Gå til innhold

BANANZAI!

Kamikatze

Anbefalte innlegg

Det vet vi jo ikke noe som helst om. Så vidt jeg kan minnes har han ikke en eneste gang antydet noe i den retningen. Kanskje han bare er en skapklemmer når ingen ser på?

Han har bare kamuflert (eller kamiflert) det godt, men ikke la deg lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helg, la oss heller kalle det for forspill. :sengekos:

Hopper rett i køya, jeg. Så får dere ta til takke med tidsklemma, enn så lenge. Jeg sliter bigtime med å holde øyenlokkene på gløtt.

Ha det, så lenge! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sengekos:

...men han ligger visst urolig, der han kryper lett spaltet til køys med seg selv og sitt bedre jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor henter du det fra? All humoren?

Mann av mitt hjerte...

Men det går litt fort i svingene...

:sjenert:

Å, takk! Bare si fra hvis du trenger litt hjertemassasje! :lur:

Fort i svingene? Snakker vi prematur diskusjon da, eller? :gjeiper:

Du vet, verden er for grusom til at en kan deppe over det.

_______ _ _______

Skulle egentlig ikke stå opp ennå, men tenkte å være hyggelig med meg selv, og servere kaffe på senga. Men siden jeg satte meg ved KG-skjermen og ventet på at kaffetrakteren skulle bli ferdig, så glemte jeg å gå tilbake til snorkekammerset.

Så her sitter jeg da, i halvkoma, med et halvfullt kaffekrus, med en kropp som kommer til å behøve mange timer for den kan beveges normalt igjen.

Jeg har lagt meg litt i yttergrensen fysisk denne uka, så bevegelseshemmingen blir sunn, når den bare kommer forbi småbannestadiet.

Det var et sinnsykt nydelig vær i går, men i dag har høsten kommet for å lette litt på byrden. Overskyet, akkurat passe tørt, og akkurat passe temperatur.

Makter ikke tanken på matlaging ennå, så det blir vannkokerpotetmos og peppermakrell med sildesalat. Før den går ut på dato.

Akkurat her og nå bestemte jeg meg for at jeg skal koke ei diger panne med potetstappe, som skal fryses i porsjonspakninger, klar til mikroen. Er så kjekt til enkel mat, som røkt fisk, karbonader og denslags kjappheter. Men det får bli på mandag...

Har helga behandlet dere skånsomt og hensynsfullt til nå? Hvordan er formen? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen. :goodbye: Hyggelig å høre at alt står "relativt bra til" hos deg.

Jeg er iført kamuflasjeutstyr og jakter på en bataljon sorte fluer som flakser i mine vinduer og gjemmer seg rundt plantene. Det hadde seg slik at da jeg pottet om alle plantene mine i sommer, så må det ha vært adskillige skjulte flueegg i jorda. Det har nemlig utviklet seg til å bli den reneste utklekkingsanstalten de luxe. Og jeg er på krigsstien! :kjefte:

Bortsett fra det, så er verden full av grått vær, regn og ellers godt humør. :biggrin:

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartflue eller bananfluer? Fort deg å la plantene stå til jorda blir nesten tørr, legg grus eller leca i et 1-2cm lag på jorda, og fyll rommet mellom potte og potteskjuler med grovkornet sans sand som ikke trekker opp fukt.

Tøm salmiakk i alle sluk/vannlåser, og fjern alt av fukt og frukt/løkstrømper. Kork alle tomme brusflasker med "bunsk" i. Og sett ut et glass juice med noen dråper zalo i, så fluene har et sted å gjøre selvmord mens de tar mårrabadet.

Er ofte ikke fra blomst, men fra frukt småtassene kommer. Store feite svartfluer, som det finns mye av i Lofoten, de trivs best på seigt fluepapir. Ser de har ennå en pakke igjen på samvirkelaget, med sånne fluepapirruller.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Dette var masse gode råd på en gang, men jeg er helt sikker på at det er blomsterjorden som de kommer fra. Det er små sorte, sarte fluer, men de er veldig sterke i kroppen; de slipper ikke vindusruta før støvsugeren er helt innpå kroppene deres.

Det ligger ikke mat, frukt el.l. løs her og jeg var ikke plaget med det før jorda kom i hus. Er helt sikker. :jepp:

Jeg støvsuger dem, som sagt. Har satt brun tape over den lille lufteluken i siste del av slangen og en plastfilm over utgangen av munnstykket, så de sniker seg ikke ut igjen derfra levende.

Tusen takk til snille deg med gode råd i ermet. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå...nå får du meg til å tenke på løsvektsavdelingen i godtebutikken. De orange gele-krokodillene der er bare utspekulert avhengighetsskapende. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er ganske skumle. Mest fordi de er smekkfulle av bakterier etter at unger har kladdet med dem i håp om dessert etter snørrknaskinga, og damer fulle av fuktighetskrem har gnudd dem så fulle av ecolibakterier, at det er et under om du overlever et krokodilleangrep uten å sitte på potta resten av uken. Også alle de som velmenende kunder har plukket opp fra gulvet, som er saturert med itråkket hundedritt og harkklyser fra fortauet, med og uten snusrester. :opplyser:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har ikke behandlet meg så skånsomt. :ler:

Håper du får en fin søndag! :jepp:

Jobber med saken. Vurderer å legge meg igjen, hehe.

Hva? Halser du rundt og stresser på en ellers så fredelig søndag, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber med saken. Vurderer å legge meg igjen, hehe.

Hva? Halser du rundt og stresser på en ellers så fredelig søndag, eller?

Nei jeg skulle gjerne bosatt meg i sofaen i dag.. :sukk:

Men noen må jobbe også... :roll:

Jaja.. jobber med 2 trivelige kolleger så det blir vel en grei kveld får vi håpe. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ganske skumle etc...

*poff!* Takk for at du får meg ned fra den lysrosa godteriskyen min, hehe... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... :rodmer: jeg klarer ikke å se på det mere. Jeg får fysiske strekkskader kun ved å sitte helt i ro i sofa`n: Strongmankonkurranse på TV2 nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...