nickless Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Hva bruker du naar du vasker gulvene har parkett. Jeg bruker parkett vask,men syntest ikke gulvene blir saa rene,de ser nyvasket ut i 10 min,kan ha noe med husets 4 bente aa gjore,haha,men tar uansett i mot dine tips med takk
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Jeg bruker fortrinnsvis bare vann og mikrofiberklut på parketten. En sjelden gang Ajax. Har mattlakkert gulv så kanskje derfor det alltid ser bra ut?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 jif spraymopp, finnes seriøst ingen bedre lukt!!!
Beauté Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 (endret) Ikke bruk grønnsåpe. Det er det verste drittet som finnes. Om du gjør det, så må du vaske over med rent vann. Jeg bruker Zalo og tetre olje både til gulv og støvvask. Helt fantastisk. Alle kommenterer hvordan gulvene skinner og hvor godt det lukter. Jeg er litt anti-kjemikalie person. Bruker aldri spray eller annet dritt. Endret 29. desember 2010 av Beauté
nickless Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2010 Hva er og hvor faar jeg tak i tetre olje. Jeg vil ogsaa ha skinnende gulv
Beauté Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Man får det ikke i Norge visst nok. Men jeg bestiller fra UK hele tiden. Har gjort det i mange år. Det er fantastisk olje, den holder insekter ute (om sommeren) og steriliserer alt. Jeg anbefaler den på det sterkeste. Jeg bruker ca 20 dråper i en bøtte, og det er faktisk mye.Den varer i mange mnd.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #7 Skrevet 29. desember 2010 Kan du legge ved en link på hvor du kjøper det, Beaute?
Beauté Skrevet 29. desember 2010 #8 Skrevet 29. desember 2010 Du kan få det feks her: http://cgi.ebay.co.uk/TEA-TREE-Pure-Essential-Oil-5ml-Antiseptic-Antifungal-/170581957461?pt=UK_Health_Beauty_Natural_AlternativeTherapies&hash=item27b77a1b55 Eller' http://cgi.ebay.co.uk/TEA-TREE-100-PURE-THERAPEUTIC-GR1-ESSENTIAL-OIL-10ML-/280467702870?pt=UK_Health_Beauty_Natural_AlternativeTherapies&hash=item414d2d8456 Jeg kjøper dem der. Og har gjort det i mange år. Jeg skal lete opp den eksakte linken som jeg selv bruker. Og legger den inn her.
lille katt Skrevet 29. desember 2010 #9 Skrevet 29. desember 2010 Jeg bruker Zalo, fordi det ikke blir rent med grønnsåpe. Vi har en kjip parkett hvor det setter seg fotspor og håndmerker bare noen minutter etter at gulvet er vasket . Mye fett i barnehender og ullsokker... Grønnsåpe tar ihvertfall ikke slike merker, men Zalo duger. Ajax er også bra, men jeg personlig synes det lukter do, og skulle gjerne hatt noe med grønnsåpelukt .
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #10 Skrevet 30. desember 2010 Grønnsåpe legger igjen en hinne og skal IKKE brukes på parkett overhode. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #11 Skrevet 30. desember 2010 For tetreolje og mye annet naturlig anbefaler jeg iherb! http://www.iherb.com/Search?kw=tea+tree+oil Selv bruker jeg Now foods, men jason og desert essence er to andre gode merker. (for 5% av første bestilling kan du bruke denne koden: SOL184 ,den gir meg og en liten bonus om du bruker den, men slik er alle kodene)
Cookiemonster Skrevet 30. desember 2010 #13 Skrevet 30. desember 2010 Jeg bestillte denne - gleder meg til å prøve !!!
lille katt Skrevet 30. desember 2010 #14 Skrevet 30. desember 2010 (endret) Ang. tetreolje - den er jo kjent for å ha en antiseptisk effekt - jeg vet ikke om jeg personlig ville brukt den til husvask. Vi trenger litt bakterier rundt oss, og de skal helst ikke utvikle resistens... . Jeg er litt anti-kjemikalie person. Bruker aldri spray eller annet dritt. Jeg vil nesten si tvert imot, siden du bruker antibakterielle produkter framfor såpe . Endret 30. desember 2010 av lille katt
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #15 Skrevet 30. desember 2010 Ang. tetreolje - den er jo kjent for å ha en antiseptisk effekt - jeg vet ikke om jeg personlig ville brukt den til husvask. Vi trenger litt bakterier rundt oss, og de skal helst ikke utvikle resistens... . Jeg vil nesten si tvert imot, siden du bruker antibakterielle produkter framfor såpe . Tetreolje er naturlig utvinnet fra planter, hvordan du kan sammenligne det med kjemikalier som er på disse standard sprayflaskene er beyond meg. Å vaske litt nå og da med noe antibakterielt ser ikke jeg problemet med, det finnes mer enn nok bakterier å ta fra. Det som leger reagerer på er de som føler de må vaske overflater hver dag for å unngå at barnet blir sykt, der snakker vi resistens. 1
lille katt Skrevet 30. desember 2010 #16 Skrevet 30. desember 2010 Tetreolje er naturlig utvinnet fra planter, hvordan du kan sammenligne det med kjemikalier som er på disse standard sprayflaskene er beyond meg. Å vaske litt nå og da med noe antibakterielt ser ikke jeg problemet med, det finnes mer enn nok bakterier å ta fra. Det som leger reagerer på er de som føler de må vaske overflater hver dag for å unngå at barnet blir sykt, der snakker vi resistens. Fordi tetreolje er fra planter, så er det dermed bedre bakteriedreping enn kjemikalier (eller såpe, som det også kan kalles)? Klor er jo også naturlig - det er et grunnstoff . For min del er det unødvendig å vaske gulvet med antiseptisk vaskemiddel.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #17 Skrevet 30. desember 2010 Fordi tetreolje er fra planter, så er det dermed bedre bakteriedreping enn kjemikalier (eller såpe, som det også kan kalles)? Klor er jo også naturlig - det er et grunnstoff . For min del er det unødvendig å vaske gulvet med antiseptisk vaskemiddel. Man slipper hvertfall tenke på farlige gasser når man bruker tetreolje. Å bruke antibiotika er vel mer unødvendig da, siden sjangsen for resistens ved bruk av det er langt høyere enn å vaske huset med antibakterielle produkter.
lille katt Skrevet 30. desember 2010 #19 Skrevet 30. desember 2010 (endret) Å bruke antibiotika er vel mer unødvendig da, siden sjangsen for resistens ved bruk av det er langt høyere enn å vaske huset med antibakterielle produkter. Antibiotika redder liv... det gjør vel i liten grad Zalo antibakteriell eller tetreolje for den saks skyld. Nettopp fordi antibiotika er så livsviktig, er det desto viktigere at en unngår unødvendig bruk av bakteriedrepende midler. Stuegulvet er vel et godt eksempel på et område som ikke trenger å være sterilt. Edit: TS - beklager avsporingen. I rest my case... Endret 30. desember 2010 av lille katt
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #20 Skrevet 31. desember 2010 Antibiotika redder liv... det gjør vel i liten grad Zalo antibakteriell eller tetreolje for den saks skyld. Nettopp fordi antibiotika er så livsviktig, er det desto viktigere at en unngår unødvendig bruk av bakteriedrepende midler. Stuegulvet er vel et godt eksempel på et område som ikke trenger å være sterilt. Edit: TS - beklager avsporingen. I rest my case... Den er god, men nå tenkte jeg på mindre problemer slik som kviser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå