen.

Jeg har alltid en sang på hjernen, og går stadig og nynner, synger eller trommer på ting. Men jeg friker ut hvis noen plystrer rundt meg. Må også banke i bordet hvis jeg sier "flaks at jeg ikke lider av..." eller "det har aldri skjedd meg".

Når jeg er ukonsentrert kan jeg fort finne på å vifte med nesa.

Jeg roter også fælt med språk og dialekter, og kan fort finne på å skifte dialekt midt i en setning. Noen ganger begynner jeg å snakke engelsk også uten å merke det selv. Men jeg banner og skåler konsekvent på russisk.

Jeg tråkker aldri på kumlokk eller rister på gata, og heller ikke på farget hellestein (her i Trondheim er ofte feks hver tiende rad rød stein istedet for grå). Når jeg blir gira hopper jeg opp og ned og jeg ler temmelig høyt.

Dopapiret kan ikke ha enden inn mot veggen, og jeg tar tiden på meg selv når jeg dusjer.

Når jeg er stressa eller nervøs gnager jeg på tunga.

Jeg blåser på isen før jeg spiser den, som om den skulle vært varm.

Sikkert en hel masse andre ting jeg ikke kommer på i farta også. Jeg er temmelig rar :sjenert:

• Liker 3
Skrevet

Avogtil må jeg nødt til å spise papir :eeeh: Røyk mange donald blad da jeg var liten...

Og når jeg er ute og kjører buss/bil MÅ den få plass mellom lyktestolpene, hvis ikke sprenger den. Og Gasspedalen må tråkkes på og slippes mellom hver stolpe, så det blir opp-ned-opp-ned.

Alle områdene i stua må inneholde alle regnbuens farger. Hvis ikke henter jeg gjerne en ting som ikke hører hjemme (F.eks en blå skje på stuebordet) så det blir likt. Aaaaaaaaaah!!!

Skrevet

Hoho, så mye moro lesning :eeeh: Når jeg leser her så kommer jeg også på flere uvaner jeg egentlig har! Som for ekmsempel:

- Dopapiret MÅ henge utover, gjør det ikke det må jeg snu det før jeg tar av papir.

- Knekkebrødet skal ALDRI ha pålegg på hull-siden, det blir helt helt feil!

- Innimellom når jeg leser et ord på en vegg e.l, må jeg også skrive det med pekefingeren i lufta, skikkelig sært! :lol:

- Får fnatt hvis noen har satt drikkeglassene i samme hylle som krus og kopper, eller omvendt. Da MÅ jeg flytte dem på riktig sted pronto ;)

Kommer nok på flere etterhvert, når det kommer flere innlegg her :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

- Dassrullen må henge riktig vei her også. Samboeren synes det er ustyrtelig morsomt å kødde med det, så rullen blir snudd et par ganger i løpet av en dag ja..

- Må alltid legge igjen den siste matbiten

- Hvis jeg dytter nesa oppover må jeg dytte den ned igjen. Ikke bare min egen nese, men samboerens og søsknene mines også

- Alt må være likt, klør jeg meg f.eks. på venstre lår må jeg klø meg på samme plassen på høyre lår også

- Må sjekke at stemmen min fortsatt funker fra tid til annen, ved å lage en liten "hmh"-lyd

En del tvangstanker ja! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

- Sorterer alltid klær når jeg henger de opp etter vask - etter farge, type, osv.

- Oppvasken sorteres etter størrelse og farge

- både bokhyllen og plate/cd-hyllen må ordnes alfabetisk

- går alltid på do før jeg legger meg (selv om jeg egentlig nesten ikke må..)

- må lese før jeg legger meg

Skrevet

MÅ sortere bestikket i oppvaskmaskinen før det vaskes. Da kan man ta alle gaflene i en hånd, og unngår å ta så mye på dem når de er rene.

Hvis jeg spiser smågodt, så klarer jeg ikke spise gult snop. F.eks ved M&Ms, der plukker jeg ut de gule, og hvis jeg ved et uhell spiser noe gult så får jeg klump i halsen.

Strammer overleppa så den dekker tennene når jeg prater. Fordi jeg har stygge tenner.

Stryker meg selv over magen når jeg skal sove.

Når jeg hører på musikk, og skal til å gjøre noe viktig på pc eller noe, kan jeg blir så hekta av sangen som er på at jeg ender opp med å trene dansestilen jeg konkurrerte i, i timevis før jeg gjør det som var viktig.

Har store problemer med å kaste ting jeg har fått hos andre, selv om de ikke virker eller er stygge.

• Liker 1
Skrevet

Hihi! Jeg maa alltid gjore noe fornuftig for jeg kan spise noe snacks el visst jeg vil ha en royk,da har jeg liksom fortjent det!

Jeg maa sitte paa min faste stol naar jeg spiser,og naar jeg har pc i fanget,har jeg fast plass i sofaen. Jeg blaaser alltid i kaffen min. Jeg syntest det er mer slitsomt aa gaa sakte en fort,fordi jeg har saa rask gange. Knekkebrodet maa smorest paa hullsiden. Ogsaa har jeg en irriterende uvane med aa avbryte folk,blir saa iverig i diskusjoner! Det maa bli et nyttaarsforsett..

Skrevet

Jeg så en episode av My Strangests Addictions, der var det en dame som måtte sove med hårføneren på, i sengen.

Skrevet

Jeg må alltid fikse på dynetrekket før jeg legger meg. Blir sinnsykt stressa om det ligger ujevnt.

Jeg plukker på huden rundt neglene. Denne er ekstra kjip siden de noen ganger ser fæle ut.

Er jeg på offentlige toalett må jeg alltid stå og tisse. Orker ikke tanken på å komme nær toalettet.

Ser jeg på tv eller snakker med noen så merker jeg meg ofte enkelte ord. Da MÅ jeg skrive disse med pekefingeren på buksa eller i lufta. Ikke så noen ser det altså :fnise:

Vet jeg har mer, men vil nok ikke komme på de :)

STÅ å tisse? Og du er dame? Ja den var ny haha...

Si meg, hvordan klarer du å "peile inn strålen" ?? :ler:

Men jeg er intet unntakt mht å ha snodige (u)vaner... Jeg må lese avisa (lokalavisa) bakfrem. Altså, været først, sjekker så stjernetegn, om det er noe ok på tv og jobber meg så fremover. Dopapiret kan henge inn-ut-ned-hit-dit bare det henger noe der! (Får helt spunk hvis noen har tatt siste flak med papir og ikke hengt opp ny...)

Håndduker MÅ brettes på en bestemt måte! Langside-langside-brett-over... Noe annet blir HELT feil.

I know - i'm weird :sjarmor:

Skrevet

Her må også toalettpapiret henge med bretten på utsida. Og å ha dopapir neddi før jeg tisser har jeg gjort siden barndomen tror jeg. Og ikke klarer jeg å tisse heller, hvis jeg innbiller meg at noen hører det. En annen stygg uvane jeg har er at jeg også piller på neglebåndene mine, ser ikke ut noen ganger og har vurdert hypnose for å prøve å bli kvitt det.Men har funnet ut at å ha på en eller annen neglelakk hjelper stort. Åsså nynner jeg når jeg føler meg beglodd eller ukomfortabel, f.eks når jeg handler i en butikk og jeg føler ALLE ser på meg. Å ikke klarer jeg å ha stortåa og langetåa i normal stilling.Stortåa ligger alltid oppå langetåa, som i et kryss. Husker eksen min fikk helt noja av det :fnise:

Skrevet

/Det er vel også kanskje litt forskjell på uvaner og tvangshandlinger, vil jeg tro.

Jeg må alltid tvinne/leke med hjørnet på dyna, og hjørnet må være godt. Altså med kant på, ikke rund osv. Vanskelig å forklare, men jeg har ødelagt noen hjørner oppgjennom pga det.

Er vel ikke så mye annet.

Skrevet

Er enig med at dopapirflappen må henge utover, men er ikke redd for å bli hørt på offentlige toaletter, alle vet jo hvorfor man er der, men jeg prøver å ikke lage noen lyder med munnen, som jeg har tendens til når jeg er hjemme alene.

Jeg er veldig bevisst på å ikke trakke på streker. Det være seg sprekker i asfalten eller skygger av f.eks. lyktestolper. Er skygger for brede, må foten passe innenfor ytterkantene, så jeg kan finne på å tråkke litt på skrå der. Men her passer jeg på hvor og når jeg er, er det masse folk rundt meg, så begrenser jeg strek"hoppingen" så godt jeg kan, men går jeg ute når det er lite folk, så er jeg nesten OCD.

Skrevet

STÅ å tisse? Og du er dame? Ja den var ny haha...

Si meg, hvordan klarer du å "peile inn strålen" ?? :ler:

Hehehe.. Det går på et vis. Jeg står vel skrevs over doen nesten. Selvfølgelig uten å være nær noe. Det er tungt, men funker.

:skratte:

Skrevet

Hehehe.. Det går på et vis. Jeg står vel skrevs over doen nesten. Selvfølgelig uten å være nær noe. Det er tungt, men funker.

:skratte:

OK.....jeg skrev at jeg er weird, men du tar kaka :ler2:

;)

Skrevet

Håndduker MÅ brettes på en bestemt måte! Langside-langside-brett-over... Noe annet blir HELT feil.

I know - i'm weird :sjarmor:

Det MÅ jeg også gjøre. Blir skikkelig stressa om mannen skal hjelpe og legger det sammen "helt feil". Noen ting er best å bare gjøre selv :ler:

• Liker 2
Skrevet

Det MÅ jeg også gjøre. Blir skikkelig stressa om mannen skal hjelpe og legger det sammen "helt feil". Noen ting er best å bare gjøre selv :ler:

Oooohhh don't get me started! :ler:

Jeg har forsøkt å lære den svært så tunglærte gemalen min hvordan jeg ønsker at de skal brettes. Noen ganger får han det til...andre ganger ikke. Mitt argument om at "hvis alle hånddukene/håndklærne blir bretta på samme måte får vi fleeere av de inn i skapene" synker bare sånn delvis inn.

Nåja, får trøste meg med at han er flink på andre områder :lol::sjarmor:

Gjest bubbels
Skrevet

Jeg hater å gå den samme veien 2 ganger når jeg skal til et sted (er litt vanskelig å forklare) men hvis jeg tar bussen og bussen kjører akkurat forbi der jeg skal så jeg må gå av og gå noen meter tilbake samme veien jeg kom fra så blir det feil. Går helle av et stopp før og går bortover. (håper noen forsto).

- Lar siste biten være igjen hvis jeg spiser noe man holder i hånden.

- Liker å pille meg i nesa med en q-tips til jeg nyser mange ganger etter hverandre.

- Når jeg er alene snakker jeg ofte med meg selv, har ordentlige samtaler

- Tråkker aldri på komlokk

- Jeg hater å være den personen som trykker på stopp på bussen, venter heller til noen andre gjør det

Skrevet (endret)

OK.....jeg skrev at jeg er weird, men du tar kaka :ler2:

;)

Tar det som et kompliment :skratte:

Endret av cilipili
Skrevet

- Liker å pille meg i nesa med en q-tips til jeg nyser mange ganger etter hverandre.

:fnise: hehehe, likte den der :P

Må si det er helt sykt med spesielle uvaner her (positivt ment) Skjønner ikke helt at dere har tid til å tenke på sånne ting som å ikke tråkke på komlokk på gata f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...