LineGourmet Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Skal lage sjokoladefondant på nyttårsaften og sammen med litt friske bær så tenkte jeg å ha en slags rømmekrem...? Men dette har jeg aldri verken spist eller laget. For man kan stivpiske både rømme og creme fraiche, ikke sant? :klø: Men skal man da tilsette litt sukker eller melis? Noen som har peiling på dette? Det er bare fantasien min som sier at rømme/creme fraiche vil bli så bra til sjokolade.... Nevner at jeg faktisk har googlet, men ikke funnet helt relevante treff..
LineGourmet Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2010 Hva med kesam? Tror kesam blir litt for sunt?
Gjest Lille-pus Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 For man kan stivpiske både rømme og creme fraiche, ikke sant? :klø: Men skal man da tilsette litt sukker eller melis? Noen som har peiling på dette? Det er bare fantasien min som sier at rømme/creme fraiche vil bli så bra til sjokolade.... Både Seterrømme og creme fraiche utgaven med tilsvarende fettmengde som kremfløte kan fint piskes til krem Krem av seterrømme er forøvrig helt supert til sjokoladedesserter Sukker eller melis i kremen er en smakssak, men er egentlig ikke nødvendig. Personlig er jeg ikke så glad i søt krem, og vil gjerne beholde den syrlige rømmesmaken i rømme-kremen, så her får melisen stå urørt i slike relasjoner Godt valg ! Lykke til !
LineGourmet Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2010 TAkk! Sæterrømme er kjøpt inn i dag. Har kjøpt en vaniljestang jeg skal ha noen av frøene i. Lover å være forsiktig med sukkeret
Kvist Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 TAkk! Sæterrømme er kjøpt inn i dag. Har kjøpt en vaniljestang jeg skal ha noen av frøene i. Lover å være forsiktig med sukkeret Nam! Sjokoladefondant med rømmekrem høres helt fantastisk ut. Tror den vaniljen gjør susen. Men jeg tror du har glemt å sende invitasjon til meg altså... 1
Kamikatze Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 Er ikke så glad i rømme mot sjokolade. Sjokoladen får syrligheten til å smake mer i retning av sure oppstøt. Tror jeg heller ville satset på Creme Fraiche. Den vil også slippe gjennom vaniljesmaken bedre. Om det fortsatt er angrefrist, da... Er liksom ikke sånn at du vil brenne inne med seterrømmen, da...
LineGourmet Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2010 Kan ikke si at jeg har sett deg inne på mat og drikke-forumet før Kamikatze... lagd mat lenge?
Kamikatze Skrevet 30. desember 2010 #9 Skrevet 30. desember 2010 Kan ikke si at jeg har sett deg inne på mat og drikke-forumet før Kamikatze... lagd mat lenge? Sånn ca. i tretti år? :gjeiper: Og ja, ganske riktig. Prøver å holde meg unna de fora hvor de mest fundamentalistiske vanker...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå