Gå til innhold

Rømmekrem?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal lage sjokoladefondant på nyttårsaften og sammen med litt friske bær så tenkte jeg å ha en slags rømmekrem...? :sjenert: Men dette har jeg aldri verken spist eller laget. For man kan stivpiske både rømme og creme fraiche, ikke sant? :klø: Men skal man da tilsette litt sukker eller melis?

Noen som har peiling på dette? Det er bare fantasien min som sier at rømme/creme fraiche vil bli så bra til sjokolade.... :sikle:

Nevner at jeg faktisk har googlet, men ikke funnet helt relevante treff.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med kesam?

Skrevet

Hva med kesam?

Tror kesam blir litt for sunt?

:fnise:

Gjest Lille-pus
Skrevet

For man kan stivpiske både rømme og creme fraiche, ikke sant? :klø: Men skal man da tilsette litt sukker eller melis?

Noen som har peiling på dette? Det er bare fantasien min som sier at rømme/creme fraiche vil bli så bra til sjokolade.... :sikle:

Både Seterrømme og creme fraiche utgaven med tilsvarende fettmengde som kremfløte kan fint piskes til krem :)

Krem av seterrømme er forøvrig helt supert til sjokoladedesserter :biggrin:

Sukker eller melis i kremen er en smakssak, men er egentlig ikke nødvendig. Personlig er jeg ikke så glad i søt krem, og vil gjerne beholde den syrlige rømmesmaken i rømme-kremen, så her får melisen stå urørt i slike relasjoner ;)

Godt valg ! Lykke til ! :)

Skrevet

TAkk! :) Sæterrømme er kjøpt inn i dag. Har kjøpt en vaniljestang jeg skal ha noen av frøene i. Lover å være forsiktig med sukkeret :ler:

Skrevet

TAkk! :) Sæterrømme er kjøpt inn i dag. Har kjøpt en vaniljestang jeg skal ha noen av frøene i. Lover å være forsiktig med sukkeret :ler:

Nam!

Sjokoladefondant med rømmekrem høres helt fantastisk ut. Tror den vaniljen gjør susen.

Men jeg tror du har glemt å sende invitasjon til meg altså... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så glad i rømme mot sjokolade. Sjokoladen får syrligheten til å smake mer i retning av sure oppstøt. Tror jeg heller ville satset på Creme Fraiche. Den vil også slippe gjennom vaniljesmaken bedre. Om det fortsatt er angrefrist, da... :sjenert:

Er liksom ikke sånn at du vil brenne inne med seterrømmen, da...

Skrevet

Kan ikke si at jeg har sett deg inne på mat og drikke-forumet før Kamikatze... lagd mat lenge? :lur:

Skrevet

Kan ikke si at jeg har sett deg inne på mat og drikke-forumet før Kamikatze... lagd mat lenge? :lur:

Sånn ca. i tretti år? :gjeiper:

Og ja, ganske riktig. Prøver å holde meg unna de fora hvor de mest fundamentalistiske vanker... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...