Gjest Lepomia Skrevet 18. oktober 2003 #1 Del Skrevet 18. oktober 2003 jeg har ei veninne på 18 år som er gravid nå i 2 mnd. hun vil beholde det. saken er at hun ikke er moden nok til å bli mor. hun er en partyløve som ikke kan spare penger, og antagligvis ikke aner hvem faren er... hun er overlykkelig, derfor er jeg i tvil om jeg burde si noe.. burde jeg?? - Lepomia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 18. oktober 2003 #2 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hmm... du kan jo snakke med henne om korleis ho ser for seg livet sitt etter at barnet er fødd. Men å seie 'Du bør ikkje få det barnet, for du er ikkje moden nok!' er neppe lurt... Kan forresten ta med at mange endrar seg radikalt når dei vert foreldre! Kjenner unge mødre som har vorte 'bråvaksne' så og seie over natta, så du veit nok ikkje noko no om korleis ho vert som mor... Dessutan har ho gjerne eit godt nettverk rundt seg som vil hjelpe henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 18. oktober 2003 #3 Del Skrevet 18. oktober 2003 Si noe? Hva mener du? Om du er hennes venn, så snakker du vel med henne? Om du er hennes venn, så lytter du vel til henne nå når hun er kommet i en ny livssituasjon? Det skjer mye med jenter når de får et barn i magen, og ansvaret sakte går opp for dem. Selv om hun er partyjente, er det ikke selvsagt at hun vil fortsette med den livsstilen videre framover. Ha litt is i magen, vær hennes venn, støtt henne i de gode valg hun gjør, rusk litt i henne om du syns hun behøver det, sørg for at hun har støtte fra flere rundt seg, rett og slett: vær en god venn som ikke svikter når hun trenger deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpebobla Skrevet 20. oktober 2003 #4 Del Skrevet 20. oktober 2003 Syns du skal snakke med henne jeg. Men jeg syns ikke du skal dømme henne og heller ikke være dømmende i det du sier til henne. Er du en god venninne så kan du kanskje hjelpe henne? Kanskje har hun egentlig behov for å snakke med noe om det? Gi henne råd, forsøk å eventuellt få henne til å snakke med noen. Vil nok tro at ansvaret går opp for henne etterhvert, gjør det ikke det syns jeg det er på sin plass at du sier i fra....men vær varsom med måten du gjør det på.... Har selv hatt en venninne som ble mor ganske ung (19) og hun var overhodet ikke moden for det, jeg forsøkte å snakke med henne både før og etter at barnet var født og sakte men sikkert gikk det opp for henne hvilket ansvar det er å ha barn. Jeg var nøye med å ikke dømme henne, men heller veilede og stille opp når hun trengte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2003 #5 Del Skrevet 20. oktober 2003 jeg har ei veninne på 18 år som er gravid nå i 2 mnd. hun vil beholde det. saken er at hun ikke er moden nok til å bli mor. hun er en partyløve som ikke kan spare penger, og antagligvis ikke aner hvem faren er... hun er overlykkelig, derfor er jeg i tvil om jeg burde si noe.. burde jeg?? - Lepomia Synes ikke du skal si noe jeg,heller støtte henne og vise at du vil stille opp for henne osv... Hun blir nok klar for det etterhvert og tar nok ansvar skal du se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå