Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å prøve meg på å strikke en hals, er ganske grønn på strikking så den må være enkel.. noen som har fin oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte den første veldig godt, var ikke så innviklet oppskrift heller!

Takk!

Skrevet

Jeg har strikket denne , men uten pyntekant og blomst :) Jeg var også nybegynner da jeg gikk løs på denne, og strikket for løst så de første par halsene ble enorme, men oppskriften er lett egentlig. I riktig størrelse er det i hvert fall en varm og anvendelig hals.

Skrevet

En venninne av meg strikket verdens letteste hals. Pinne nr 12 og to nøster garn. Mener hun la opp 20 masker og strikket bare rette masker fram og tilbake til det var 56 cm langt.

Den ble da sydd sammen på "skrått". Fra maske nr. 10 og ned. Så brettet hun den ene snippen ned og satte en artig spenne der. Er du intr, i denne oppskriften, så kan jeg finne det ut i løpet av helgen. Både navnet på garnet og hva opskriften heter.

Send meg i såfall en PM.

Gjest Nanette
Skrevet

Belima, er interessert i den oppskriften jeg :)

Skrevet

Tenkte å prøve meg på å strikke en hals, er ganske grønn på strikking så den må være enkel.. noen som har fin oppskrift?

Slike halser har jeg strikket mange av i mange forskjellige farger ;) De er kjempefine og enkle å strikke.

http://www.pickles.no/vridd-hals/

Skrevet

Jeg strikket ferdig en hals i dag som jeg gleder meg til å bruke i morgen! Den heter Simple Ribbed Cowl.

Jeg la opp 162 masker på pinne 6, strikket 5 vrang 1 vridd rett i 25 cm.

Enkelt og veldig dekorativt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...