Gjest Lebewesen93 Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Er det bare jeg som ikke liker å få høre det eller si det selv ? Høhø, nå hørtes jeg ufølsom ut, men jeg klarer ikke heeeelt å tro på det, så hater slike meldinger f.eks "natta, glad i deg:)" Hva skal man svare tilbake ? så klart " Natta, glad i deg og:)" men for meg blir det feil å skrive noe sånt, for jeg er ikke "den" typen. Er det bare jeg som er utrulig rar, eller er det flere som meg ?
Gjesten Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Skriver det bare til kjæresten. Hender nok at jeg slenger med et hjerte til venninner, men bare gode og som regel bare hvis det er en grunn til det.
Gjest C-C Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Skriver det bare til mamma og evt kjæreste, syns det er så kleint å skrive det til andre
dontknow Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 akkurat nå er jeg så forelska at "glad i deg" hadde vært verdens beste og fineste melding å få
Gjest Adriana. Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Seier til kjæresten at eg elskar han. Familien reknar eg med veit at eg er glad i dei, so seier det aldri. Til venninner sei eg det aldri, blir liksom feil for meg.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 sier det heller ikke til venner, en gang i tiåret til familie.. synes det virker litt kleint. Føler meg nesten flau når andre sier det til meg, for jeg har ingen intensjoner om å si det tilbake.
Gjest Fikira Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 sier det heller ikke til venner, en gang i tiåret til familie.. synes det virker litt kleint. Føler meg nesten flau når andre sier det til meg, for jeg har ingen intensjoner om å si det tilbake. Det var meg, kom borti ab greia..
G3ntl3man Skrevet 30. desember 2010 #8 Skrevet 30. desember 2010 Vi nordmenn er som regel flinke til IKKE å sette pris på venner og kjente, vi tar det liksom for gitt at venner og kjente er glad i oss og motsatt - men hvor mye hyggeligere hadde det blitt om vi hadde kunne brukt de ordene minst en gang om dagen?? (og ikke bare til kjæresten) 2
Gjest Sommertid Skrevet 30. desember 2010 #9 Skrevet 30. desember 2010 Jeg er ikke den som sier det så kjempe ofte, men prøver å bli flinkere til å fortelle de rundt meg at jeg er glad i dem. Jeg blir ikke ukomfortabel når noen sier det til meg og har ingen problemer med å si det til bake. Det er noen mennesker det er lettere å si det til en andre av en eller annen grunn.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 30. desember 2010 #10 Skrevet 30. desember 2010 Jeg er veldig glad i mine venner, og liker å si det til de også. Det føles godt å vise dem at jeg bryr meg om dem. Og selvfølgelig sier jeg det til min kjæreste også, fordi jeg er jo glad i han.
FantasDick Skrevet 30. desember 2010 #11 Skrevet 30. desember 2010 Jeg sier/skriver gjerne at jeg er "glad i deg" til folk jeg er glad i! Setter også pris på å høre det fra andre også. Noen ganger bare "kjenner" jeg at jeg er glad i noen og da sier jeg det, mens andre ganger er det en grunn. Forteller samboeren min hver dag at jeg elsker han, ofte flere ganger om dagen. Han sier det like ofte tilbake - vi er kanskje litt klisne, men vi synes det er koselig.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #12 Skrevet 30. desember 2010 il samboern min sier jeg det ofte, til broren min av og til, sjeldnere til foreldre. Noen venninner sier jeg det til, ofte de som sier det først - men jeg setter pris på at de sier det da, og hyggelig å kunne si det samme tilbake. Kan legge til at jeg er over 30, tror jeg hadde hatt vanskeligere for å si det for 10-15 år siden.
aline Skrevet 30. desember 2010 #13 Skrevet 30. desember 2010 Vi nordmenn er som regel flinke til IKKE å sette pris på venner og kjente, vi tar det liksom for gitt at venner og kjente er glad i oss og motsatt - men hvor mye hyggeligere hadde det blitt om vi hadde kunne brukt de ordene minst en gang om dagen?? (og ikke bare til kjæresten) Helt enig!! mange av mine venner er utlendinger (både boende i norge og boende i utlandet), og det ligger så mye lettere for dem å si "glad i deg". Selv synes jeg det er deilig, liker å høre og å få lov å si, til vennene mine at jeg er glad i dem/de er glad i meg. Greit nok at vi vet det uansett, men jeg liker at man kan være litt mer hyggelige, si litt gode ting til hverandre uten at noen ser noe rart eller galt i det. min far har plutselig begynt å skrive det i meldinger, og jeg skal innrømme at jeg faktisk synes det er kjempekoselig! Min mor har skrevet det av og til og, og jeg skriver det gjerne tilbake. Jeg synes vi burde bli flinkere jeg, til å si til hverandre hva vi føler! og dersom noen sier det, som jeg ikke føler for å si det tilbake til, så sender jeg bare et stoooort smil og sier tusen takk. har en kompis som stadig skriver "love you!", vi har ett litt til og fra forhold, så for meg blir det helt feil å skrive det samme tilbake, så jeg svarer bare "i like you too! " også ler vi litt av det. Er ikke farlig å ikke svare akkurat det samme, når det ikke føles naturlig.
Gjest Rosemor Skrevet 30. desember 2010 #14 Skrevet 30. desember 2010 (endret) Vi nordmenn er som regel flinke til IKKE å sette pris på venner og kjente, vi tar det liksom for gitt at venner og kjente er glad i oss og motsatt - men hvor mye hyggeligere hadde det blitt om vi hadde kunne brukt de ordene minst en gang om dagen?? (og ikke bare til kjæresten) Jeg er av dem som ikke er komfortabel med å si at jeg er glad i familie og venner, men jeg viser at jeg setter pris på dem gjennom handling som viser omtanke og omsorg... ting ingen gjør hvis ikke de er glade i personen. (For eksempel å kjøre 3 timer for å trøste en venninne med kjærlighetssorg) Jeg har spesielt en venninne som sier "glad i deg" stort sett hver gang jeg snakker med henne, men hva betyr ordene når det ikke ligger handling bak ordene? Jeg vet at hun er glad i meg, men når handlingene hennes ikke samsvarer med ordene hun sier, får ordene ingen betydning... for meg. For meg sier handling mer enn 1000 ord! PS: Jeg sier "elsker deg" til mannen min, og "glad i deg" til barna mine da. Det er veldig naturlig. Men jeg føler meg ikke komfortabel med å si det til venner og andre familiemedlemmer. Endret 30. desember 2010 av Rosemor
epione Skrevet 31. desember 2010 #15 Skrevet 31. desember 2010 Jeg er overhodet ikke flink å si "glad i deg". Jeg sier det kanskje til venninner, om de sier det til meg først. Til kamerater kan jeg si det, litt sånn på tull, om det passer seg slik. Men jeg tror de jeg bryr meg om vet at jeg er glad i dem og stoler på dem. Jeg håper det, iallfall. Kanskje det er noe jeg kan bli flinkere til i 2011
Invicta Skrevet 31. desember 2010 #16 Skrevet 31. desember 2010 "Jeg er glad i deg" synes jeg er en fin og helt ok ting å si, men "jeg elsker deg" er derimot skikkelig vanskelig og føles helt unaturlig for meg.
Nuith Skrevet 1. januar 2011 #17 Skrevet 1. januar 2011 For meg er "glad i deg" steget før "jeg elsker deg", og bare noe jeg sier til en kjæreste. Nå betyr også "elsker deg", for meg, det samme som "jeg vil gifte meg med deg og tilbringe resten av livet sammen med deg".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå