averymor Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Min forlovede er medlem av statskirken. Og han føler a tdet blir feil å stå i kirken og love det ene og det andre foran en figur som han ikke tror på. Vi tenker på å ha bryllupet en sommerdag, i hagen hos oss. Men da lurer jeg på om man kan kontakte noen fra sorenskrivkontoret som kan vie oss, eventuelt en prest som kommer til oss. Noen som vet noe om dette, og om det koster noe?
Anglofil Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 (endret) Vi skal dette, dvs vi har fått en prest fra Unitarforbundet til å vie oss borgelig. Det koster ikke noe mer enn eventuelt det vi vil gi, dvs at vi kan gi 500 eller 1000 om vi vil gjøre det. I tillegg kommer kjøregodtgjørelse, men det skulle vel egentlig bare mangle slik jeg ser det. Vi kommer til å gi noe, hvilket beløp vet vi ikke enda, som takk for at han stilte opp. Mvh Yvonne Endret 29. desember 2010 av Yvonne
lilleGrethe Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Det er nok ikke så lett å få en prest fra statskirken til å gjøre det, da biskopen skal godkjenne vigselssted. Det var derfor Gelius fikk pepper for å vie folk i telefonkiosk o.l. Prester som er utenfor statskirken er muligens lettere, men dere må sjekke at han/hun har vigselsrett. Men hvis dere ikke vil gjøre det kirkelig, er det vel ikke noe poeng å bruke prest i det hele tatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå