Gå til innhold

BANANZAI!

Kamikatze

Anbefalte innlegg

Ok. :) Takk for tips. Jeg får forsøke å leke meg litt i morgen. Er altfor trøtt nå. Skal ha kveldsmat nå og se litt gammel serie på televisjonen før jeg finner senga mi. Nattinatti. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nattinatt! :)

PS

Fant du den? :din gløge:

Fant jeg hva? Senga? Helt klart! :biggrin: Den lokker og lirker allerede tidlig på kvelden, og hvis jeg ikke responderer, begynner den å øke volumet i bæljinga. Kan ikke vekke naboene heller, og før eller siden må jeg jo flate ut, så ja, jeg har sovet riktig godt i natt. Men det var kanskje ikke det du mente? Ikke godt å vite med trådens innehaver alltid.

Godmorgen på en torsdag i alle fall. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det andre virker den aseptisk, slik at sår hals blir skånet fra nye angrep. (Sterk kamillete er en gammel kur mot magesår. De drakk og rullet rundt. Omtrent som på fest, bare uten all moroa.)

Den har en svakt muskelavslappende effekt. Særlig god ved stress, der en skal slappe av, men kroppens stressreaksjoner og knytinger vedvarer. Det sies også at den har angstdempende effekt, men dette skyldes at den roer muskelspenningene som i likhet med stresspenninger eterhvert assossieres med selve følelsen av uro. Vanskelig å beskrive. Det blir litt som om du alltid vrenger kjeften når du spiser sitron, så assossierer du kjeftvrenging med sitronspising, også om du bare spiser fiskeboller. Da er det tilstrekkelig med en antikjeftvrengeeffekt, liksom.

Samtidig gjør den også huden glattere og smidigere, så det er ikke utenkelig at en skulle kunne være så uheldig at en søler noen dråper kamillete i trynet eller hodebunnen, hvis det er tørr luft, eller huden føles tørr og gnissete en dag. I fotbad er den også gild.

Allsidig blomst den der.

Å hooooi!

Skal si du har satt deg inn i teens rike.

Jeg drikker mye te, men kan utrolig lite om te. Skal jeg må fordype meg i det??

Bestemmer meg for å ikke gjøre det, lurer jeg på noe, så kontakter jeg deg, min kjære venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deal! :jepp:

Urettferdig, når en har brukt så mye energi for å aprilsnarre folk, å finne ut at det ikke er før i morgen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godmorgen til pus. :) I natt har jeg drømt massevis av saker som bare er bruddstykker nå. Det var surrealistisk og skummelt innimellom. Hva har du drømt? Hvordan er ditt generelle drømmeliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt generelle drømmeliv er herlig drømmefritt. I allefall etter hva jeg husker, men som singel får jeg få tilbakemeldinger om hva jeg driver med i søvne. Bortsett fra at jeg visstnok er litt pratsom... ;)

Etter at jeg byttet storbyens drit med en annen ufarligere type drit, har også søvnrabalder og våkenreaksjoner blitt færre og ufarligere. Stressnakken er også mer eller mindre borte. Den var det en stund, men er på retur oppdaget jeg.

Vendepunktet oppdaget jeg da jeg gikk gjennom kjelleren for fire-fem år siden, trodde termodressen som hang ved døra var folk, og hold meg i ro det sekundet jeg trengte for å fordøye situasjonen, istedenfor å kjøre albuen i nesa på'n og slenge'n i bakken med full kroppstyngde så ermet knakk... Vel, en blir roligere med årene.

Men jeg sover stort sett bare i totimers bolker. Noen ganger er de halvannen time, noenganger tre. Men da er jeg oppe og våken, men kan legge meg og sove videre, om jeg ikke må opp.

Og så kommer midnattsola nærmere og nærmere for hver dag som går. Er sikkert ikke mange dagene før dagene er lengre her oppe enn sørpå, og lysere blir det lengre og lengre for hver dag som går. Da er det rullegardiner som gjelder. Likevel sover jeg kanskje bare tre til fem timer om sommeren.

Satser på å utnytte våkentiden til noe snasent. Har ennå ikke blitt ordentlig kjent med topografien her hvor jeg bor nå, så det er ikke utenkelig at jeg trer meg over rompedødaren, og tråkler avgårde litt her og der. Beror på om jeg får lov å sommerjobbe i ferien, eller ikke. Får jeg betalt for friskluften, er det det ultimate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fenomenet "middnattsol" opplevde jeg en gang som barn, da jeg var på besøk hos noen som bor i de strøkene. Veldig rare greier det der. Lyset, altså. Forvirrende å enten ha det fryktelig mørkt eller ugudelig lyst hele tiden...men det er vel en vane for de fastboende.

Jeg hadde nok ikke akklimatisert meg på de første femti årene. Det beste er balanse mellom lys og mørke, skulle jeg tro. Men jeg har ikke forsøkt i voksen tilstand, så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om i det hele tatt. Var grunnen til å bo der oppe god nok, hadde jeg sikkert holdt ut både litt av hvert. :)

Ha en nydelig søndag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg er nyvåken og lefsefri, og kombinerer morra- og ettermiddagskaffe. Nå er det feil å kalle det ettermiddagskaffe, for jeg traktet den i dagmorges, og den har stått på siden. Derfor drikkes den kun av medisinske årsaker, til dens innhold har fått snurpet min indre verden tilstrekkelig sammen til at jeg greier å gå gjennom prossessen med å trakte ny. Lykkelig er den som har ei skrivebordsflate å bite seg fast i...

Nå kom plussgradene, gitt. Ikke så veldig mange, men hele langtidsvarselet er på den røde siden. Nå har endelig våren kommet her nord, og snøen (som over natta ble is) er iferd med å regne bort, litt for hver dag som går. Det er noe befriende livsbejaende forventningsfullt over rumlingen av fuktig snø og is som raser fra tak, og knasingen i knokler fra fotgjengerne under. Nå går det endelig mot sommer! Nå går vi mot en måned der vi kan skli i perfekt preservert hundedrit istedenfor speilis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg er nyvåken og lefsefri, og kombinerer morra- og ettermiddagskaffe. Nå er det feil å kalle det ettermiddagskaffe, for jeg traktet den i dagmorges, og den har stått på siden. Derfor drikkes den kun av medisinske årsaker, til dens innhold har fått snurpet min indre verden tilstrekkelig sammen til at jeg greier å gå gjennom prossessen med å trakte ny. Lykkelig er den som har ei skrivebordsflate å bite seg fast i...

Nå kom plussgradene, gitt. Ikke så veldig mange, men hele langtidsvarselet er på den røde siden. Nå har endelig våren kommet her nord, og snøen (som over natta ble is) er iferd med å regne bort, litt for hver dag som går. Det er noe befriende livsbejaende forventningsfullt over rumlingen av fuktig snø og is som raser fra tak, og knasingen i knokler fra fotgjengerne under. Nå går det endelig mot sommer! Nå går vi mot en måned der vi kan skli i perfekt preservert hundedrit istedenfor speilis.

:strix:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, du er litt plussgradsfetishist, du også? :ler:

Nå vet jeg ikke hvor nordere du er, men ting tyder på at vi er over kneika nå. Hvis ikke så pakker jeg ut julepynten igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten følelse av at jeg er nordere enn deg? :klo: (men liker ikke å si hvor jeg kommer fra, det er så mye annet folk kan kjenne meg igjen på her inne at det vil jeg ikke :lo: )

Jeg er plussgradfetisher når det er april, og våren burde vært her for lengst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Jeg kan ikke huske en eneste helt snøfri april siden jeg ble fastboende noring for ti år siden. Tilogmed i Lofoten var det først i begynnelsen-midten av april det ble barmark mer enn to-tre dager i strekk. Og jeg begynte å dra på kurs i mars, for å komme meg sørpå, til alt barmarksskrytet.

Vel plassert der nede slapp jeg å drive med ufrivillig kunstløp, og pakke tøflene fulle av våtsnø når jeg tasset ut for å lufte kaffekoppen. Men jeg husker det var litt nedtur at ikke de ekstre to-tre varmegradene ga meg tropestemning, der nede. Men det var godt å ha hørt gjøken, da jeg for hjem igjen til ørneflokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor nordere nå enn for 10 år siden, her har det ikke vært snøfritt i april noen gang.

Men der jeg bodde før, som er nordere enn Bodø, da var det ofte snøfritt. Husker det godt, for jeg har bursdag i begynnelsen av april :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...