Kyo<33 Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Der jeg jobber, sitter det flere andre bedrifter en oss og en av dem er det bare damer over 30 år og de fleste av dem har barn (alle av dem er norske) de er ca. 13 eller 14 stk. Mange av kundene deres er ikke norske men innvandrere og de fleste av dem kan heller ikke snakke så godt norsk. Hver gang dem snakker i tlf, til hverandre eller har besøk av sine kunder så kan jeg høre dem, og det jeg har merket at dem gjør flere ganger er at hver gang en av deres kunder ringer som ikke er norsk og ikke kan snakke så godt norsk, så tar de tlf på høyttaler sånn at alle kan høre kunden og da ler de og fniser av dem, sånn helt ærlig hvem gjør sånt og spesielt når du er så voksen som de er? Det irriterer meg sykt mye at folk kan være så frekke Hva er deres mening om dette?
Invicta Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Det er rett og slett veldig frekt og viser liten forståelse for andre mennesker. Jeg har selv bodd i et annet land og vært den som snakket gebrokkent, og det var en erfaring mange burde hatt med seg i livet... Håper det ikke er offentlig ansatte?
Kyo<33 Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2010 Det er offentlige ansatte. jeg får lyst til å fortelle dem om dette, men bør jeg?
Wonders Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 ja dette bør du gå videre med, til hakket over sjefen din. Jeg jobber oxo slik og hadde vi gjort det hadde vi blitt For sjefen din har sikkert hørt det, men ikke tatt tak i det. Skriv det ned skriftelig i en mail og be om møte. Slike folk har en tendens til å blånekte å rotte seg sammen. Så muligheten for å ikke bli trodd er tilstede. Ta det opp på mobilen din flere ganger, lær deg hvordan du gjør dette lydløst og diskre. Du bør ikke vise at du er en vasler. Dette behandles komfidensielt, og blir tatt opp raskt. Det er menneskelig å fnise og le litt sånn, men ikke på høytaler med latterkikk, så de ikke konsentrerer seg om å gjøre jobben sin, men heller å ha underholdning. Lykke til!
Gjest Jente1990:) Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Du burde si til dem: Hadde dere likt hvis dere hadde bodd i Kina f.eks og Kineserene gjorde narr av dere fordi dere ikke kunne kinesisk flytende??! Herregud for en barnselig oppførsel. Virkelig altså. Skulle tro de var 10 år eller noe.
Gjest Pet Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Du burde si til dem: Hadde dere likt hvis dere hadde bodd i Kina f.eks og Kineserene gjorde narr av dere fordi dere ikke kunne kinesisk flytende??! Herregud for en barnselig oppførsel. Virkelig altså. Skulle tro de var 10 år eller noe. Ja, i Kina så ler de og gjør narr av hvite folk hele tiden. Det vet jeg for jeg har bodd der. De ler av omtrent alt ved oss - hvordan vi ser ut, vekta, hvordan vi går, spiser, ler, snakker, kler oss, alt! Sånn er det bare, der følte jeg meg virkelig som en utlending, følte noen ganger at jeg kom fra en annen planet. Stot kontrast til Norge hvor man liksom ikke skal legge merke til at noen er fra den andre siden av kloden engang.
Kamikatze Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 Men det gjør jo kineserne (ikke alle da). Der er de flinke til å flire av eller være mistenkelig til alt annerledes, der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå