Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2010 #1 Del Skrevet 29. desember 2010 I dag fikk jeg mail om at jeg har fått melding av min utenlandske kjæreste. Det sto på hans språk, og hadde ikke fornavnet hans (sjeldent navn) stått i overskriften, hadde jeg ikke åpnet mailen engang. Det sto at jeg måtte logge inn på en nettside for å se meldingen. Jeg googlet siden for å se hva det var, og det var en nettdatingside. Jeg har hatt litt PMS-tendenser de siste dagene, og blir fort irritert/sint. Og man kan trygt si jeg ble forbannet nå! Badoo heter denne nettsiden. Kjenner noen til den? Synes det er merkelig at det står jeg har fått melding fra han der, når jeg ikke er registrert der.... Jeg driter i om han har vært der før vi var sammen, men nå har han ingenting der å gjøre. Grrrr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 29. desember 2010 #2 Del Skrevet 29. desember 2010 sikker på at det ikke er noe virusgreier da? siden du ikke er registret der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Del Skrevet 29. desember 2010 Dette er spam sendt med han som avsender. Tror du bare skal glemme hele greia. Problemet her, er at du har åpnet mailen og klikket på linken, så da har DU bekreftet at din mail er fritt frem å spamme. Spam er noe drit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2010 #4 Del Skrevet 29. desember 2010 Dette er spam sendt med han som avsender. Tror du bare skal glemme hele greia. Problemet her, er at du har åpnet mailen og klikket på linken, så da har DU bekreftet at din mail er fritt frem å spamme. Spam er noe drit... :o Nei! Så han trenger ikke engang å være på den sida? Han har et veldig sjeldent navn, så jeg trodde selvsagt det var han. På hans språk til og med... Avsenderen var Badoo. I overskrifra sto det at jeg har fått melding av *navn*... Jeg åpnet mailen og det sto at jeg måtte logge inn for å lese meldinga. Jeg klikka meg ut igjen, og sendte mld om at jeg vil snakke med han på skype snart. Kanskje jeg må hisse meg ned noen hakk før vi snakkes da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 29. desember 2010 #5 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg tror du kan ta det helt med ro Jeg får slike meldinger fra folk på kontaktlisten min også, men det er bare tull og virus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2010 #6 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg tror du kan ta det helt med ro Jeg får slike meldinger fra folk på kontaktlisten min også, men det er bare tull og virus Ok. Jeg tenkte å bare slette den først, men så så jeg navnet hans, da måtte jeg jo google for å se hva det kunne være. Da jeg leste "nettdating" begynte det å koke i hodet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 29. desember 2010 #7 Del Skrevet 29. desember 2010 Forstår deg godt! Jeg hadde nok fått litt vond magefølelse med en gang, men man må huske på at det ikke altid er så galt som man tror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #8 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg tror du kan ta det helt med ro Jeg får slike meldinger fra folk på kontaktlisten min også, men det er bare tull og virus Hva slags meldinger da? Hva hvilke sider? Eneste jeg har opplevd av sånt er meldinger fra folk i kontaktlisten på MSN. Men siden disse meldingene er på engelsk, og siden alle på listen min er norske forstår jeg at det er virus. Det er lite sannsynlig at han ville sendt deg melding fra et sånt sted, om han faktisk var der. Litt skremmende at folk er sammen men stoler så pass lite på kjæresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #9 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg får ofte den type mailer hvor det ser ut til at den er fra noen på adresselista mi som har sendt meg mailen, så er det spam og jeg får samme beskjed om å trykke meg inn på noe for å ta i mot et eller annet som feks et kort, en premie, en invitasjon etc. Det er helt vanlig med slik spam. Hvorfor skulle han sende en mail til deg fra en nettside han ikke skulle ville vise til deg? Nei, det er nok spam ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2010 #10 Del Skrevet 30. desember 2010 Nå har jeg fått høre at folk som er registrert der får mail når en annen er inne og ser profilen til vedkommende. Så nå frykter jeg at noen har brukt min mail og kanskje annen av min info til å registrere seg der. Finner meg ikke når jeg søker men... Sendte kjapt en melding til Badoo for å snarest få meg slettet hvis det viser seg at det er profil med min mailadresse der. Så det er jo fullt mulig at kjæresten er like sint som meg i såfall. Jeg har ikke laget en profil der, allikevel ser det ut til å være en profil av meg der. Kanskje det er det samme med han. Ellers vet jeg at han var på diverse sider før vi ble sammen, så det kan hende at han rett og slett har vært der for lenge siden, og logget inn igjen om han fikk mail da "jeg" var inne på hans profil. Jeg er sint ennå, men ikke på han. Så får vi se om det varer neste gang jeg snakker med han. Håper ikke han er sint for han tror jeg er på datingsida. For et surr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #11 Del Skrevet 30. desember 2010 Ok, lag deg gjerne en paranoid fantasi om hva dette handler om. Det er ikke noe annet enn spam, det er en juksemail hvor et virus benytter et navn som allerede ligger i adresselista di/innboksen din og sender deg en mail i den personen sitt navn. Det er en god måte å spre spam på, fordi folk tror det er fra den personen og dermed åpner mailen og da har de også åpnet et eller annet virus, spyware etc. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 30. desember 2010 #12 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) Hva slags meldinger da? Hva hvilke sider? Eneste jeg har opplevd av sånt er meldinger fra folk i kontaktlisten på MSN. Men siden disse meldingene er på engelsk, og siden alle på listen min er norske forstår jeg at det er virus. Det er lite sannsynlig at han ville sendt deg melding fra et sånt sted, om han faktisk var der. Litt skremmende at folk er sammen men stoler så pass lite på kjæresten. Het ærlig så går jeg ikke rundt å husker på slikt, fordi jeg sletter sånne juksemail med en gang. Men Jeg vet jeg har fått både på norsk og engelsk. Siden den mailen ts fikk var på kjærestens språk så er det kansje han som har fått virset først da.. Endret 30. desember 2010 av Sandbekken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2010 #13 Del Skrevet 30. desember 2010 Ok, lag deg gjerne en paranoid fantasi om hva dette handler om. Det er ikke noe annet enn spam, det er en juksemail hvor et virus benytter et navn som allerede ligger i adresselista di/innboksen din og sender deg en mail i den personen sitt navn. Det er en god måte å spre spam på, fordi folk tror det er fra den personen og dermed åpner mailen og da har de også åpnet et eller annet virus, spyware etc. Ikke paranoid, men forberedt. Det er jo greit å vite hva som kan ha skjedd, så jeg ikke steiler hvis kjæresten min sier noe som høres usannsynlig ut om dette. Det er kanskje virus eller lignende... Men jeg vet at han var på endel sider før vi ble sammen, og da ville det ikke være så rart om han sendte meg en melding der hvis han fikk mail om at jeg har vært og kikket på profilen hans. Noen hacket seg nettopp på Facebooken hans, så det er ikke umulig at noen har opprettet profiler andre steder med hans mail. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theia Skrevet 30. desember 2010 #14 Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg har også fått en mail fra Badoo om at XXXXX har sendt meg ei melding. Jeg spurte han, og da sa han at han hadde registrert seg der. Så det kan jo tenkes at typen din har registrert seg der. Er jo mange sider som har sånn tilbud om at sida kan ta kontakt med alle i adresselista di osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #15 Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg hadde badoo för, det blir sendt ut mail derfra nàr du registrer deg og ser etter om det er noen fra deres msn er registert der. Sà neppe ett virus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arne P Skrevet 30. desember 2010 #16 Del Skrevet 30. desember 2010 http://ronuts.blogspot.com/2009/07/have-you-ever-come-across-social.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #17 Del Skrevet 30. desember 2010 Busted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2010 #18 Del Skrevet 30. desember 2010 Åherregud, snakk om å overreagere. Hvis det viser seg at han faktisk er regga på Badoo, så hadde vel ikke han sendt deg meldinger derfra/invitert deg dit om han er der for å sjekke opp damer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2010 #19 Del Skrevet 30. desember 2010 Åherregud, snakk om å overreagere. Hvis det viser seg at han faktisk er regga på Badoo, så hadde vel ikke han sendt deg meldinger derfra/invitert deg dit om han er der for å sjekke opp damer. Hvis han hadde sett at noen var inne på profilen hans og vedkommende var registrert med hennes mailadresse, så lurer vel han på hva pokker hun driver med. Jeg var der selv for evigheter siden og fikk mail når noen hadde besøkt profilen min. Seff var jeg nysgjerrig og så etter hvem det var de gangene det skjedde, selv om jeg ikke gadd henge der mer. Kan godt tenkes han er minst like forbauset og sint som TS. Haha, unnskyld at jeg ler, men for en smørje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2010 #20 Del Skrevet 31. desember 2010 Hvis han hadde sett at noen var inne på profilen hans og vedkommende var registrert med hennes mailadresse, så lurer vel han på hva pokker hun driver med. Jeg var der selv for evigheter siden og fikk mail når noen hadde besøkt profilen min. Seff var jeg nysgjerrig og så etter hvem det var de gangene det skjedde, selv om jeg ikke gadd henge der mer. Kan godt tenkes han er minst like forbauset og sint som TS. Haha, unnskyld at jeg ler, men for en smørje! Unnskyld at jeg ler fordi noen mennesker klikker så lett over slike tafatte ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå