AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Er det dumt å bruke ansiktsmaske vær dag? Har i det siste lagd egen ansiktsmaske av honning og advokado, og syntes huden min har blitt MYE finere! og dette er jo helt naturlig, så kan ikke være dumt å bruke den vær kveld?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Nei så lenge du ikke ser noen negativ endring i huden så er det vel ingenting i veien med det.
superduper Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Huden kan fort bli overstimulert så jeg ville personlig holdt meg til hver 2-3 dag Men så lenge du ikke merker noe negativ endring som nevnt ovenfor er det vel bare å kjøre på!
Gjest Silvermist Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 (endret) Kan huden bli "overstimulert", vet du dette? Endret 30. desember 2010 av Silvermist
superduper Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 (endret) Kanskje ikke "overstimulert" var det beste ordet, men det var det ordet jeg kom på i farten Jeg vet bare av egne erfaringer at hvis man pøser på med veldig aktive produkter kan huden fort slå seg vrang. F.eks hvis du har urenheter å kjører på med veldig sterke renseprodukter som tørker ut huden, vil huden svare med å produsere mer fett som igjen vil gi mer urenheter. Det lærte jeg på den harde måten Nå vet jeg ikke hvilken effekt honning og avokado har ang hudpleie, bare så det er sagt... Det var i grunn et veldig generelt svar. Er ikke hudpleier og alle mine meninger er gjort opp på egen prøving og eksprimenter + råd fra fagfolk Edit: Skrivefeil! Endret 30. desember 2010 av superduper
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 og dette er jo helt naturlig, så kan ikke være dumt å bruke den vær kveld? Jeg blir litt skremt av sånne holdninger, merker jeg. At noe er naturlig sier da for pokker'n ingen ting om dets effekt på huden? Blåsyre er også helt naturlig, men ingen tviler vel på at det ikke er det lureste å putte på huden. Mange får sterke allergiske reaksjoner på helt naturlige ting som aloe vera og henna. Peanøtter er helt naturlig, noen mennesker er så allergiske mot det at de kan dø hvis de spiser det. Hva med brennesle, helt naturlig det også - kanskje du bør prøve en daglig dose av det på huden din? Eller brennmanet? Peeling med gråstein? "Naturlig" har ikke en dritt å si for om det er bra for huden eller ikke. Noen naturlige ting er uskadelige for huden, noen er skadelige. Du må undersøke hvert enkelt tilfelle. (og da er det jo bra at du spør her, det skal du ha ros for) Jeg googlet litt rundt og lette etter ordentlige kilder på dette (og de er det ekstremt få av), og fant hverken noe som tilsier at honning og avocado er spesielt bra eller spesielt dårlig for huden. Hvis du synes det hjelper så kan du like gjerne fortsette, tenker jeg. Ihvertfall så lenge du ikke merker noen negative effekter på huden. Det å ta ansiktsmasker er jo også veldig avslappende og fint, noe som er greit i hverdagen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå